CAPTCHA w Aero2 – UKE interweniuje w sprawie kodu

Logo UKE3 kwietnia Urząd Komunikacji Elektronicznej zwrócił się do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania kodu captcha.

1 kwietnia 2014 r. spółka Aero2 wprowadziła mechanizm captcha dla użytkowników Bezpłatnego Internetu (BDI). W ciągu kilku pierwszych dni od wprowadzenia mechanizmu do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły liczne wnioski i zapytania użytkowników BDI dotyczące jego funkcjonowania. Z ich treści oraz przeprowadzonej przez Urząd wstępnej analizy funkcjonowania mechanizmu wynika, że sposób prezentacji kodu captcha stanowić może istotne utrudnienie nie tylko dla osób z dysfunkcją wzroku, słabo widzących oraz głuchoniemych, ale również dla użytkowników nie posiadających żadnego stopnia niepełnosprawności narządu wzroku.

Urząd Komunikacji Elektronicznej wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników BDI wystąpił do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień, rozważenie zmian formy prezentowania kodu oraz przedstawienie końcowych efektów rozmów z organizacjami zrzeszającymi osoby niepełnosprawne.

Jak już informowaliśmy, sporo osób ma problem z poprawnym rozwiązaniem zadania Captcha, ponieważ kody są trudne i często nieczytelne.

Przykładowy kod Captcha w Aero2:

Aero2 - Captcha

Źródło: UKE, wł

Czy decyzja o wprowadzeniu kodów Captcha w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu Twoim zdaniem była słuszna?

View Results

Loading ... Loading ...

4 komentarzy do “CAPTCHA w Aero2 – UKE interweniuje w sprawie kodu

  • 4 kwietnia 2014 at 16:56
    Permalink

    A dobrze im tak!!! Jeszcze karę powinni dostać!!!

    Odpowiedź
  • 4 kwietnia 2014 at 17:01
    Permalink

    Może jeszcze nie wszystko stracone:) Kody faktycznie są bardzo nieczytelne. Młodzi często wpisują po kilka razy. Jakoś średnio widzę to, jak radzą sobie z nimi osoby starsze… Zobaczymy, jak sytuacja się rozwinie.

    Odpowiedź
  • 4 kwietnia 2014 at 17:37
    Permalink

    W końcu się obudzili. Tylko jak zwykle… za późno…

    Odpowiedź
    • 4 kwietnia 2014 at 18:41
      Permalink

      Lepiej późno niż wcale. Zobaczymy jaki skutek przyniesie interwencja UKE. Póki co sporo użytkowników ma duże problemy.

      Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *