O cenach, kondycji i planach na przyszłość rozmawiamy z KLUCZ Mobile

Od jakiegoś czasu obserwujemy pojawiające się w różnych miejscach pytania do operatorów wirtualnych (czasami też do nas) o ceny (dlaczego takie, a nie inne), oferty, regulaminy, kwestie techniczne (jak np. brak własnej platformy bilingowej i doładowań), itp. Mamy nadzieję, że po naszej rozmowie z KLUCZ Mobile – jednym z wirtualnych operatorów komórkowych działających w Polsce – niektóre rzeczy się wyjaśnią. Być może w niedługiej przyszłości uda się namówić na podobną rozmowę również pozostałe marki. Być może zasada działania wirtualnego operatora w oczach większej liczby osób stanie się nieco bardziej jasna. 

Logo KLUCZ Mobile najnowszeKLUCZ Mobile zapytaliśmy o podsumowanie ponad dwuletniej działalności w Polsce, kondycję dzisiaj, plany na przyszłość, kwestie techniczne… Poprosiliśmy również o skomentowanie pojawiających się pytań i zastrzeżeń dotyczących cen (wprowadzania zmian), regulaminów, itp.

————————————————–

MVNO-GSM.PL: W kwietniu przyszłego roku KLUCZ Mobile będzie obchodził swoje 3 urodziny. Jak moglibyście krótko podsumować swoją dotychczasową działalność w Polsce?

KLUCZ Mobile: 3 lata na rynku dla MVNO to wiek dziecięcy, wg ogólnych zasad jeszcze jesteśmy startup-em, nadal inwestujemy w rozwój własnej sieci sprzedaży.

MVNO-GSM.PL: Co przez ten czas udało się zrealizować, a czego się nie udało i dlaczego?

KLUCZ Mobile: Udało nam się zbudować własną sieć sprzedaży, którą cały czas rozwijamy, czyli punkty niezrzeszone z żadną z sieci. Z każdym takim punktem jesteśmy w stałym kontakcie, daje to nam możliwość kontroli sprzedaży, weryfikację oraz wyłonienie tych najbardziej „newralgicznych” punktów, gdzie sprzedaż naszego produktu jest błyskawiczna, co też jest swoistym badaniem rynku. Cieszymy się ze współpracy z Teletorium, jest to jeden z dwóch naszych głównych partnerów, drugim takim partnerem jest sieć RUCH. Ostrożnie podchodzimy do sprzedaży kart, nie wyrzucamy naszych starterów w błoto, jak to robią niektórzy MVNO.
Udało nam się zbudować taka obsługę klienta na infolinii, dzięki której możemy pochwalić się naprawdę indywidualnym podejściem do każdego klienta, staramy się wytłumaczyć, wesprzeć, pomóc, nie rozmawiamy formułkami oraz wyuczonymi zdaniami.
Jak na obecną sytuację, raczej wszystko się nam udało, jak na nasz skromny budżet, uważamy, że jesteśmy w bardzo dobrej kondycji. Marzy nam się więcej klientów, jak każdemu operatorowi.

MVNO-GSM.PL: W jakiej ogólnej kondycji jest obecnie sieć KLUCZ Mobile? 

KLUCZ Mobile: Na rynku polskim obecnie mamy 150 000 kart Klucz, w roku 2016 zaplanowaliśmy dwie kolejne dostawy kart, już w styczniu pojawi się 50 000 kart Klucz, później jeszcze kilkadziesiąt tysięcy. Zapotrzebowanie na karty Klucz Mobile rośnie, rośnie też świadomość oraz rozpoznawalność marki.

MVNO-GSM.PL: Na niektórych forach internetowych, czy też mediach społecznościowych, można odnaleźć zarzuty pod Waszym adresem, dotyczące m. in. małej ilości promocji, stagnacji oferty, braku własnych doładowań, dużej rozpiętości cen połączeń międzynarodowych, małej ilości pakietów dodatkowych, braku regulaminów, itp. W jaki sposób moglibyście odnieść się do tych zastrzeżeń?

KLUCZ Mobile: Nasza oferta jest przejrzysta i konkretna, jak to piszą na tych samych forach „prosta jak but” i tego będziemy się trzymać. Wchodząc na rynek MVNO w Polsce stawialiśmy na połączenia międzynarodowe, tym chcieliśmy się wyróżniać i zachęcać klientów i tak się stało. Już po trzech miesiącach od startu działalności dokonaliśmy pierwszej obniżki cen na połączenia z krajami UE z 30 do 20 gr za minutę połączenia. Później dostrzegliśmy, że brakuje pakietów rozmów krajowych, więc zostały wprowadzone. W chwili obecnej mamy 5 pakietów minut do wyboru do koloru. Mamy też pakiety Internet, których cena spadła prawie dwukrotnie we wrześniu tego roku. Pracujemy też nad nowymi pakietami zintegrowanymi, o czym informowaliśmy czytelników. Uważamy, że nie ma żadnej stagnacji w ofercie Klucz Mobile, co jakiś czas są zmiany, w chwili obecnej podjęliśmy pracę nad ofertą no-limit, która jest coraz bardziej popularna na runku. Mamy regulaminy na naszej stronie www, jeśli brakuje tych czy innych wpisów, sukcesywnie je zmieniamy. Jesteśmy bardzo małym zespołem, więc czasami taka zmiana może dłużej potrwać ze względu na małe zasoby ludzkie.

MVNO-GSM.PL: Jakie koszty wiązałyby się z wprowadzeniem własnego systemu bilingowego i własnych doładowań konta i jakie byłyby zalety i wady posiadania własnej platformy bilingowej? Czy klienci na takim rozwiązaniu by zyskali, czy stracili? A może jest to bez znaczenia?

KLUCZ Mobile: Są to koszty niebotyczne – od kilkuset do kilku milionów euro. Trzeba sobie zdawać sprawę, że działanie na własnej platformie bilingowej wiąże się z posiadaniem tej platformy, z zatrudnieniem ekipy ludzi do obsługi tej platformy oraz w wieloma innymi rzeczami. Jeśli mówimy o wprowadzeniu własnych doładowań, są to koszty oczywiste dla każdego przeciętnego człowieka – koszty produkcji zdrapek, generowania kodów itp., natomiast są jeszcze koszty wprowadzenia tych doładowań, tak żebyśmy w każdym punkcie mogli kupić doładowanie Klucz Mobile, tak jak np. Plus. Trzeba zawrzeć umowy dystrybucji doładowań z setkami podmiotów, jeśli mówimy o wprowadzenia doładowań do sieci to wiąże się to też z taką niby prostą rzeczą jak wydruk naklejki informującej o możliwości zakupu doładowania Klucz Mobile, sieci posiadają setki a nawet tysiące punktów, a wydrukować musisz naklejkę nie tylko z własnym logo, a z logiem wszystkich operatorów, ponieważ musi być spójność w wyglądzie. Podaliśmy tylko parę przykładów w co trzeba zainwestować, żeby mieć własne doładowania.
Klient Klucz nic nie traci na braku u nas własnych doładowań, może korzystać z doładowań Plus,. Które sprawnie działają i są wszędzie, nawet w biletomatach komunikacji miejskiej.

MVNO-GSM.PL: Od czego zależą ceny połączeń międzynarodowych, jakie oferujecie?

KLUCZ Mobile: Ceny połączeń zależą od zasad rynkowych, które obowiązują wszędzie, w tym też w usługach telekomunikacyjnych, od cen za zakończenie połączenia w tym lub w innym kraju. Więc możemy sprzedawać abonentom minutę połączenia za 5 gr do Stanów Zjednoczonych, ale do Ukrainy nie możemy.

MVNO-GSM.PL: Jako operator MVNO działacie na zasięgu i platformie Plusa. Jaki macie wpływ na kształt oferty krajowej?

KLUCZ Mobile: W tym zakresie jesteśmy zależni od Plusa. Wszystko uzgadniamy na wspólnych warunkach, ponieważ każda strona musi mieć wzajemne wygody. Dobrze nam się współpracuje z PLUSem.

MVNO-GSM.PL: Jakie macie plany na najbliższą przyszłość? Czy dążycie do uniezależnienia się od obecnego partnera (Polkomtel) i stworzenia własnej platformy bilingowej i własnych doładowań?

KLUCZ Mobile: Jesteśmy MVNO i pozostaniemy MVNO, nie mamy zamiaru zostać operatorem infrastrukturalnym (uniezależnić się od Polkomtel). W roku 2016 planujemy dwukrotny „zastrzyk” nowych starterów oraz modyfikacje w ofercie krajowej. Co do doładowań, odpowiedź jest wyżej. Nie planujemy generować zbędnych milionowych kosztów.

MVNO-GSM.PL: W Polsce pożegnaliśmy bardzo szybko dwie międzynarodowe marki oferujące tanie połączenia międzynarodowe (Lebara Mobile i Vectone Mobile). W jaki sposób zamierzacie to wykorzystać? W zasadzie Waszym jedynym konkurentem pozostała Lycamobile, która w ostatnim czasie podniosła kilka cen, zwłaszcza na wschód Europy, czyli Wasz główny i ważny kierunek…

KLUCZ Mobile: Nie popełniamy błędów Lebary, nie inwestujemy w to co zainwestowała Lebara i na czym się przejechała – m.in. wejście do dużych sieci, które wiąże się z kosztami, a nie zawsze jest skuteczne co to podniesienia poziomu sprzedaży. Obserwujemy kroki Lycamobile, staramy się żeby nasza oferta była w stosunku do nich bardziej konkurencyjna. Mamy też innych konkurentów, np. Heyah, jeśli chodzi o ceny połączeń na Ukrainę.

MVNO-GSM.PL: Czy przygotowujecie się jakoś do dnia, w który roaming na terenie Unii Europejskiej zniknie?

KLUCZ Mobile: Do zmian w zakresie roamingu muszą się przygotować wielcy operatorzy – Polkomtel, T-mobile, Orange, Play. Nasz ruch w roamingu jest dość mały, więc dostosujemy się do zmian razem z Polkomtelem.

MVNO-GSM.PL: Dziękujemy za poświęcony nam czas i rozmowę.

14 komentarzy do “O cenach, kondycji i planach na przyszłość rozmawiamy z KLUCZ Mobile

  • 8 grudnia 2015 at 16:54
    Permalink

    Jako nie-użytkownik obserwuję dyskusję na jednym z tych „niektórych forów internetowych” pewnego portalu telekomunikacyjnego. Forum rządzi się swoimi prawami, ale jeżeli ktoś już występuje jako przedstawiciel Klucz Mobile (podpisując się nazwą sieci jako ksywą), to powinien wykazać się jednak profesjonalizmem. Wszelkie żarciki czy sarkastyczne uwagi pod adresem innych użytkowników (czyli obecnych lub potencjalnych klientów) uważam za nie na miejscu. Na takie coś można sobie pozwolić jako prywatny użytkownik, a nie osoba występująca oficjalnie w imieniu sieci. Czasem lepiej przemilczeć albo odpowiedzieć jakoś ogólnie, wymijająco, niż ryzykować jakimś niewybrednym żartem pogorszenie opinii.

    No chyba że ten użytkownik nie wypowiada się oficjalnie w imieniu Klucza, ale wtedy radziłbym kontakt z administracją portalu w celu wyjaśnienia tego…

    Odpowiedź
    • Klucz Mobile
      9 grudnia 2015 at 09:03
      Permalink

      jesli brakuje panu oficjalnych rozmów, zapraszamy do biura.
      fora internetowe właśnie są po to, żeby np. żartować i czatować
      ma pan racje nie odpowiadamy „ogólnie” jak to pan ujmuje, odpowiadamy tak, jak odpowiada normalny człowiek – konkretnie, używając konkretnych zrozumiałych słów. normalna rozmowa z żartami jest znacznie lepsza od oficjalnych wyuczonych formułek, które tak naprawde są o niczym. i tak już u nas pozostanie 🙂

      Odpowiedź
      • 9 grudnia 2015 at 13:45
        Permalink

        Nie każdemu się to jednak podoba – i jak widać po wpisach użytkowników na forum, tych osób trochę jednak jest… Ale to wasz wybór – ja mogę to uważać za psucie opinii, dla was taki żart z tematu (lub z samego użytkownika) to element marketingu. Nie będę się spierać, bo to wasza świadoma decyzja.

        Odpowiedź
        • Klucz Mobile
          9 grudnia 2015 at 15:46
          Permalink

          firma Klucz nie jest cukierkiem żeby każdemu się podobać
          zawsze znajdzie sie ktoś komu coś albo wszystko nie pasuje
          nasi abonenci nie siedzą na forach telekomunikacyjnych
          ich interesuje cena, jakość oraz konkretna oferta i miła obsługa na infolinii

          Odpowiedź
          • 9 grudnia 2015 at 16:18
            Permalink

            Na forach telekomunikacyjnych siedzą za to osoby zainteresowane tą tematyką. Osoby komentujące dany temat, ale również te, które dany wątek tylko czytają, nie ujawniając się przez to (jak ja). Te osoby bardzo często potem doradzają rodzinie i znajomym jaką sieć wybrać. Proszę to wziąć pod uwagę.

            Ale oczywiście to tylko sugestia – w końcu to wasz marketing i wasz biznes.

  • 8 grudnia 2015 at 18:23
    Permalink

    Na stronie klucz.net brakuje od początku regulaminów pakietów internetowych z lejkiem. Ogólnie o nich na stronie nie ma nic, warto to dodać

    Odpowiedź
  • 9 grudnia 2015 at 14:16
    Permalink

    Na rynku jest 150000 kart, a ile z nich jest aktywnych tzn. zalogowanych do sieci i wykorzystywanych przez użytkowników, czy jak tam ich nazywacie abonentów? W planach na 2016 rok nie macie zmiany wyglądu strony www?

    Odpowiedź
    • Klucz Mobile
      9 grudnia 2015 at 15:44
      Permalink

      tego nie powiemy 🙂 tajemnica
      strona tak! caly czas jest w robocie, ale caly czas sa waznejsze tematy do zalatwienia, a jestesmy bardzo malym zespolem i musimy wyznaczac pryorytety

      Odpowiedź
      • 14 grudnia 2015 at 12:30
        Permalink

        Do KluczMOBILE:

        READ LINK „http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=71806&p=840205#p840169″

        Odpowiedź
  • 10 grudnia 2015 at 12:22
    Permalink

    A ja jestem zadowolony z tej sieci. Dla mnie oferta jest po prostu idealna. Dzwonię do Włoch, tanio i zero problemów. W lajce był wieczny bałagan, musiałem dzwonić, pisać (choć mogę powiedzieć że ich mailowy bok to fikcja), denerwować się. Jeśli ktoś chce tanio i prosto to szczerze polecam.

    Pozdrawiam,
    Sławek

    Odpowiedź
  • 13 grudnia 2015 at 02:08
    Permalink

    Do KluczMOBILE:

    READ LINK „http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=71806&p=839881#p839881”

    Odpowiedź
  • 13 grudnia 2015 at 11:36
    Permalink

    Oferta no limit jest pewnie odpowiedzią Klucza na ofertę Lycamobile. Problem tylko w tym, że jak Klucz w takim tempie będzie wprowadzał zmiany to ludzie mogą się zniechęcić. 😉

    Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *