Poważna awaria w Vectone Mobile (AKTUALIZACJA II)

W poniedziałek 6 lipca rozpoczął się siódmy dzień ogromnej awarii sieci Vectone Mobile. Sprawa jest niezwykle poważna, gdyż użytkownicy operatora we wszystkich krajach pozbawieni są możliwości korzystania z podstawowych usług. Problem jest masowy i dotyczy również należącej do tej samej firmy i obecnej w czterech krajach marki Delight Mobile.

vectone fb tonyZ racji obecności marki Vectone również na polskim rynku, problem dotknął też użytkowników w Polsce. Pierwsze poważne problemy użytkownicy Vectone Mobile Polska zaczęli sygnalizować we wtorek 30 czerwca. W tym dniu wielu klientów zauważyło na telefonach długotrwały brak zasięgu, przy czym nie pomagało restartowanie aparatu, czy też zmiana ustawień karty SIM (Vectone Services => Manual => w Polsce). Później zasięg w wielu przypadkach powrócił, jednak pozostał problem polegający na niedziałaniu podstawowych usług operatora (połączenia, SMS-y, internet, roaming).

Jakie problemy sygnalizują klienci sieci?

Jak informują użytkownicy można normalnie wykonywać połączenia głosowe, o ile tylko uda się zalogować kartę do sieci. Niestety na tym kończą się dobre wiadomości. Na numery Vectone nie można się dodzwonić, dzwoniący mają komunikat „połączenie zakończone”. Użytkownicy Vectone mogą wysyłać wiadomości tekstowe SMS, te jednak nie docierają do odbiorców (opłata za SMS jest pobierana). Nie działa też transmisja danych. Dodatkowo klienci zostali również pozbawieni kontaktu z infolinią operatora, na którą nie można się dodzwonić. Próbowaliśmy przetestować zachowanie aktywnej i doładowanej karty SIM posiadanej przez nas, wszystkie doniesienia się potwierdziły.

O awarii użytkownicy Vectone Mobile piszą również na oficjalnym profilu operatora na Facebooku:

Vectone awariaFot: Facebook.com/VectoneMobilePolska

Wpisy użytkowników w Wielkiej Brytanii:

Vectone FB UK

Fot: Facebook.com/VectoneUK

Niestety trudno oprzeć się wrażeniu, że użytkownicy operatora zostali pozostawieni samym sobie. Co prawda na stronach internetowych oddziałów oraz na profilach na FB pojawiły się komunikaty, jednak zostały one napisane w sposób, który może sugerować, że problemy były, ale zostały rozwiązane, a do poprawnego działania sieci wystarczy zmienić ustawienia karty SIM i zrestartować urządzenie (w razie potrzeby czynność wykonać ponownie). Odpowiedzi na pytania od klientów brakuje. Zaistniałą sytuację sieć tłumaczy aktualizacją systemu. Problem wygląda jeszcze poważniej, gdy czytamy, że awaria dotknęła również użytkowników, którzy z kartą Vectone Mobile wyjechali ze swojego kraju za granicę chcąc korzystać z roamingu.

Komunikat operatora zamieszczony na polskiej stronie Vectone Mobile:

Drogi Kliencie,

Vectone Mobile chciałby szczerze przeprosić każdego z klientów, którzy doświadczyli problemy z zasięgiem w ciągu ostatnich kilku dni. Zaktualizowaliśmy nasz system w celu zapewnienia lepszej obsługi na przyszłość. Dlatego jest nam bardzo przykro z powodu tych klientów, którzy mieli trudności z wykorzystaniem naszej sieci w tym czasie.

Wszyscy klienci doświadczający niedogodności z siecią są proszeni, aby ponownie skonfigurować swoje ustawienia sieciowe. Nawet, jeśli już zostało to przez Państwa wykonane, zalecamy zrobić to jeszcze raz. Następnie, jeśli nie uda się rozwiązać problemu, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta, który chętnie pomoże. Można się skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: support@vectonemobile.pl

Jeśli potrzebujesz informacji o tym, jak skonfigurować ustawienia sieci, kliknij na poniższy link i poszukaj w „”Nie mam sygnału / zasięgu sieci, co robić?””
http://www.vectonemobile.pl/pytania-i-o…/pierwsze-kroki.aspx
(Jeżeli powyższy link nie działa, skopiuj i wklej do paska adresu przeglądarki)

Z poważaniem,
Vectone Mobile PL

Udało nam się skontaktować z operatorem, który w odpowiedzi (udzielonej dzisiaj, tj. 6 lipca b.r.) zaprzeczył wszelkim tezom o zakończeniu działalności operatora, przeprosił użytkowników, nie wskazał jednak planowanej daty rozwiązania problemów w Polsce.

Treść komunikatu operatora przesłanego MVNO-GSM.PL:

Dzień dobry,
bardzo dziękujemy za kontakt. Niestety problem, jaki pojawił się podczas aktualizacji sieci w wielu krajach występuje po dzień dzisiejszy. Nie posiadamy oficjalnej informacji, kiedy wszystko będzeę działało poprawnie. Wiemy jedynie, iż usługi w Austrii już funkcjonują bez zarzutów.
Powracając do tematu Vectone Mobile PL, niestety, usługi nie funkcjonują prawidłowo. Z pewnością będziemy informować Klientów na bieżąco, chociażby na Facebooku, jeżeli wszystko już powróci do normy. Na chwile obecna możemy jedynie bardzo przeprosić Klientów za niedogodności i zagwarantować, iż siec nie zamierza zakończenia działalności ani na rynku polskim, ani na żadnym innym.

Z powazaniem,
Vectone Mobile PL

Vectone Mobile Polska, pomimo krótkiego stażu na polskim rynku, telekomunikacyjnym zasłynął z niezwykle długiego startu w Polsce. Pierwsze informacje o starcie sieci w naszym kraju pojawiły się jeszcze ponad dwa lata temu. Przez ponad dwa lata sieć zapowiadała kilkakrotnie start w naszym kraju. Oficjalnie operator start ogłosił dopiero w styczniu b.r., zaś wysyłkę starterów rozpoczął dopiero wiosną. Tu również nie obyło się bez problemów, gdyż wielu użytkowników sygnalizowało, że pomimo wielokrotnie złożonego zamówienia startery nie dotarły.

Vectone Mobile to międzynarodowy operator komórkowy. Swoje usługi świadczy w Polsce, oraz w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Finlandii, Francji, Belgii, Danii, Portugalii oraz Austrii. W Polsce sieć korzysta z zasięgu T-Mobile. Marka Delight Mobile działa obecnie w Wielkiej Brytanii, Austrii, Szwecji oraz Holandii. Marki te są popularne głównie wśród imigrantów, którzy poszukują taniego kontaktu z rodziną i znajomymi pozostającymi w kraju. Awaria dotknęła też Polaków przebywających za granicą w takich krajach, jak np. Wielka Brytania, Holandia, czy Austria.

Źródło: wł

Fot: Vectone Mobile

16 komentarzy do “Poważna awaria w Vectone Mobile (AKTUALIZACJA II)

  • 2 lipca 2015 at 17:36
    Permalink

    Ten sam problem jest w UK Vectone nie działa wcale

    Odpowiedź
  • 2 lipca 2015 at 22:33
    Permalink

    Nie wiem, czy ktoś zauważył, że strony internetowe ś.p. Lebary, Vectone i Lacymobile mają prawie identyczną szatę graficzną. Przypuszczam, że prowadzi je ten sam podmiot, albo trzy różne należące do tej samej grupy. Działalność Lacy też pozostawia wiele do życzenia.

    Odpowiedź
    • 2 lipca 2015 at 22:46
      Permalink

      Właściciele Lyca i Vectone to bracia. Ale z tego co czytałem to działają osobno.

      Odpowiedź
  • 4 lipca 2015 at 10:46
    Permalink

    Trzeba zauważyć jedną kwestię. Tylko Lyca i Vecton całe systemy mają oparte o zagraniczną infrastrukturę. Gdy łączymy się z internetem, mamy zagraniczne IP, operator rozlicza nas przez zagraniczny system billingowy. Virgin Mobile ma swój własny w każdym kraju osobno. RedBull ma infrastrukturę opartą o Playa. Wniosek jest jeden. Nie warto ufać operatorom z zagraniczną obsługą.

    Odpowiedź
    • 5 lipca 2015 at 04:12
      Permalink

      RedBull to taryfa Playa, a nie MVNO. Virgin, Izzi, Vikings i inni niczego specjalnego nie mają, bo wszystko opierają o to co kupują od Playa. Z kolei ci co działają na Plusie, korzystają z własnej sieci – Klucz, Lyca, Telestrada itd. Tak samo jak oni działa Vectone.

      Odpowiedź
      • JacekK
        5 lipca 2015 at 10:12
        Permalink

        Dwa ostatnie zdania muszę skomentować. Lycamobile i Vectone mają własne platformy bilingowe, chyba wspólne dla wszystkich krajów. Dzięki temu mogą sami komponować nowe oferty, w szybki i samodzielny sposób reagować na zmiany na rynku, itp. Plus dostarcza im jedynie sygnał. Doładowania konta, bilingi, itp., działają w oparciu o ich infrastrukturę. KLUCZ oraz lajt w całości opierają się o sieć Plus. Korzystają z ich zasięgu, doładowań,bilingów, itp. Trudno sobie wyobrazić tką sytuację w lajt, czy KLUCZ, gdyż wówczas taka awaria prawdopodobnie dotknęłaby również klientów Plusa. W Lycamobile i Vectone może natomiast „paść” system i już.

        Warto zauważyć, że oferty lajt i KLUCZ (nie tylko te) są widoczne jak odrębne taryfy Plusa. Działają te same kody USSD.

        Dlatego też KLUCZ i lajt (oraz inne MVNO oparte w całości o Plus) działają na innych zasadach, niż Lycamobile, Vectone Mobile i wcześniej Lebara.

        Odpowiedź
        • 5 lipca 2015 at 18:25
          Permalink

          Napisałem „Z kolei ci co działają na Plusie, korzystają z własnej sieci ” – chodziło o sieci, a nie systemy billingowe. Nie jest żadną tajemnicą, że Klucz i Telestrada podobnie jak Lyca kierują połączenia przez własne centrale (Klucz prawdopodobnie przez VOIP, a Telestrada ma własne punkty styku). Billingowo jak najbardziej siedzą w Plusie, są widoczne jako ich taryfy. Jednak dla tych taryf ruch jest routowany do poszczególnych operatorów.

          Odpowiedź
          • 5 lipca 2015 at 18:42
            Permalink

            Update: W GaduAir (też na Plusie) również ruch był routowany do centrali GA i z niej szedł w świat, a dokładniej z centrali którejś ze spółek PPWK, bo to od nich kupowali ruch.

          • 5 lipca 2015 at 18:49
            Permalink

            Oczywiście mając na myśli „własną” centralę Klucza mówiłem o hurtowniku, od którego kupują ruch VOIP (np. MNI, GTS itd.). Jasne jest jednak, że połączeń nie kupują od Plusa. Podobnie Telestrada mając własne punkty styku wyrzucałaby pieniądze kupując cały ruch w Plusie.

      • 5 lipca 2015 at 15:03
        Permalink

        @Michał. Z tego co wiem, to Virgin nie ma systemów opartych o Playa. Więc nie gadaj głupot. Zauważ, że zanim Play miał podpisane umowy roamingowe z Orange, to Virgin już miał ich zasięg. Więc część MVNO ma swoje własne systemy. Tyle że vecton i lyca ma zagraniczne wspólne dla każdego kraju, a Virgin ma swoje własne w Polsce.

        Odpowiedź
        • 5 lipca 2015 at 18:34
          Permalink

          Każda zwiecha w P24 równolegle powoduje zwiechę w systemie VM. Niektórzy po przeniesieniu z Play do VM widzieli nadal numer w P24 z taryfą „Virgin Mobile”. W VM działają niektóre usługi dodane co w Play pod tymi samymi kodami (stop spam, kiedyś extra numer nie wiem czy teraz też). Ruch wychodzący internetowy idzie via Play, karty SIM też mają Playa (894806…). A więc kupują hurtowo ruch od P4. Reasumując… nie gadaj głupot.

          Odpowiedź
          • 12 lipca 2015 at 19:33
            Permalink

            Dziś masz problemy techniczne Play24, natomiast Virgin jej nie ma 😉 Stawiam, że masz tylko u jednego z tych operatorów swój telefon i nie wiesz, co w trawie piszczy. Play24 nie działa zupełnie, nie można nic zrobić, sprawdzić stanu konta, włączyć usługi, a w Virginie hula aż miło.

  • 5 lipca 2015 at 22:31
    Permalink

    Oj ciężko widzę to, że ten operator jeszcze będzie istniał. Trwa to już tyle dni, że chyba najbardziej pobłażliwy klient dał sobie na spokój i zmienił sieć.

    Odpowiedź
  • 3 października 2015 at 20:42
    Permalink

    Totalna porażka z tą siecią nie można się dodzwonić do biura obsługi .nie mogę nigdzie zadzwonić jak na razie do mnie można zero reakcji na reklamacje bo niby jak, jak telefony do biura obsługi są zajęte.Przez miesiąc było wszystko okey ale czar tej sieci prysnął nie polecam nikomu

    Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *