Tani operator z prostą ofertą dla seniorów – co wybrać? (AKTUALIZACJA II)

W dzisiejszych czasach telefon komórkowy nie jest już luksusem, na który mogą pozwolić sobie wyłącznie biznesmeni. Nie jest to już również urządzenie przeznaczone tylko dla osób znających się na obsłudze.

Dzisiaj telefon komórkowy ma – lub chce mieć – każdy. Już od dawna w Polsce mamy więcej kart SIM, niż obywateli, co oznacza, że telefony komórkowe mają również osoby starsze, a nawet dzieci. Wysokie opłaty za łącza stacjonarne tylko zwiększają zapotrzebowanie seniorów na telefony komórkowe, choć zapewne niektórzy mają obawy, czy poradzą sobie z obsługą, doładowaniem, czy znalezieniem taniej, bezpiecznej i uczciwej oferty.

Niektórzy operatorzy wciąż szukają obszarów, w których można znaleźć jeszcze klienta. Powstały również sieci, które właśnie skupiają się przede wszystkim na seniorach. Dlatego dzisiaj przyjrzymy się, które oferty jakich sieci najlepiej odpowiadają osobom starszym.

Jaka powinna być idealna oferta dla seniora? Przede wszystkim tania, uczciwa (bez gwiazdek i ukrytych opłat, czy też cyklicznych pakietów oraz niepotrzebnych płatnych usług), powszechnie dostępna i prosta. Wybraliśmy kilka cech, które naszym zdaniem powinna mieć każda sieć przyjazna seniorom:

  • prosta i tania oraz najlepiej jedna taryfa, w której mamy niskie ceny za połączenia (najlepiej mniej niż powszechne 29 groszy) i SMS-y (transmisja danych nie ma większego znaczenia), w której kosztów i cen nie trzeba obniżać dodatkowymi usługami i pakietami.
  • brak umowy i comiesięcznych rachunków
  • długi okres ważności konta na połączenia wychodzące (bezpłatny), gdyż sporo starszych osób telefonu używa sporadycznie, częściej odbierając rozmowy.
  • powszechność doładowań konta (oferty sieci, których konto można doładować tylko przez internet lub w konkretnych i nielicznych punktach odpadają).
  • powszechność dystrybucji, aby ofertę można było kupić bez problemu na terenie całego kraju.
  • brak ukrytych cyklicznych płatnych usług

Biorąc pod uwagę powyższe poniżej wskażemy sieci, które naszym zdaniem najlepiej odpowiadają potrzebom osób starszych (kolejność przypadkowa).

  1. Fakt Mobile – marka stworzona przy współpracy z siecią Play mocno wyróżniła się na tle konkurentów bardzo niską stawką na połączenia krajowe z sekundowym naliczaniem w standardzie – tylko 15 groszy za minutę połączenia. To najniższa stawka w Polsce. Poniżej wszystkie zalety marki Fakt Mobile:

    • cena minuty połączenia wewnątrz sieci – 15 gr/min
    • cena minuty połączenia z numerami stacjonarnymi – 15 gr/min
    • cena minuty połączenia z pozostałymi numerami krajowymi – 15 gr/min
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 15 gr
    • rok ważności konta po każdym doładowaniu
    • powszechność doładowań – konto można doładowywać również kuponami sieci Play
    • dobra dystrybucja – startery są do nabycia na terenie całego kraju, m. in. w placówkach Poczty Polskiej, w sieciach RUCH oraz Kolporter
    • stosunkowo łatwa migracja z ofert na kartę sieci Play
  2. wRodzinie – jest to marka, której operatorem jest sieć Aero2. Oferta skierowana jest głównie do seniorów, przez co przystosowana jest specjalnie do ich potrzeb. Główne zalety tego operatora to prosta i tania taryfa, długi okres ważności konta po każdym doładowaniu oraz powszechność doładowań (patrz niżej):
    • cena minuty połączenia wewnątrz sieci – 20 gr/min
    • cena minuty połączenia z numerami stacjonarnymi – 20 gr/min
    • cena minuty połączenia z pozostałymi numerami krajowymi – 20 gr/min
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 10 gr
    • dwa lata ważności konta na start po każdym doładowaniu
    • powszechność doładowań – konto można doładowywać również kuponami sieci Plus
    • dobra dystrybucja – startery są do nabycia na terenie całego kraju, m. in. w placówkach Poczty Polskiej, czy sieci sklepów Żabka

    Warto dodać, że marka wRodzinie już kilkukrotnie została nagrodzona przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Certyfikatem Seniora” za dostosowanie swojej oferty do potrzeb osób starszych. Operator oferuje również w sprzedaży tanie i proste w obsłudze aparaty telefoniczne, specjalnie przystosowane do potrzeb osób starszych (czytelny wyświetlacz, duże przyciski, prosta obsługa…).

  3. W Naszej Rodzinie – jest to marka, której właścicielem są Polskie Sieci Cyfrowe Sp. z o.o. Marka powiązana jest z o. Tadeuszem Rydzykiem (właścicielem m. in. Radia Maryja, TV TRWAM i Naszego Dziennika). Sieć ta, podobnie jak marka wRodzinie, również kieruje swoją ofertę przede wszystkim do potrzeb osób starszych, w tym dodatkowo do słuchaczy Radia Maryja i widzów TV TRWAM. Tu również mamy tanią i prostą taryfę oraz powszechność doładowań. Nie ma jednak tak długiego, jak w przypadku sieci wRodzinie, ważności konta na połączenia wychodzące po doładowaniu (patrz niżej):
    • cena minuty połączenia wewnątrz sieci – 9 gr/min
    • cena minuty połączenia z numerami stacjonarnymi – 17 gr/min
    • cena minuty połączenia z pozostałymi numerami krajowymi – 27 gr/min
    • SMS wewnątrz sieci – 10 gr
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 20 gr
    • ważność konta 90 dni po doładowaniu kwotą 5-24 zł, 180 dni za doładowanie kwotą 25-49 zł oraz 365 dni po doładowaniu kwotą 50 zł i więcej
    • powszechność doładowań – konto można doładowywać kuponami sieci Plus
    • bezpłatne połączenia ze studiem Radia Maryja i TV TRWAM

    Operator równie oferuje w swoim sklepie internetowym w sprzedaży proste i funkcjonalne oraz tanie aparaty telefoniczne specjalnie przystosowane do potrzeb osób starszych. Ograniczeniem jest z pewnością niewielka sieć dystrybucji, osoby mogą mieć więc problem z nabyciem startera.

  4. NJU Mobile (na kartę) – jest to marka sieci Orange. Sieć nie skupia się na osobach starszych, jednak ceny usług, powszechna dostępność oferty, długi okres ważności konta, prosta taryfa i łatwa możliwość doładowania konta z pewnością odpowiada potrzebom osobom starszym (patrz niżej):
    • cena minuty połączenia wewnątrz sieci – 19 gr/min
    • cena minuty połączenia z numerami stacjonarnymi – 19 gr/min
    • cena minuty połączenia z pozostałymi numerami krajowymi – 19 gr/min
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 9 gr
    • konto ważne „po wieki” po każdym doładowaniu (w przypadku brak doładowań po 6 miesiącach należy odpowiadać na SMS-y wysyłane przez operatora)
    • powszechność doładowań – konto można również doładowywać kuponami sieci Orange
    • startery dostępne są w wybranych punktach sprzedaży na terenie całego kraju oraz na stronie internetowej operatora
    • bardzo łatwa migracja z ofert na kartę Orange

    NJU Mobile co prawda nie oferuje aparatów telefonicznych, jednak bezdyskusyjnie ma prostą i tanią ofertę na kartę.

  5. Klucz Mobile – ten operator co prawda nie skupia się na osobach starszych, jednak prostota oferta oraz niskie ceny doskonale odpowiadają potrzebom osób starszych. Tanie połączenia krajowe, tanie wiadomości tekstowe, długa ważność konta oraz powszechność doładowań w połączeniu z groszowymi cenami połączeń tworzą naprawdę atrakcyjną i konkurencyjną ofertę (patrz niżej):
    • cena minuty połączenia wewnątrz sieci – 19 gr/min
    • cena minuty połączenia z numerami stacjonarnymi – 19 gr/min
    • cena minuty połączenia z pozostałymi numerami krajowymi – 19 gr/min
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 9 gr
    • rok ważności konta po każdym doładowaniu
    • powszechność doładowań – konto można doładowywać kuponami sieci Plus
    • tanie połączenia międzynarodowe (np. Unia Europejska – 15 gr/min)
    • startery dostępne są w wybranych punktach sprzedaży w całej Polsce oraz na stronie internetowej operatora
    • bezpłatne połączenia z Biurem Obsługi Klienta

    Klucz Mobile niestety, podobnie jak NJU Mobile, nie oferuje w chwili obecnej w sprzedaży aparatów telefonicznych. Również dystrybucja nie jest jeszcze w pełni rozbudowana, przez co są w Polsce miejsca, gdzie starterów po prostu nie ma. Jednak warto poszukać, gdyż ceny  i ogólnie cała oferta są mocno konkurencyjne.

  6. Lajt mobile – grupę docelową operatora również nie stanowią seniorzy, ale oferta jest jak najbardziej odpowiednia dla potrzeb osób starszych. Lajt mobile posiada jedną z najniższych w Polsce stawek za minutę rozmowy krajowej – tylko 17 groszy w standardzie z sekundowym naliczaniem. Tanie połączenia krajowe, tanie wiadomości tekstowe, długa ważność konta oraz powszechność doładowań w połączeniu z groszowymi cenami połączeń również tworzą naprawdę atrakcyjną i konkurencyjną ofertę (patrz niżej):
    • cena minuty połączenia do wszystkich w Polsce – 17 gr/min
    • cena za 1 SMS do wszystkich sieci – 12 gr
    • ważność konta 180 dni przy doładowaniu kwotą 1-9 zł oraz 365 dni przy doładowaniu za 10 zł i więcej
    • startery dostępne na stronie operatora oraz w wybranych sklepach Pepco na terenie całego kraju
    • łatwość doładowania konta (doładowania sieci Plus)

Istnieje jeszcze marka izzi ze stawką 19 groszy za minutę i długą ważnością konta, jednak z powodu mocno ograniczonej dystrybucji (tylko strona internetowa operatora) nie znalazła się w powyższym zestawieniu. Oczywiście są na rynku jeszcze inne proste i tanie taryfy, jednak cena minuty połączenia 29 gr/min, konieczność comiesięcznego doładowywania konta, czy spora ilość gwiazdek w ofercie nie czyni z nich już produktu przyjaznego seniorom.

Zapraszamy do komentowania.

Źródło: strony internetowe operatorów, dostęp 30.03.2016 r., wł.

39 komentarzy do “Tani operator z prostą ofertą dla seniorów – co wybrać? (AKTUALIZACJA II)

  • 26 marca 2014 at 13:27
    Permalink

    dobry tekst , juz wysylam go do moich rodzicow niech sobie poczytaja 😉

    Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 13:30
    Permalink

    Dobry artykuł. Fajnym rozwiązaniem jest na pewno NJU Mobile. Z kontem ważnym „po wieki” na pewno jest dużym plusem dla osób starszych. Klucz Mobile również, zwłaszcza że można również za granicę dzwonić za grosze.

    Odpowiedź
    • 3 lipca 2015 at 21:02
      Permalink

      Warto dodać, iż NJU w swoim NJU markecie oferuje telefony, jednak są to smartfony. Warto tez dodać, iż większość MVNO poza Red Bull Mobile i Fakt Mobile działającymi w sieci Play ma z perspektywy seniora minus w postaci braku możliwości załatwienia czegokolwiek w salonie operatora-gospodarza. W razie sytuacji typu zagubienie lub kradzież telefonu klient RBM czy Fakt Mobile uzyska duplikat karty SIM w salonie Play, o ile utracona karta została wcześniej zarejestrowana, natomiast w NJU mimo jego zalet w razie problemów nic nie załatwimy w salonie Orange, mimo że NJU nie jest nawet MVNO, ale MNO, czyli jest to brand Orange. W NJU w takiej sytuacji trzeba zamówić kartę SIM kurierem za 20 zł (o ile numer został zarejestrowany, a to najłatwiej uzyskać robiąc zamówienie startera przez internet). Z tych względów dla seniora Fakt Mobile może być lepszy od NJU, natomiast plusem NJU są dobre pakiety internetowe (część seniorów chce korzystać ze smartfonów, zresztą są już na rynku telefony dla seniora z pewnymi funkcjami smart). Poza tym takie funkcje, jak np. lokalizacja seniora na okoliczność np. zaników pamięci łatwiej uruchomić na smartfonie (są odpowiednie aplikacje mobilne) i w takiej sytuacji zaleta NJU są duże pakiety internetowe. Plusem NJU jest tez umowa z miesięcznym wypowiedzeniem pozwalająca zupełnie zapomnieć o doładowaniach, bo można uruchomić polecenie zapłaty. NJU z rachunkiem jest więc w zasadzie bezobsługowy, a jednocześnie nie ma lojalki (zwykle na 2 lata). Ja sam używam NJU od 2 lat, mimo że zawsze mogę odejść do innego opa, to jednak jak na razie lepszego nie znalazłem (zależy mi na dużym i tanim pakiecie internetowym). Oczywiście na wybór operatora ma też wpływ sytuacja rodzinna, bo osoby mające rodzinę za granicą (wielu seniorów ma wnuki za granicą) powinny raczej skłaniać się ku operatorom etnicznym typu: Lyca czy Klucz Mobile ze względu na korzystniejsze ceny rozmów międzynarodowych (najlepiej gdy obaj rozmówcy mają Lycę, wtedy o ile wiem połączenie może być nawet darmowe).

      Odpowiedź
      • 30 marca 2016 at 17:30
        Permalink

        Drogi Pawle, wbij sobie to głowy, że Red Bull Mobile oraz Fakt Mobile to nie żadne MVNO, a MNO podobnie jak Nju Mobile, który prawidłowo zdefiniowałeś.
        Koszt duplikatu SIM w Nju Mobile to 25zł, a nie jak napisałeś 20zł.

        Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 13:31
    Permalink

    Dobre oferty. Czas zacząć uświadamiać ludzi, że nie muszą co 3 miesiące kupować karty za 50 zł. Do mojego sklepu przychodzą babcie z telefonem po doładowanie, na którym jest często kilkaset zł.

    Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 13:36
    Permalink

    @ sknera

    Co do tego, co piszesz, owszem tak jest.

    Ponadto masa seniorów siedzi w różnych starych taryfach i płaci dzisiaj za minute połączenia nawet 80 groszy. Ci, co dzwonią mało i nie mają roku ważności konta mają niekiedy nawet ponad 1000 zł na koncie.

    Odpowiedź
    • 30 marca 2016 at 10:19
      Permalink

      Ilu znasz osobiście takich seniorów mających ponad 1000 zł na koncie? Oczywiście na koncie telefonicznym, a nie bankowym. Ale napisz tak uczciwie, zgodnie z prawdą. Bo ja obracam się w środowisku seniorskim z racji mojego wieku i nie słyszałem ani o jednym takim przypadku.

      Odpowiedź
      • JacekK
        30 marca 2016 at 12:04
        Permalink

        Tylko rodzinie miałem takich dwóch. Żony babcia ma T-Mobile i w minione Boże Narodzenie miała dokładnie 530 zł z małym haczykiem. Nie wiem ile dzisiaj. Z kolei wujek, również T-Mobile miał w momencie odejścia do blisko 1000 zł. Korzystał z promocji podwójnego doładowania i ładował co miesiąc, bo za 25 zł. kolejne 25 zł trafiało na konto promocyjne i tylko te wydzwaniał.

        Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 13:45
    Permalink

    @ ???

    W TuBiedronka nie ma usługi roku ważności konta i ogólnie brakuje długiego okresu ważności konta po doładowaniu.

    Ponadto konto można zasilić wyłącznie w sklepie co w połączeniu z 15-sekundowym naliczaniem nie jest mocno porywającą ofertą.

    Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 16:21
    Permalink

    Słaby ten ranking. Nju mobile ma skomplikowaną budowę, a zabrakło np Virgin. Zwłaszcza, że moża doładować podając numer telefonu. Gdzie ? Kolepoerter, 1 minute, żabka, freshmarket, real, pepco i inne .
    W Dodatku mając lejek netu w można pokusić się o instalacje aplikacje java przez Synów / Córki, która monitoruje położenie telefonu a do tego koszt usług tani jak barszcz. nie zapominając o 50% extra.
    Ważność konta 1 rok.
    Nie mówiąc już o tym, że teraz obecnie 2014 minut w sieci VM i play do wygadania do połowy roku, a starsi ludzie mają zawsze obawy, że rozmowy drogo kosztują.
    I jak teraz wygląda teraz ten ranking ?

    Nie pisze tego z kapelusza – tylko z praktyki, ojcjiec, mama, babcia, dziadek …. do tego dzwonią do siebie głównie.
    NIE jestem związany z żaden inny sposób niż bycie klientem w Virgin. Sam mam w RBM.

    Odpowiedź
    • 26 marca 2014 at 18:06
      Permalink

      @ garfield

      Dziękuję za opinię! 🙂 Cieszymy się, że napisałeś swoją opinię, którą na pewno przeczytają czytelnicy.

      Jako osoba prowadząca ten serwis m. in. testuję operatorów i ich oferty. Co do Virgin:

      1. Miałem (w kilku lokalizacjach) częste problemy z zasięgiem. Priorytet Play powodował, że telefon usilnie logował się do sieci Play nawet, gdy zasięg był symboliczny. Znam też osoby starsze, które przeniosły (a w zasadzie ktoś z rodziny pomógł przenieść) numer do Play. Przychodziły do mnie z telefonem wylogowanym z sieci i prosiły o pomoc. Dla seniorów nawet częste wyłączenie i włączenie telefonu stanowi kłopot. Dziwne? Ale prawdziwe. Zastanawiałem się nad umieszczeniem tu Virgin, ale zdecydowałem, że moim zdaniem nie jest to oferta przyjazna seniorom. Podobnie jak Mobile Vikings.

      2. Za bardzo wierzysz w synów/córki;) Mnie o doładowanie konta często proszą nieznajomi. Mają często po 500-1000 zł na koncie, bo nie ma im kto nawet zmienić taryfy na nowszą. Co dopiero RWK czy jakaś rejestracja w klubie.

      3. Drogie połączenia do Virgin (wielu operatorów za niższe stawki do sieci Play każe sobie wysyłać SMS-y, w przeciwnym razie trzeba płacić bardzo dużo). Tak niestety jest po dziś dzień, zwłaszcza w starszych taryfach, z których korzysta bardzo wiele osób.

      4. Doładowania – pytanie ilu seniorów poprawnie wymówi nazwę Virgin Mobile?:)

      5. Pakiet 2014 minut trzeba włączyć. Naprawdę sporo osób jest samotnych. Skoro nie ma im komu doładować konta, doradzić ze zmianą taryfy, to kto włączy im pakiet?

      6. Starsi ludzie nie potrzebują pakietów. dowodzą tego oferty kierowane do w/w grupy odbiorców, które wolne są od dodatkowych usług obniżających koszty połączeń. Seniorzy najczęściej (oczywiście są wyjątki) oczekują możliwie największej prostoty oferty i niskich cen.

      7. Instalacja aplikacji, o której piszesz możliwa jest już na bardziej zaawansowanych aparatach telefonicznych, których część może nie potrafić obsłużyć. Aparaty przystosowane specjalnie pod potrzeby seniorów nie obsłużą wspomnianej aplikacji.

      Co do NJU Mobile, gdzie tu jest „skomplikowana budowa”? Są proste i niskie stawki (19 gr/min, 9 gr SMS) i ważność konta „po wieki”. Nie trzeba robić nic poza zakupem startera, żeby mieć w/w stawki.

      Odpowiedź
      • 27 marca 2014 at 00:22
        Permalink

        No to idziemy w dyskusję 🙂

        ok, prezentacja – jednak numerki to sugerują 🙂

        ad1. W dużęj mierze zależy to też od telefonu, moim rodzicom „nie zrrzuca”, gdyby zrzucało – miałbym lament przy najbliższych świętach. Dwa różne telefony Android(tata) i nokia 66xxx(mama) 😉
        W tej okolicy – domu rodzinnego – najlepiej sprawdza się zasięg Plusa i Orange, natomiast Play – „tańczy” , a z T-mobile może uda Ci się skorzystać stojąc przy oknie. Przy czym mówię o zasięgu podczas korzystania – rozmowy . Co wycierpiałem, mając w Erze telefon – wie mój dawny pracodawca. Tyle na temat zasięgu.
        Aha, ja mam RBM i mi też nie zrzuca (Samsung S2) – głownie na Orange-u

        ad2. No nie wiem, synowie / córki pomagają ogarniać nowoczesne technologie rodzicom. 🙂 Przynajmniej z tym się spotykam.
        Tez mam taki przykład doładowywania – co miesiąc 30 PLN w kiosku u Pani Heni. Przyczyna może być zupełnie inna.
        w dwóch przypadkach jest to ” Nie chce , bo mi tam dali teraz 1000 smesów, a jak się coś zmieni to przestanie działać a muszę mieć sprawny telefon” lub inne tego typu kwiatki – tak ustawili w Telekomunikacji i „broń Borze” ruszać, bo jeszcze jakieś kary dadzą. no i kropka. o RWK to nawet nie ma co wspominać.

        ad3. Wyższe stawki „do nas”, ale to już zmartwienie tych osób. To nie te czasy, że mało kto „był w Play”.

        ad4. 😉 Bez przesady. to samo dotyczy zmiany Ideji na Orange czy Ery na T-mobile. Zresztą od czego są dzieci / wnuczki. Jeśli ich nie ma, Pani/Pan w kiosku po pokazaniu telefonu też „naładuje” 🙂 – podpatrzone na mieście.

        ad5
        jeden sms na poł roku niczym aktywność w nju ta niby „na wieki”… 🙂
        Upierdliwość pilnowania 60 dni w nju, – dużo trudniejsza. Ja sobie nie wyobrażam tego w ogóle jakby ktoś miał tego pilnować – patrz mój tata, mama, o babci i dziadku nie wspomnę.
        Dzwonią jak przyjdzie jakiś sms od operatora (na szczęście teraz nic nie przychodzi – cisza i spokój)

        ad6. No właśnie, nic nie mówię o pakietach, odnawialnych czy nie odnawialnych np co miesiąc, tylko o bonusie na pół roku. w 2013 było 2013 smsów. Moja babcia nie dzwoni tylko pisze smsy. no raz na pół roku do babci trzeba się wybrać prawda ? 😉 i wklepać kodzik – a i posłuch „na dzielni, że wnuk zrobił, żę ma „za darmo do syna córki” 😉 – bezcenny.
        Jest minus takiej sytuacji – następni chętni …

        ad7. Najczęściej obsługa javy tam się znajduje. – to był tylko przykład. mój tato musi mieć smartfona i nawet się przyzwyczaił bo musi być dobrze widać klawiaturę 😉 – samych aplikacji nie używa, bo nie wie co to, ale wie że to komputer 😉

        virgin’a też kupisz w tych samych sklepach i masz ważność rok.
        Ale i tak mentalność jest taka, że pójdą do salonu, bo tam wszytko ładnie, a tam się przecież znają 🙂 a jak mają kartę to najwidoczniej mają syna / córkę 😛

        Odpowiedź
        • 27 marca 2014 at 09:47
          Permalink

          @ garfield

          O jakiej konieczności pilnowania 60 dni w NJU piszesz? Tam nie ma konieczności pilnowania niczego. Chyba, że mówisz o ofercie NO-LIMIT na komórki w Pre-Paid. Ale tego w ogóle nie dawałem do rankingu. W standardzie w NJU Mobile masz 19 gr/min, 9 gr/SMS, do tego nic nie trzeba robić, niczego pilnować.

          W artykule nie brałem pod uwagę żadnych pakietów. Nie tylko Virgin ma dodatkowe usługi. Np. Klucz Mobile ma zawsze darmowe SMS-y w sieci i darmowe rozmowy po doładowaniu (za 50 zł przez 180 dni). W zasadzie byłaby to fajna opcja dla Ciebie, skoro piszesz, że wszyscy głównie dzwonicie do siebie:) Lebara Mobile pozwala obniżyć cenę minuty połączenia krajowego do 8 gr/min i dodatkowo daje 10 zł gratis do pierwszego doładowania. Ponadto mają atrakcyjne pakiety internetowe (np. 100 MB za 3 zł). NJU Mobile ma ofertę NO-LIMIT gdzie przy opłacie 6zł/2mc masz nielimitowane połączenia na komórki. Ale to w ogóle nie było brane pod uwagę.

          Poza tym jeszcze jedna rzecz – BOK. Nie wiem, czy to dobre jak senior zadzwoni do BOK a konsultant go przywita „Siema, tu Tomek…”:)

          Poza tym widzę, że seniorzy w Twoim domku są mocno obyci w nowinkach technicznych sądząc po telefonach:) I super!:) Bo naprawdę zazdroszczę. Np. babcia żony już nie jest tak obyta. Ma starą Nokię i dzwoni dzięki temu, że ktoś kiedyś ustawił jej proste wybieranie i wie, że pod dwójką ma syna, pod trójką córkę, itp. Zresztą ostatnio (jest w T-Mobile) wyłączałem jej auto odnawianie się dwóch płatnych pakietów i włączałem równą stawkę do Play. Bo 25 zł miała na kilka dni.

          Właśnie – moim zdaniem – idealna oferta dla seniorów to nie tylko taka, w której jest tanio, nie ma płatnych pakietów, etc. To również taka, z której wygoda korzystania nie zależy od lokalizacji, telefonu, wiedzy technicznej, etc.

          Odpowiedź
          • 27 marca 2014 at 09:49
            Permalink

            Rankingu = prezentacji ofert 🙂 Kolejność naprawdę nie zależy od cen:)

          • 27 marca 2014 at 17:23
            Permalink

            @Jacek

            Niestety, to zależy od kryteriów jakie przyjmiemy. Mimo, że to seniorzy, to wymagania też mają różne. U mnie jest co najmniej 5 różnych scenariuszy. Do BOKu dzwoni tylko dziadek opieprzyć lub idzie do salonu, reszta dzwoni do mnie. Przy czym w sumienie w sprawie usług nie dzwonią wcale, raczej, że bateria słabo trzyma, albo że połamali wtyczkę, zgubili ładowarkę. Także bardzo rzadko.

            Na pewno nie przyjąłbym jako ważny argument kto po ile do mnie dzwoni. Idąc dalej, można powiedzieć , że podając komuś numer telefonu narażam go na koszty 😉

            mój tato ma tylko smartfona, ale z powodów, których pisałem – duży ekran i podoba mu się że tam się naciska i się zmienia, i ma duże ikonki na pulpicie (wyciągnięte kontakty), reszta ma „ogryzki” w stylu SE k750 czy nokii 60xx (6020 chyba).
            Matka cały czas się jara ile ma jeszcze złotówek na koncie – kiedyś zbierały się jej minuty – strasznie nie mogła braku tej usługi przeżyć, bo „tak się fajnie zarabiało” – obecnie ma MIN MAXA (Play).
            Babcia smsuje jak szalona i to na klawiaturze telefonu – nigdy bym o to jej nie podejrzewał, zwłaszcza, że nie lubi telefonów i nie dzwoni praktycznie, woli napisać. Listy tradycyjne też pisze.

            Dziadzio ma jakiś tam abo w plusie i nic nie da mu się powiedzieć. Może to i lepiej bo teraz ich opieprza, że miał mieć 300 minut i ileś tam smsów a go oszukali bo on tyle nie wygadał …..ciężki przypadek 😉 parę razy próbowałem mu to wytłumaczyć przy niedzielnym obiedzie, ale on wie swoje. babci za to doładowuje karte, bo mu tak w salonie powiedzieli. To nic że babcia ma karte w virgin …. – dlaczego ? „bo wyłączą, zabiorom, nie ma nic za darmo, miesięcznie trzeba płacić tak czy siak” – muszę wyjaśniać z czego muszą żyć operatorzy, ale nic to nie daje – ehhh

            W sumie to dobrze, że PLAY wyłącza swój GSM, będzie tylko w roamingu śmigać na starych telefonach 🙂

            Podsumowując – najlepsza oferta to ta od kumatego syna / córki, która to by nie była inaczej trzeba polegać na kimś innym lub salonach 😉 A tanio wcale być nie musi, byle było skonfigurowane na samograj, ważne, żeby nie było bardzo drogo, bo czy minuta 19 czy 29 groszy to bez różnicy. Patrz mój dziadek.
            Pośród tych 5 różnych scenariuszy pare elementów jest wspólnych:
            Dla starszych osób najważniejsze jest, żeby móc do siebie dzwonić w rodzinie, żeby z wnuczkiem pogadać, z matką. Omówić budowę altanki na działce itp. Starsi ludzie rzadko dzwonią w jakiś interesach i słabo odnajdują się we wszelkiego rodzajów kodach, smsów (wyjątek moja babcia)

          • 27 marca 2014 at 18:08
            Permalink

            również cieszy mnie to, że Play wyłącza swój GSM. Zresztą ten ich GSM (zwłaszcza u mnie) to totalna porażka. Zasięg na maksa a nawet stanu konta krótkim kodem nie można sprawdzić (np. oczekiwanie przez 2-3 minuty a na koniec „Odpowiedź sieci nie rozpoznana”. Widzę, że w końcu zauważyli, że sieć działa źle. śmiało mogę napisać, że moim zdaniem ich sieć działa najgorzej (nie mówię o ich infrastrukturze jako takiej – choć ona oczywiście też działa źle – ale o ogólnych odczuciach klientów, którzy często mają kłopot z zasięgiem/jakością rozmów, etc.)

            Zgadzam się, że najlepszą zawsze będzie ta od kumatego syna/córki/wnuczki. Ale nie każdy ma tak dobrze. Dlatego trzeba prezentować zwłaszcza sieci bezpieczne. Oczywiście Virgin Mobile taką jest, choć ich obecna jakość sieci może negatywnie wpłynąć na całokształt i zniechęcić. Najlepiej jak jest jedna taryfa (żeby nie trzeba było szukać jaka jest włączona akurat na tym starterze), niskie ceny (owszem, 29 gr to również tanio, ale skoro można mieć taniej) i długi okres ważności konta, oraz – co moim zdaniem najważniejsze – brak usług dodatkowych, które są włączane automatycznie (jak np. granie na czekanie, płatny RWK, etc.)

            Nie twierdzę, że oferta Virgin jest zła. Choć po nowym roku miała być super oferta, a mamy 2014 minut w sieci (jednorazowo). Czas pokaże, co będzie dalej.

          • 27 marca 2014 at 18:09
            Permalink

            Oczywiście trzymam kciuki za Virgin, gdyż sporo wnieśli do polskiego rynku:)

          • 20 kwietnia 2014 at 21:19
            Permalink

            Co do Nju, to nie ma tak różowo z tym „po wieki”. Jeżeli telefon nie został doładowany w ciągu ostatniego pół roku, to operator przesyła smsa z prośbą o potwierdzenie, że chcemy zachować numer. Aby to potwierdzić, trzeba odesłać smsa o odpowiedniej treści. Kolejne smsy z prośbą o potwierdzenie przychodzą co 3 miesiące, jeżeli konto nie zostanie doładowane.
            Co prawda wystarczy doładowanie 5 zł – np. co 5 miesięcy – i problem z głowy, ale o tym trzeba pamiętać. Nie każdy senior ma głowę do tego.

      • 22 czerwca 2015 at 18:49
        Permalink

        @mvno-gsm.pl
        „2. Za bardzo wierzysz w synów/córki;) Mnie o doładowanie konta często proszą nieznajomi. Mają często po 500-1000 zł na koncie, bo nie ma im kto nawet zmienić taryfy na nowszą. Co dopiero RWK czy jakaś rejestracja w klubie.”

        Babcia-emerytka i 1000 zł na koncie? To żart jest? O_O

        Odpowiedź
    • 26 marca 2014 at 18:35
      Permalink

      Virgin jest dobre ale pod warunkiem, że ktoś kumaty jest pod ręką. Tak jak w Twoim przypadku. W przeciwnym razie może być różnie. Poza tym obecna oferta jest promocją trwającą do końca czerwca. Co będzie potem?

      Odpowiedź
    • 15 października 2014 at 08:51
      Permalink

      @garfield
      Masz na myśli VM na starych warunkach, czyli starter aktywowany przed wejściem pakietów Chcę Wszystko. Kto teraz aktywuje starter VM lub przeniesie tam numer już tych starych warunków nie dostanie. Przejście ze starej taryfy na Chcę Wszystko również jest nieodwracalne.

      Odpowiedź
  • 26 marca 2014 at 18:20
    Permalink

    @ garfield

    Aha, to nie jest ranking, tylko prezentacja wybranych ofert. Kolejność w zasadzie nie ma znaczenia, choć dwie pierwsze oferty są przygotowane specjalnie dla starszej grupy odbiorców, choć na pewno nie są pod każdym względem najtańsze.

    Odpowiedź
  • 5 września 2014 at 14:08
    Permalink

    Co do ofertu Nju konto ważne po wieki, to przy wszystkich swoich zaletach, ma to rozwiązanie dużą wadę. Otóż w praktyce każde zasilenie konta przedłuża ważność o 187 dni (bez kumulacji, niezaleznie od nominału) – są oferty lepsze, są gorsze (też często kwestia nominału w innych sieciach). Jeśli natomiast nie doładowujemy konta, czy mamy na nim 500 PLN czy 5 PLN, co 93 dni przychodzi SMS : ” Jesli nadal chcesz korzystac z tego
    numeru telefonu doladuj konto albo wyslij w ciagu 24h SMSa o tresci TAK pod nr 80608. Jesli rezygnujesz z numeru, wyslij NIE”. W przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedzi w ciągu 24 godzin po otrzymaniu pierwszego SMS-a, Abonent otrzyma drugiego SMS-a o treści: „UWAGA za 3dni stracisz swoj numer. By go utrzymac doladuj konto albo wyslij w ciagu 72h SMSa o tresci TAK na 80608. Jesli nie odpowiesz numer zostanie wylaczony”. Dodam jeszcze, że nie ma znaczenia, czy w 93 dniu nasz telefon od 3 miesięcy leży bezczynnie, czy aż się grzeje od połączeń , „SMS utzrymaniowy” przyjdzie i jak dopadnie kogoś ta sytuacja, gdzieś, gdzie nie ma zasięgu (ktoś sobie pływa po morzach, penetruje dzikie obszary, ma wyłączony/zepsuty telefon, nie potrafi wysyłac SMS-ów, itp.) , to skracając sprawę – po 96 godz. (od ostrzeżenia) straci nie tylko pieniądze, ale i numer ( i gdzie tu „po wieki” ?). Ani przez internet, ani kodem nie można sprawdzić, kiedy ten 93 dzień wypada (jeśli tego sobie nie zanotowaliśmy) – zawsze jest info : środki ważne bezterminowo – i to jest słabe. W takiej Lebara na przykłąd, można sobie wysłać co 60 – 80 dni jakiegoś esemesiaka i no stres …, a tu kalendzrzyk, albo dołodowuj. To taka luźna dygresja. Ja wolę wiedzieć, że jak wczytam 5 PLN to mam konto ważne dokładnie przez rok (np. Virgin) i w każdej chwili bezpłatnie kodem czy via net mogę sobię konkretną datę wyświetlić.
    Sytuacja w Nju po wieki przypomina mi trochę obiad w restauracji, który spożywam z weielim apetytem, ale co jakiś czas podchodzi do mnie kelner i pyta, czy nadal chcę jeść ? Raz „SMS-a utrzymaniowego” otrzymałem podczas rozmowy …

    Odpowiedź
  • Gregrin
    23 czerwca 2015 at 00:31
    Permalink

    Baaardzo fajne zestawienie 🙂
    Mam tylko dziwne wrażenie ze poruszany w komentarzach temat ważności konta „po wieki” jest pomijany…

    Odpowiedź
    • JacekK
      23 czerwca 2015 at 12:14
      Permalink

      Nawet jeśli przyjąć, że ważność konta w praktyce wynosi 6 miesięcy (co tyle trzeba zasilać swoje konto nawet minimalną kwotą 5 zł, aby nie trzeba było odpowiadać na SMS), to i tak NJU Mobile mocno wyróżnia się na tle pozostałych konkurentów. Zasady ważności konta w promocji „Po wieki” nie mają większego wpływu na ofertę. Czy 5 zł na 6 miesięcy to tak dużo? 🙂

      Odpowiedź
  • 23 czerwca 2015 at 12:32
    Permalink

    Co oznacza stwierdzenie „cena za i SMS’? To chyba błąd

    Odpowiedź
    • JacekK
      23 czerwca 2015 at 12:50
      Permalink

      Tak, literówka 🙂 Poprawiam i dziękuję 🙂 Miało być cena za 1 SMS

      Odpowiedź
  • 30 marca 2016 at 16:14
    Permalink

    Warto wspomnieć że w Kluczu po doładowaniu za 50 pln jest pół roku darmowych rozmów wewnątrz sieci. Ja przeszedłem do Klucza i przeniosłem tam rodzinę i do siebie wydzwaniamy za darmo, reszta kasy z doładowania idzie u mnie na net i rozmowy poza siecią. Plusem Klucza są też bardzo tanie połączenia zagraniczne, i skuteczny BOK który każdy problem szybko rozwiązuje.

    Odpowiedź
    • 30 marca 2016 at 17:20
      Permalink

      Ich BOK nie zawsze jest skuteczny. Zależy wszystko od zgłaszanego problemu. Problemów z mms-ami nie rozwiązali mi od roku, zgłaszałem z 5 razy.

      Odpowiedź
  • 4 kwietnia 2016 at 00:25
    Permalink

    Moze macie jakis pomysl jak wykorzystac kilka stow na koncie w virgin mobile? Internetu nie potrzebuje i telefonowania za taka kwote tez.

    Odpowiedź
    • JacekK
      4 kwietnia 2016 at 08:23
      Permalink

      Witam,

      zostają tylko usługi Premium (np. SMS-y specjalne, np. do konkursów lub pomoc potrzebującym) albo też zakupy jakichś aplikacji w sklepach.

      Pozdrawiam,

      JacekK

      Odpowiedź
      • 4 kwietnia 2016 at 16:32
        Permalink

        JacekK; dziekuje za ukierunkowanie w poszukiwaniach rozwiązania. A czy w Virgin jest jakaś możliwość dołaowania komuś karty sim lub jakiegoś przelewu środków przez sms?

        Odpowiedź
      • 4 kwietnia 2016 at 16:32
        Permalink

        JacekK; dziekuje za ukierunkowanie w poszukiwaniach rozwiązania. A czy w Virgin jest jakaś możliwość dołaowania komuś karty sim lub jakiegoś przelewu środków przez sms ?

        Odpowiedź
  • 21 czerwca 2016 at 09:04
    Permalink

    ja uważam, że dla seniora sprawdzi się nawet bezpieczna, ogólnodostępna sieć, np. TMobile. moja Babcia od 10 lat ma i sobie chwali, nawet zdecydowała się na abonament, bo obiecali, że będzie bez żadnych dodatkowych kosztów. faktycznie, ma stałe opłaty i jest bardzo zadowolona! 😉

    Odpowiedź
    • JacekK
      21 czerwca 2016 at 10:13
      Permalink

      W T-M minuta rozmowy kosztuje 29 groszy. W np. FAKT Mobile (to też ogólnopolska i bezpieczna marka sieci Play, nie operator MVNO) 15 groszy. To dwukrotnie taniej. Po co przepłacać?

      Odpowiedź
  • 5 listopada 2016 at 14:54
    Permalink

    Najlepszy to Klucz Mobile.Bylem kiedys w Idea,potem w wirgin,w Plusie,obecnie w Kluczu.I tu jest najkorzystniej.Po doladowaniu za 50 zł 180 dni darmowe rozmowy w Kluczu,potem wszedzie i ze wszystkimi 19 gr za min,tak,ze 50 zl starcza mi na rok.Nie ma zadnych pakietow,ukrytych kosztow,oferta jasna i dla seniora korzystna.rozmowy zagraniczne,smsy,mmsy tez tansze.Jestem bardzo zadowolony z tego operatora.

    Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *