Vectone Mobile – niby działa, ale…?

Wreszcie doczekaliśmy się uruchomienia usług przez sieć Vectone Mobile. Sieć wysyła użytkownikom upragnione(?) startery (nie odbywa się to jednak bez problemów, o czym w dalszej części artykułu), konto można doładować w popularnych sieciach sprzedaży (m. in. w sklepach Rossmann), zaś same karty logują się do sieci, działają podstawowe usługi (niestety – jak informują Czytelnicy – nie wszystkie, o czym również w dalszej części), ceny odpowiadają tym zawartym na stronie internetowej operatora.

W momencie „faktycznego” startu operatora oferta na stronie operatora (umieszczona na długo przed startem) została zaktualizowana. Po zmianie nie wyróżnia się już tak bardzo na tle konkurencji, zwłaszcza na tle głównego konkurenta – Lycamobile. Mimo wszystko w dalszym ciągu oferta jest mocno konkurencyjna choćby ze względu na:

  • najniższą stawkę na rozmowy krajowe w standardzie – tylko 9 gr/min (naliczanie minutowe)
  • darmowe rozmowy krajowe na numery Vectone po doładowaniu od 5 zł (przez miesiąc) (szczegóły)
  • darmowe rozmowy międzynarodowe na numery Vectone do krajów Vectone po doładowaniu od 5 zł (przez miesiąc) (szczegóły)
  • darmowy internet po każdym doładowaniu konta (szczegóły)
  • tanie połączenia międzynarodowe
  • stosunkowo atrakcyjne pakiety dodatkowe na rozmowy, SMS-y oraz internet (szczegóły)
  • zawsze ważne konto (wystarczy minimum raz na pół roku wykonać jakąkolwiek czynność telekomunikacyjną)
  • dobry zasięg dzięki korzystaniu z infrastruktury sieci T-Mobile

W zasadzie wszystko wyglądałoby już pięknie gdyby nie to, że – jak informują nas od dłuższego czasu nasi Czytelnicy – nie działają niektóre usługi. Jakie? Najczęściej użytkownicy raportują o problemach z wysyłaniem wiadomości SMS na niektóre numery komórkowe. To ogromna i poważna wada, gdyż wysyłanie wiadomości SMS to podstawowa funkcja u każdego operatora. Scenariusz przeważnie wygląda tak:

  • użytkownik wysyła wiadomość SMS, jednak operacja kończy się niepowodzeniem (podczas wysyłania SMS występuje błąd, SMS nie zostaje wysłany, środki nie są pobierane z konta)
  • użytkownik wysyła z powodzeniem SMS, środki zostają pobrane z konta, zaś wiadomość nigdy nie dociera do odbiorcy (brak raportu doręczenia)

Czytelnicy wymieniają konkretne przypadki, które wskazują, że problem dotyczy m. in. starterów z nową ofertą Virgin Mobile oraz numerów przeniesionych m. in. do Virgin Mobile oraz Lycamobile. Niewykluczone, że problem jest szerszy.

Użytkownicy wspominają jeszcze o innych problemy, m. in. z wykonywaniem połączeń, czy też działaniem krótkich kodów USSD, jednak te problemy najczęściej można rozwiązać poprzez wejście w Vectone Services i ustawienie Manual => w Polsce. Niestety, jak informują użytkownicy, problem z wysyłaniem i dostarczaniem SMS-ów – pomimo wielokrotnego zgłoszenia do BOK – wciąż nie został rozwiązany (pierwsze startery dotarły do użytkowników w Polsce w kwietniu, nie licząc pojedynczych, które dotarły do szczęśliwców jeszcze w styczniu).

Pozostałe problemy, o jakich wspominają posiadacze starterów Vectone Mobile, są raczej niegroźne i występują również w innych sieciach. Są to m. in. nierzadko długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, nie w pełni spolszczone komunikaty zwracane przez ekspresowe kody USSD, skomplikowany proces rezygnacji z cyklicznych pakietów (konieczny kontakt z BOK). Te mniej poważne niedogodności są często rozwiązywane podczas telefonicznego kontaktu z BOK.

Mimo powyższych problemów płyną też pozytywne spostrzeżenia o działaniu sieci. Użytkownicy wskazują tu m. in. dobry zasięg (T-Mobile), dobrą jakość połączeń krajowych i – co ważne – międzynarodowych, uniwersalność dostarczanej karty SIM (możliwość wyłamania kart w rozmiarze Micro i Nano).

Sporo kontrowersji budzi również wysyłka zamówionych darmowych kart SIM poprzez stronę operatora. Są wciąż osoby, które pomimo wielokrotnego zamówienia nie otrzymały swojej karty SIM, choć te nadal są doręczane (przez Polską Grupę Pocztową S.A.)

Zachęcamy do komentowania i umieszczania własnych spostrzeżeń dotyczących działania usługi Vectone Mobile w Polsce. Zapraszamy również do dyskusji na naszym forum.

Źródło: wł

11 komentarzy do “Vectone Mobile – niby działa, ale…?

    • JacekK
      6 maja 2015 at 13:11
      Permalink

      Cześć!

      A wysyłasz może SMS-y zwłaszcza na numery przeniesione wywodzące się z Play? Bardzo dużo osób pisze, że nie działa, w tym również mi (choć przez krótko wydawało się, że jest ok).

      Odpowiedź
  • 6 maja 2015 at 13:18
    Permalink

    Witam.
    Mnie nawet SMS-y nie doszły na stare (nie przenoszone) numery w Orange, Play i Virgin, ale ja i tak wysyłam SMS-y z Virgina w starej taryfie (6gr.), bo najtaniej

    Odpowiedź
  • 6 maja 2015 at 13:58
    Permalink

    Potwierdzam, SMSy nie docierają do niektórych odbiorców a kasa z konta znika bo się wysyłają. W dodatku dodzwonić się do bok to wyczyn, niestety samo dodzwonienie się nic nie da, konsultant obiecuje, obiecuje, ale nic się nie zmienia

    Odpowiedź
  • 6 maja 2015 at 15:32
    Permalink

    Potwierdzam nie dochodzą smsy na jeden z przeniesionych nr w PLAY, dodatkowo nie działają MMS – brak usługi, niedogodnościa jest ręczne ustawienie Internetu, a za wysłanie smsa konfiguracyjnego http://www.vectonemobile.pl/pytania-i-odpowiedzi/internet-mobilny.aspx kasują 9gr, czego nie ma w cenniku a dodatkowo konfiguracja nie dociera, sprawa zgłoszona do BOK bez rozwiazania…Na stronie po zalogowaniu widac tylko historie rozmow, nie ma smsow i neta to takie pierwsze spostrzeżenia po 2 tygodniach użytkowania.

    Odpowiedź
  • 6 maja 2015 at 21:56
    Permalink

    U mnie śmiga i na razie nie mam większych problemów. Vectone bardzo długo startuje i pewnie nie szybko rozwiąże drobne problemy ale 9gr to wielkie wyzwanie na polskim rynku i pewnie wielu konkurentów przykłada rękę do ich NIEPOWODZENIA. Wieżę , że przetrwają bo oznacza to wielkie obniżki u wszystkich i chyba na tym skorzystamy My -drobni użytkownicy tanich rozmów.

    Odpowiedź
  • 6 maja 2015 at 22:00
    Permalink

    Powinno być wierzę… Polski język być trudny….

    Odpowiedź
  • 7 maja 2015 at 11:40
    Permalink

    Czy można wysłać sms ‚specjalny’? W LM nie można…

    Odpowiedź
  • 7 maja 2015 at 14:52
    Permalink

    Ja nawet nie zamawiałem u nich SIM. Moim zdaniem lepiej zapłacić więcej kasy i mieć pewność, że będzie działać porządnie i bezproblemowo. Tym bardziej, że z Vectone to nigdy nie wiadomo, niby ceny atrakcyjne, tylko co z tego, skoro w wyniku błędu może np. policzyć za smsa dużo więcej kasy…

    Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *