Vectone Mobile Polska – co dalej?

O problemach z Vectone Mobile Polska słyszymy od dawna. W zasadzie o sieci głośno było już na długo przed zapowiadanym latami faktycznym startem. Jeszcze do niedawna otrzymywaliśmy od Czytelników liczne pytania na temat obecnej sytuacji. Przypomnijmy, że od kilku tygodni polscy klienci Vectone Mobile nie mogą korzystać z usług. Nie działa polska strona operatora, ani też polskie profile w mediach społecznościowych. W związku z tym postanowiliśmy poprosić o komentarz Urząd Komunikacji Elektronicznej.

O obecnie trwających problemach z Vectone Mobile Polska pisaliśmy na początku października (więcej). Staraliśmy się zdobyć komentarz operatora w tej sprawie, niestety Vectone Mobile nie odpowiedział na nasze pytania. Nie udało się nam też oficjalnie potwierdzić informacji o zakończeniu przez sieć działalności w Polsce. Poprosiliśmy więc o komentarz na temat trwającej sytuacji Urząd Komunikacji Elektronicznej. To tam powinny zgłaszać się osoby, które czują się poszkodowane. Poniżej odpowiedź UKE:

Poprzez urzędową infolinię Centrum Informacji Konsumenckiej Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymywał od abonentów sygnały dotyczące problemów związanych z zakończeniem działalności przez Vectone Mobile, jednakże nie wpłynęło żadne oficjalne zgłoszenie w tej kwestii.
Biorąc pod uwagę jak najlepiej rozumiany interes abonentów, na podstawie art. 6 w związku z art. 192 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, we wrześniu 2015 r. Prezes UKE zdecydował się podjąć interwencję u dostawcy usług Vectone Mobile, żądając udzielenia wyjaśnień w kwestiach związanych z zakończeniem działalności oraz związaną z tym sytuacją abonentów. Niestety, pomimo dwukrotnego wezwania Vectone Mobile nie udzielił żadnej odpowiedzi w przedmiotowej sprawie.
Zgodnie z art. 209 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne, kto nie wypełnia obowiązku udzielania informacji lub dostarczania dokumentów przewidzianych ustawą lub ustawą z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych lub udziela informacji niepełnych lub nieprawdziwych lub dostarcza dokumenty zawierające informacje niepełne lub nieprawdziwe, podlega karze pieniężnej.
Mając na uwadze przepis art. 209 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz brak udzielenia Prezesowi UKE żądanej informacji przez Vectone Mobile, podjęte zostaną dalsze czynności związane z nieudzieleniem Prezesowi odpowiedzi na wezwanie.

Z otrzymanej odpowiedzi Urzędu Komunikacji Elektronicznej jednoznacznie wynika, że Vectone Mobile Polska nie stosuje się do obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Sieć lekceważy nie tylko swoich użytkowników, ale również Prezesa UKE, któremu nie udziela odpowiedzi i wyjaśnień.

Operatorowi grozi teraz kara pieniężna. Pytanie tylko, czy w przypadku jej nałożenia, uda się ją wyegzekwować. Vectone Mobile to międzynarodowa marka, mająca swoją główną siedzibę poza granicami naszego kraju.

Problemy z jakością usług Vectone Mobile polscy użytkownicy zgłaszali w zasadzie przez cały okres świadczenia usług w Polsce. Pojawiały się problemy z wysyłaniem SMS-ów (głównie na numery przeniesione), wykonywaniem połączeń na numery stacjonarne, czy też z otrzymywaniem raportów doręczenia SMS-ów. Na przełomie czerwca i lipca b.r. operator miał ogromną i trwającą wiele dni awarię, która objęła klientów w całej Europie (więcej). Wtedy użytkownicy również zostali pozostawieni sami sobie (nie działał BOK).

Należy mieć nadzieję, że działania Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej będą stanowcze. Co prawda Vectone Mobile, w związku z formą swojego startu w Polsce oraz z powodu nie najlepszej opinii za granicą, nie cieszył się w Polsce dużą popularnością, jednak działania UKE powinny być przestrogą dla innych marek, którym kiedykolwiek przyszłoby do głowy traktowanie swoich użytkowników w taki sposób.

Temat Vectone Mobile będziemy monitorować.

Źródło: wł

12 komentarzy do “Vectone Mobile Polska – co dalej?

  • 24 października 2015 at 23:02
    Permalink

    Namówił lis jaskółkę, by z nim zawarła spółkę.
    „To – rzecze – proste całkiem: mam pola pręt z kawałkiem,
    Coś na nim zasadzimy, a przed nadejściem zimy
    Zbierzemy plon pomału, pół na pół do podziału,
    Pani się zna na roli, co z dwojga pani woli,
    Wierzchołki czy korzonki?” „Wyznaję bez obsłonki,
    Że ja wierzchołki wolę.” Lis szybko wybiegł w pole
    I zasiał pełno marchwi, więc się jaskółka martwi:
    „Plon każdy rolnik zbiera i nawet lis przechera
    Na marchwi się bogaci, a ja mam kupę naci,
    Po prostu kupę ziółek niezdatnych dla jaskółek.
    Ha, wpadłam, trudna rada, lecz tylko raz się wpada!”
    A lis już krąży w kółko: „Co powiesz mi, jaskółko?”
    „To powiem, że na zmianę tym razem ja dostanę
    Korzonki. Co pan na to?” „Ja na to jak na lato,
    Wierzchołki nawet wolę.” To rzekłszy pobiegł w pole
    I całą przestrzeń pustą zasadził w mig kapustą.
    W ostatnim dniu kwartału znów przyszło do podziału:
    Lis wziął kapustę całą, jaskółce zaś zostało
    Pięć wiązek i pół szóstej korzonków od kapusty.
    Mówią odtąd jaskółki, że niedobre są spółki.

    Odpowiedź
  • 25 października 2015 at 09:58
    Permalink

    Znając polską rzeczywistość zakończy się na niewielkiej karze, której i tak nie uda się wyegzekwować. A postępowanie w tej sprawie pewnie potrwa kilka miesięcy.

    Mnie bardziej interesuje co z klientami – czy odzyskają pieniądze (pewnie nie), czy zostaną zmigrowani do T-Mobile, żeby chociaż numery udało się zachować?

    Odpowiedź
    • 25 października 2015 at 12:28
      Permalink

      A z jakiej racji mieliby być przeniesieni do T-mobile? TM nie ma z nimi nic wspólnego, poza tym, że udostępniali mi zasięg w roamingu. Mylisz pojęcia Kolego. Taka migracja z automatu miała miejsce w przypadku MTV Mobile, która była marką TM z brandem MTV. Natomiast Vectone dla TM, to całkiem opcja firma. Podobna sytuacja była w przypadku mBank Mobile, gdzie klienci nie zostali z automatu przeniesieni do Plusa, tylko mogli swobodnie przenieść numer do dowolnej sieci.

      Odpowiedź
      • 26 października 2015 at 08:03
        Permalink

        W przypadku mBank Mobile nieprzeniesione numery wróciły do puli Plusa. Nie można było „swobodnie” przenieść numer, tylko do określonego terminu.

        Odpowiedź
        • 27 października 2015 at 15:47
          Permalink

          Być może mBank miał działał na platformie billingowej Polkomtela. Natomiast Vectone miał własną platformę, czyli full MVNO.

          Odpowiedź
        • 27 października 2015 at 20:16
          Permalink

          Co znaczy wróciły? Nie wierzę, że na kartach SIM mBanku latał Plus

          Odpowiedź
  • Marcin
    25 października 2015 at 16:59
    Permalink

    Nie wiem na ile uda się finansowo ukarać spółkę Mundio, która ma kapitał zakładowy 5000(słownie pięć tysięcy) zł i pewnie żadnego majątku w Polsce. Wątpię w to, że UKE będzie ich ścigał za granicami Polski, np. w Wielkiej Brytanii czy na Sri Lance.

    Odpowiedź
    • Mordor
      25 października 2015 at 17:21
      Permalink

      Ja podobnie jak przedmówca obawiam się, że UKE będzie bezsilny w tej sprawie, oczywiście nie ma się z czego śmiać, działa u nas jeszcze choćby Lyca, na podobnej zasadzie, której ewentualny upadek narobiłby dużo, dużo większego zamieszania

      Odpowiedź
  • 26 października 2015 at 11:09
    Permalink

    Klientów Vectone zapraszamy do IZZI na kartę 🙂 Dajemy 2GB i NO limit SMS na 30 dni 🙂 U nas zawsze wszystko działa jak trzeba 😉

    Odpowiedź
    • 16 listopada 2015 at 07:20
      Permalink

      Weź się nie ośmieszaj, IZZI to kolejna firma pomyłka na zasięgu P4 z najniższym priorytetem.

      Odpowiedź
  • 26 października 2015 at 11:22
    Permalink

    Prezes UKE zażądał udzielania wyjasnień we wrześniu, podczas gdy awaria rozpoczęła się w paźdzerniku?

    Odpowiedź
    • 27 października 2015 at 09:31
      Permalink

      Może to była spóźniona reakcja na lipcową awarię?

      Też mnie nie przekonuje ta informacja od UKE. Zwłaszcza że jeszcze niedawno niektórzy użytkownicy pisali, że odpowiedź UKE w sprawie Vectone brzmi „my nic nie możemy, proszę składać reklamacje do operatora”.

      Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *