Virgin Mobile – 175 tysięcy kart SIM wg Pulsu Biznesu

W ubiegłotygodniowym artykule, jaki ukazał się w Pulsie Biznesu (więcej), możemy przeczytać, że wg ustaleń portalu Virgin Mobile ma obecnie 175 tysięcy kart SIM. Marka planuje osiągnąć rentowność na początku 2017 roku.

To wszystko możemy przeczytać w wywiadzie dla Pulsu Biznesu, jaki udzieliła prezes polskiego oddziału Virgin Mobile – Grażyna Piotrowska-Oliwa.

Tylko TERAZ! Za 19 zł – 2 GB Internet 4G LTE, nielimitowane SMSy i 100 minut. Sprawdź >>

W wywiadzie przeczytać możemy:

Dobry produkt to prosta oferta, bez gwiazdek, limitów, ukrytych opłat. Trwająca właśnie letnia promocja na internet mobilny napędza szerszy strumień nowych użytkowników brytyjskiej telefonii. Jeszcze niedawno było to 600 nowych osób dziennie, od czerwca jest to już nawet 1,1 tys. Sieć, jak większość MNVO, niechętnie dzieli się statystykami, jednak „PB” udało się ustalić, że obecnie w użyciu jest 175 tys. aktywnych kart Virgin Mobile. Bariera 200 tys. pęknie w sierpniu, jednak do celu 1 mln kart na koniec 2016 r. (wyznaczonego niegdyś przez Alana Gowa, szefa Virgin Mobile w regionie CEE), jeszcze daleko.

Trzeba przyznać, że Virgin Mobile ma wciąż bardzo ambitne plany. W minionym tygodniu pisaliśmy o liczbie klientów odrębnej marki Orange – nju mobile – która ma obecnie po ponad dwóch latach działalności 630 tysięcy użytkowników (łącznie klienci abonamentowi i użytkownicy oferty na kart). Jak pisaliśmy tutaj nju mobile w zdobywaniu rynku ma o wiele prostszą sytuację. Do oferty nju na kartę (to właśnie klienci Pre-Paid stanowią 2/3 wszystkich klientów) można przejść m. in. za pomocą zwykłego SMS-a z ofert na kartę Orange, z których korzysta kilka milionów osób. Wydaje się więc, że 400 tysięcy użytkowników Pre-Paid w ponad dwa lata przy takich nakładach na reklamę to niewiele.

Jak mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa obecnie operator pozyskuje nawet ponad tysiąc użytkowników dziennie. Nie ma natomiast informacji ilu użytkowników w tym czasie traci. Na pewno na obecny wynik (ilość kart SIM) składają się również klienci Virgin Mobile, którzy zdecydowali się na tego operatora jeszcze podczas poprzedniej oferty (Bez Kompromisów). We wrześniu ubiegłego roku, a więc tuż po wprowadzeniu nowej oferty Virgin Mobile informowaliśmy, że sieć ma 80 tysięcy kart SIM (więcej). Nie wiadomo ilu użytkowników Virgin Mobile korzysta jeszcze ze starej taryfy, która nie jest już dostępna dla nowych klientów i która skrajnie różniła się od obecnej oferty. Te informacje z pewnością pomogłyby lepiej ocenić przedstawione teraźniejsze statystyki.

Statystyki o przenośności numerów publikuje m. in. portal telekomunikacyjny TELEPOLIS.PL. W statystykach za pierwsze półrocze 2015 roku czytamy, że pod tym względem Virgin Mobile jest na wyraźnym plusie – ponad 20 tysięcy, przy czym blisko 15 tysięcy w samym drugim kwartale b.r. (więcej w raporcie TELEPOLIS.PL).

W tegoroczne wakacje Virgin Mobile prowadzi naprawdę imponującą jak na MVNO kampanię reklamową. Po spotach reklamowych w mediach przyszedł czas na letnie imprezy. W ostatnim czasie Virgin Mobile stało się partnerem strategicznym trasy koncertowej Lato ZET i Dwójki, partnerem Femi Pleasure Surf Festival, sponsorem sponsorem wielokrotnego mistrza Polski w Kitesurfingu – Victora Borsuka, ruszył też cykl imprez plenerowych, w których operator odwiedza nadmorskie miejscowości.

Mimo wszystko patrząc na poczynania innych alternatywnych marek, w tym przede wszystkim najlepiej reklamowaną nju mobile trudno wyobrazić sobie milion kart SIM w Virgin Mobile.

Źródło: Puls Biznesu, TELEPOLIS.PL, wł

5 komentarzy do “Virgin Mobile – 175 tysięcy kart SIM wg Pulsu Biznesu

  • 5 sierpnia 2015 at 01:54
    Permalink

    Musiałem się pożegnać z siecią Virgin na jednym telefonie a powodem jest brak zasięgu, a konkretniej to brak roamingu w sieci Plus. 🙁

    Odpowiedź
    • 5 sierpnia 2015 at 08:49
      Permalink

      To spróbuj teraz do nich wrócić z sieci w której jesteś, powinieneś mieć zasięg Plusa. Przynajmniej tak było wcześniej, ci którzy przychodzili do Virgin z innych sieci, mieli zasięg Play, TM i Plus.

      Odpowiedź
      • 5 sierpnia 2015 at 13:21
        Permalink

        Starter kupiony w Virgin, musiałbym przenieść numer do innej sieci i z powrotem wracać do Virgin. Szkoda czasu. 🙁

        Odpowiedź
    • 5 sierpnia 2015 at 23:55
      Permalink

      to nie da się tak jak w playu poprosić o włączenie plusa w BOK?

      Odpowiedź
      • 6 sierpnia 2015 at 12:03
        Permalink

        Jeśli dobrze pamiętam to w Play trzeba prosić BOK o włączenie roamingu w Orange.

        Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *