Zarzuty wobec reklamy marki Plush – spot przeciwko adopcji zwierząt?

O zarzutach wobec operatorów, a nawet karach, za spoty wprowadzające klienta w błąd słyszymy często. Już nie tak często słyszymy o spotach reklamowych, które wg odbiorców są… niesmaczne. Z taką sytuacją mamy jednak do czynienia obecnie. Jak donosi portal TVP.INFO już kilka tysięcy internautów protestuje przeciwko nowej kampanii reklamowej nowej taryfy Plush, która według oburzonych nawołuje do porzucania zwierząt i zniechęca do ich adopcji.

W ostatnim czasie można było oglądać wiele kontrowersyjnych spotów reklamowych operatorów, które adresowane były do młodzieży. Plush nie jest tu wyjątkiem. Imprezy, czy kac, często gościły w spotach telewizyjnych. Tym razem chodzi jednak o ten spot reklamowy:

Na portalach społecznościowych pojawiły się liczne komentarze, których autorzy krytykują kampanię jako zniechęcanie od przygarniania bezdomnych zwierząt.

Jak informuje TVP.INFO:

Przeciwnicy kampanii reklamowej Plusha domagają się wycofania kontrowersyjnych spotów. Fundacja Zwierzęca Polana zorganizowała akcję „Pomóż Plushowi otworzyć się na bezdomne zwierzęta”. „Plus stworzył chyba najgłupszą reklamę na świecie. Lepiej kupić buty niż wziąć psa ze schroniska. Zbieramy głosy poparcia dla wycofania spotów >>lepiej przygarnij vansy<<. Wiele osób, firm walczy o polepszenie sytuacji zwierząt w Polsce. Naprawdę lepiej kupić buty niż mieć przyjaciela?” – pisze fundacja.

Co na to wszystko operator, czyli Polkomtel (Plush to odrębna marka sieci Plus)?

Przy ocenie każdej reklamy trzeba zachować pewien dystans. Nie negujemy dobrych intencji osób, które zaangażowały się w ten temat, jednak nie możemy zgodzić się na sugestie pewnej części komentarzy, że w naszej reklamie jest cokolwiek negatywnego odnośnie adopcji zwierząt. Historia przedstawiona w naszym spocie reklamowym jest o tym, że Plush adoptuje psa, przygarnia go, opiekuje się nim i jest z nim na wakacjach, a nie oddaje do hotelu dla zwierząt. Nieprawdą jest, że zniechęcamy do adopcji zwierząt – nie ma o tym w ogóle mowy, a główny bohater spotów sam jest przecież zwierzakiem – tłumaczy Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtela.

Operator dodaje też na koniec:

Mimo że nasza kampania przez dwa pierwsze tygodnie obecności w mediach nie wzbudzała tego typu głosów, to szanując nawet stosunkowo małą liczbę odmiennych opinii, postanowiliśmy wprowadzić pewne modyfikacje, tak aby przekaz był jeszcze bardziej przejrzysty i jasny dla wszystkich odbiorców – dodał Majewski.

Czy Waszym zdaniem reklama wzbudza aż takie kontrowersje?

Źródło: TVP.INFO

Fot: Plush

Czy Twoim zdaniem spot reklamowy Plush'a powinien zostać wycofany z emisji?

View Results

Loading ... Loading ...

3 komentarzy do “Zarzuty wobec reklamy marki Plush – spot przeciwko adopcji zwierząt?

  • 17 sierpnia 2015 at 17:23
    Permalink

    Reklama zawiera wyraźną sugestię, że przygarnięcie jakiegoś zwierzaka wiąże się z problemami – zniszczonymi rzeczami, pchłami… Dodatkowo pokazywanie śmiejącego się psa może sugerować, że złośliwie zniszczył on widoczne przedmioty.

    Moim zdaniem nic dziwnego, że ludzie protestują przeciwko takiej reklamie. Pokazuje ona w złym świetle zwierzęta, zwłaszcza te adoptowane. Są jakieś granice i Polkomtel je przekroczył.

    Odpowiedź
    • XxX
      18 sierpnia 2015 at 09:14
      Permalink

      E tam! Gdyby zrobić sondę na co najbardziej młodzież zwróciła w tej reklamie uwagę, to wyszedłby naćpany marihuaną pies 🙂 Według mnie nikt z odbiorców (gimbaza) nie pomyślał nawet przez moment o adopcji psów. O tym pomyśleli tylko eksperci zza biurka

      Odpowiedź
      • 18 sierpnia 2015 at 10:22
        Permalink

        Ja w reklamie zwróciłem uwagę przede wszystkim na śmiejącego się psa. I przyznam, że dla mnie okropnie to wygląda. Wygląda to tak jakby pies się celowo wprosił do namiotu, żeby potem złośliwie zniszczyć całe obozowisko. Pomijam już wątpliwy aspekt estetyczny takiego „śmiechu” – wygląda to koszmarnie i kiczowato.
        Wiem, że Polkomtela stać na dobre reklamy – dowodem tego są dawne reklamy z Mumio. Niestety w przypadku Plusha wynajęta przez firmę agencja reklamowa jednak przedobrzyła.

        Odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *