W ostatnim czasie sieć Aero2 – operator świadczący usługę Bezpłatnego Dostępu do Internetu – mocno uaktywniła się na swoim oficjalnych profilu na Facebooku. Daje się to zauważyć zwłaszcza dlatego, że wcześniej wpisy pojawiały się rzadziej i nierzadko ograniczały się tylko do życzeń świątecznych lub noworocznych.
Na swoim profilu na FB operator chwali się, że liczba aktywnych użytkowników bezpłatnego internetu Aero2 po wprowadzeniu kodów CAPTCHA nie spadła.
Liczba aktywnych Użytkowników po wprowadzeniu CAPTCHA nie spadła, a dostępność BDI zwiększyła się zasadniczo. CAPTCHA umożliwia dalszy wzrost liczby Użytkowników Bezpłatnego Dostępu do Internetu.
Teraz kilka informacji. Od ok. dwóch tygodni nasz serwis jest najczęściej znajdowany w wyszukiwarkach po hasłach związanych z usługą bezpłatnego dostępu do internetu, a dokładnie po hasłach związanych z wprowadzeniem kodów CAPTCHA. Najczęściej hasła związane są z problemem ze zrestartowaniem połączenia oraz niedziałaniem strony www, na której kod może zostać wpisany (źródło: Google Analystics). Również najczęściej odwiedzane podstrony dotyczą mechanizmu CAPTCHA w Aero2 i zawierają pomocne informacje dotyczące sposobu radzenia sobie z nowym ograniczeniem. Wynika z tego, że użytkownicy nie radzą sobie z kodami CAPTCHA – zwłaszcza z restartowaniem połączenia internetowego oraz poziomem trudności wyświetlanych kodów (odnośnie tego drugiego zastrzeżenia ma również Urząd Komunikacji Elektronicznej).
Ankiety dotyczące wprowadzenia kodów CAPTCHA, umieszczone na stronie mvno-gsm.pl nie pozostawiają wątpliwości. Większość naszych czytelników ma problemy z nowym ograniczeniem operatora.
Również funkcjonalność samego mechanizmu budzi zastrzeżenia naszych czytelników. Większość z nich ma problem z przejściem się na stronę, na której można odblokować dostęp do darmowego internetu za pomocą rozwiązania zadania CAPTCHA:
Warto zaznaczyć, że Bezpłatny Dostęp do Internetu jest usługą socjalną, kierowaną do osób wykluczonych cyfrowo, które nie mają innej alternatywy dla Aero2. Warto zadać w tym miejscu pytanie, czy osoby „wykluczone cyfrowo” poradzą sobie z dość skomplikowanym mechanizmem, który bezdyskusyjnie można było zbudować w prostszy i równie skuteczny sposób.
Źródło: Aero2 (profil operatora na FB), opracowanie własne.

Czytałem mętne wyjaśnienia operatora i co najmniej niedorzeczne argumenty. To groteska. Prawda jest taka, że mechanizm utrudnił korzystanie z BDI. A co na to Aero2? Że mechanizm wpłynie pozytywnie na rozpowszechnienie usługi. Gdzie tu logika?
Bo właśnie u nas w Polsce tak jest. Jak coś jest darmowe, to może być traktowane marginalnie na zasadzie „cieszcie się, że w ogóle macie”.
Cały mechanizm to chłam. Można było to zrobić na milion innych sposobów. Zrobiono jak można było się spodziewać. Tak, żeby możliwie utrudnić. A teraz chwalą się sukcesami w internecie.
Śmieszne są mętne tłumaczenia operatora. A cała sprawa śmierdzi na odległość. Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o kasę… proste.
jaki debil wprowadzil te zajebiscie nieczytelne kody ?? pijani ludzie tam pracuja ?? dzieki nam wejdziecie na RYNEK awiec radze ta sprawe przemyslkec !!!!!!!