CAPTCHA w Aero2 – co robić gdy nie działa

CAPTCHA w Aero2 – co robić gdy nie działa

29 kwietnia 2014 6 przez mvno-gsm.pl

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych czytelników (otrzymujemy sporo zapytań od użytkowników usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu Aero2) prezentujemy poniżej kilka rad (większość została przetestowana i pomaga), które pomogą w korzystaniu z internetu Aero2 po wprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia w postaci autoryzacji połączenia kodem CAPTCHA.

Zebraliśmy kilka najczęściej sygnalizowanych problemów:

  1. Strona z kodem CAPTCHA się nie wczytuje:
    To często sygnalizowany problem. Należy pamiętać, że strona z kodem CAPTCHA wczytuje się wyłącznie wtedy, gdy dostęp do internetu zostanie zablokowany. Zablokowany dostęp do internetu można poznać na kilka sposobów:

    • Po adresie IP – numer IP wygląda wówczas inaczej, niż zwykle. Jest on w formacie 10.XXX.XX.XX (najważniejsze, że zaczyna się wówczas od liczby 10). Numer IP można sprawdzić we właściwościach połączenia. Poniżej przykład IP podczas zablokowanego internetu.
      IP
    • Internet samoczynnie rozłączy się
    • Strony przestaną się wczytywać, lub będziemy widzieli status “łączenie”, który nie będzie jednak postępował

    Aby zwiększyć szanse na wczytanie się strony z kodem CAPTCHA należy:

    • ponownie połączyć się z internetem (stosowanie automatów zabronione jest regulaminem, ale jeśli ktoś używa, to połączenie ustanowi się samo)
    • otworzyć przeglądarkę internetową lub nową kartę w przypadku, gdy przeglądarka była już otwarta
    • wpisać w pole adresu dowolny adres strony internetowej (lub otworzyć stronę startową). UWAGA!!! Statystycznie najskuteczniej jest otworzyć stronę internetową wyszukiwarki internetowej, np. www.google.pl

    Po wykonaniu tych czynności przeglądarka powinna przekierować nas na stronę umożliwiającą autoryzację połączenia.

    W przypadku, gdy strona nie wczytuje się nadal, proponuję:

    • przejść ręcznie na stronę umożliwiającą autoryzacje połączenia: http://bdi.free.aero2.net.pl:8080/ (wystarczy kliknąć w ten link)
    • UWAGA!!! Jeśli uda nam się otworzyć stronę z kodami CAPTCHA, warto dodać ją do zakładek i później przechodzić do niej ręcznie, wybierając ją z listy stron w zakładkach.
    • Jeśli strona nie otwiera się nadal należy upewnić się, czy nie korzystamy z adresów DNS nie należących do Aero2 (przypominamy, że wszelkie niezbędne dane pobierane są automatycznie, wpisać należy jedynie APN, który w przypadku Aero2 to “darmowy”). Korzystanie z innych adresów DSN, niż te należące do Aero2, uniemożliwi wyświetlenie strony z kodami.
  2. Strona z kodami CAPTCHA wczytuje się, jednak nie widać kodu do przepisania:
    To również dość często występujący problem. W takim przypadku proponuję:

    • sprawdzić, czy przeglądarka internetowa, której używamy nie ma włączonych funkcji ograniczających ilość pobieranych danych lub funkcji przyspieszającej wczytywanie się stron www
    • sprawdzić, czy przeglądarka jest sprawna i aktualna i czy posiada wszystkie niezbędne do korzystania z internetu dodatki (objawem źle działającej przeglądarki mogą być problemy na innych stronach, zawierających np. grafikę typu Flash, filmy, itp., nie będziemy wówczas tych rzeczy widzieć)
  3. Kody są niewyraźne i często trudniejsze, niemożliwe do odczytania:
    To ostatnio dość często występujący problem, który operator tłumaczy zbyt dużą ilością niepoprawnych odpowiedzi (niepoprawnych rozwiązań zadania CAPTCHA, czyli potocznie zbyt dużą ilością błędnie przepisanych haseł). Przykładowy trudny tekst poniżej:
    Aero2 trudniejsze kody CAPTCHA
    W przypadku pojawienia się takiego kodu (niewyraźnego i zamazanego) nie trzeba męczyć oczu i “strzelać”. Wystarczy użyć przycisku “odśwież” (patrz rysunek poniżej). Testy wykazują, że po użyciu tego przycisku kolejne kody są już łatwiejsze i każdy kolejny sprawia wrażenie łatwiejszego od poprzednich. Co prawda wszystkie są dalekie od ideału, to jednak nie widzimy już czarnych plam, a “niewyraźny” wyraz jest tylko jeden.Trudne kody CAPTCHA
  4. Restartowanie połączenia:
    To, wbrew pozorom, poważny i częsty problem. Jeśli ze zrestartowaniem połączenia problemów z reguły nie mają użytkownicy tradycyjnych komputerów, którzy z Aero2 korzystają za pomocą modemów do mobilnego internetu, gdyż wówczas należy tylko w używanej do łączenia się z internetem aplikacji nacisnąć przycisk “Rozłącz”, a następnie “Połącz”, tak problemy mają już użytkownicy routerów, tabletów, czy smartfonów. Poniżej kilka najprostszych sposobów na restartowanie połączenia:

    • chwilowe wyłączenie transmisji danych (następnie ponowne włączenie jej po chwili)
    • chwilowe przejście w tryb samolotowy
    • chwilowe “zgubienie zasięgu” (tylko w miejscach, gdy zasięg nie jest silny). Czasami wystarczy zasłonić miejsce, w którym jest antena, aby “zgubić” na chwilę zasięg.
    • i ostatnie chyba najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie – wyłączenie i włączenie urządzenia. Ten sposób potrafi wykonać każdy i zawsze działa.

     

Mam nadzieję, że powyższy tekst ułatwi korzystanie z internetu po zmianach, które operator Aero2 wprowadził z dniem 1 kwietnia b.r.

Źródło: wł

Czy powyższy tekst rozwiązał Twoje problemy?

View Results

Loading ... Loading ...

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***