CAPTCHA w Aero2 – UKE interweniuje w sprawie kodu

Logo UKE3 kwietnia Urząd Komunikacji Elektronicznej zwrócił się do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania kodu captcha.

1 kwietnia 2014 r. spółka Aero2 wprowadziła mechanizm captcha dla użytkowników Bezpłatnego Internetu (BDI). W ciągu kilku pierwszych dni od wprowadzenia mechanizmu do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły liczne wnioski i zapytania użytkowników BDI dotyczące jego funkcjonowania. Z ich treści oraz przeprowadzonej przez Urząd wstępnej analizy funkcjonowania mechanizmu wynika, że sposób prezentacji kodu captcha stanowić może istotne utrudnienie nie tylko dla osób z dysfunkcją wzroku, słabo widzących oraz głuchoniemych, ale również dla użytkowników nie posiadających żadnego stopnia niepełnosprawności narządu wzroku.

Urząd Komunikacji Elektronicznej wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników BDI wystąpił do spółki Aero2 o przedstawienie wyjaśnień, rozważenie zmian formy prezentowania kodu oraz przedstawienie końcowych efektów rozmów z organizacjami zrzeszającymi osoby niepełnosprawne.

Jak już informowaliśmy, sporo osób ma problem z poprawnym rozwiązaniem zadania Captcha, ponieważ kody są trudne i często nieczytelne.

Przykładowy kod Captcha w Aero2:

Aero2 - Captcha

Źródło: UKE, wł

Czy decyzja o wprowadzeniu kodów Captcha w usłudze Bezpłatnego Dostępu do Internetu Twoim zdaniem była słuszna?

View Results

Loading ... Loading ...

4 komentarzy do “CAPTCHA w Aero2 – UKE interweniuje w sprawie kodu

  • użytkownik
    4 kwietnia 2014 at 16:56
    Permalink

    A dobrze im tak!!! Jeszcze karę powinni dostać!!!

    Odpowiedź
  • Jacek (redakcja)
    4 kwietnia 2014 at 17:01
    Permalink

    Może jeszcze nie wszystko stracone:) Kody faktycznie są bardzo nieczytelne. Młodzi często wpisują po kilka razy. Jakoś średnio widzę to, jak radzą sobie z nimi osoby starsze… Zobaczymy, jak sytuacja się rozwinie.

    Odpowiedź
  • Krystian
    4 kwietnia 2014 at 17:37
    Permalink

    W końcu się obudzili. Tylko jak zwykle… za późno…

    Odpowiedź
    • Jacek (redakcja)
      4 kwietnia 2014 at 18:41
      Permalink

      Lepiej późno niż wcale. Zobaczymy jaki skutek przyniesie interwencja UKE. Póki co sporo użytkowników ma duże problemy.

      Odpowiedź

Dodaj komentarz