Sieć komórkowa Orange z pewnością nie ma dzisiaj samych powodów do radości. Jeszcze kilkanaście godzin temu rzecznik operatora Wojciech Jabczyński twittował o świetnych promocjach Orange z okazji przypadającego dzisiaj Czarnego Piątku, dzisiaj zaś operator zmagał się z poważnym problemem, który uniemożliwiał klientom skorzystanie z przygotowanych na Czarny Piątek promocji. Co dokładnie się działo?
Jeszcze wczoraj rzecznik sieci Orange Wojciech Jabczyński informował na Twitterze o przygotowanych na dzisiaj promocjach:
Rusza #BlackFriday2017 w @orange_polska. Okazyjne ceny na smartfony, konsole i masę innych urządzeń. Korzystajcie 🙂 https://t.co/HHem7dyQkd pic.twitter.com/1pWRCmhwsr
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) November 23, 2017
Przygotowane promocje dotyczyły m. in. obniżki cen na wiele urządzeń – taniej można było ustrzelić smartfony, tablety i konsole Xbox One S.
Niestety, z pewnością wielu klientów próbujących dzisiaj skorzystać z tych promocji przeżyło rozczarowanie. Internetowy sklep operatora nie działał tak jak należy. Podczas składania zamówienia w jego podsumowania pojawiały się dane osobowe innych osób, zdarzał się również problem z koszykiem zamówienia, w który potrafiły wpaść produkty inne niż zamawiane. W pewnym momencie sklep przestał działać zupełnie.
Problem wystąpił na nowej odsłonie sklepu, która została przygotowana specjalnie na dzisiejszy dzień.
Do zaistniałej sytuacji odniósł się dzisiaj rzecznik operatora Wojciech Jabczyński:
Bardzo przepraszam za sytuację. Była ona spowodowana błędem programistycznym, który pojawiał się dopiero przy dużym obciążeniu serwisu. Został szybko wyeliminowany o godz. 8:40. Osoby, których dotyczył problem z danymi zostaną przez nas powiadomione. https://t.co/KYPqFomvso
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) November 24, 2017
Operator wydał też krótki komunikat w tej sprawie:
Odnosząc się zbiorczo do wszystkich komentarzy pod wpisem. Bardzo Was przepraszamy za sytuację, do której doszło. Ruch na stronie przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – ruch na stronie był ponad dziesięciokrotnie wyższy niż średnia dla całej strony Orange Polska w godzinach szczytu. Liczba produktów, jak w każdej tego typu promocji była ograniczona – Samsungów S7 mieliśmy 50, podobnie Lenovo Moto Z. Huawei ShotX było więcej – 100 sztuk. Jak w każdej promocji oferującej tak bardzo atrakcyjne ceny liczba osób, chcących kupić telefon znacznie przekroczyła liczbę produktów, która była dostępna. Ogółem – w ciągu zaledwie kilku minut sprzedaliśmy ponad 3 tysiące urządzeń. Absolutnie nie doszło do sytuacji, w której jakikolwiek telefon trafił poza kolejnością do pracowników Orange – platforma, na której działa sklep na to nie pozwala.
– informował Orange.
Problem co prawda został wyeliminowany, jednak klienci, którzy przez zaistniałą sytuację nie mogli skorzystać z promocji mogą czuć się rozgoryczeni.
Sytuację, w której innym użytkownikom wyświetlają się cudze dane osobowe, można określić jako bardzo poważną. Operator ma skontaktować się z osobami, których dotknął ten problem.
Źródło/Fot: Orange / Print Screen
Niewypał jest chyba też z rejestracją na forum mvno-gsm. Dostaję takie komunikaty „Proszę wprowadzić swoją nazwę użytkownika lub adres email. Odnośnik pozwalający na utworzenie nowego hasła zostanie wysłany emailem.
Odnośnik do resetowania hasła wydaje się być niesprawny. Proszę zawnioskować o nowy odnośnik poniżej.”
I kręcę się między pocztą a stroną do odzyskiwania hasła… 🙁
… i jeszcze to udowadnianie ze nie jestem wielbłądem… 🙁
Dziękuję za informację o problemie. Widzę, że powrócił problem sprzed lat, który dotyczy użytkowników kilku polskich usługodawców pocztowych, m. in. poczty WP. Sprawdź proszę, czy w wysłanym linku do nadania/zmiany hasła na jego końcu nie znajduje się znak „>”. Jeśli tak – usuń go i naciśnij enter. Powinno zadziałać.
Oczywiście zajmę się tym problemem – w poniedziałek. Tymczasem spróbuj proszę moim sposobem lub dokonaj rejestracji za pomocą np. poczty Gmail
Proszę o usunięcie moich komentarzy pod tym wpisem albowiem wstyd mi i hańba, że pod wpływem rozgoryczenia użyłem publicznie wyrazu „wielbłąd”. Za co wszystkie wielbłądy przepraszam.
Sądzę, że wielbłąd wybaczy. Tymczasem cały proces rejestracji na MVNO-GSM.PL został przebudowany i wszystkie trapiące nas od lat problemy najpewniej zostały już usunięte. Można sprawdzić 🙂