Urząd Komunikacji Elektronicznej zaprezentował właśnie statystyki przenoszenia numerów u operatorów telefonii komórkowej obejmujące 3 kwartał 2017 roku (więcej >>). Jest w nich sporo niespodzianek, ale chyba największą z nich jest to, że w rankingu wszystkich operatorów, którzy w końcowym bilansie pozyskali najwięcej numerów, zwyciężył operator wirtualny – Premium Mobile – który wyprzedził nawet operatorów z tzw. „wielkiej czwórki”. Mało tego, Premium Mobile wśród operatorów MVNO wygrał również pod względem liczby samych przyjęć numerów, wyprzedzając m. in. największego w Polsce MVNO i dużo starszego od siebie konkurenta – sieć Virgin Mobile. Doskonały bilans końcowy sieć zawdzięcza też małej ilości oddanych numerów.
Sieć Premium Mobile przyjęła w 3 kwartale 2017 roku blisko 12 tys. numerów przeniesionych z innych sieci, tracąc jednocześnie w tym samym okresie jedynie niewiele ponad 1,3 tys, co dało w końcowym bilansie zysk ponad 10 tys. numerów. Takim wynikiem nie może pochwalić się nikt, nawet T-Mobile, dla którego ranking był również udany i który daleko w tyle zostawił swoich największych konkurentów z „wielkiej czwórki”. Premium Mobile wygrał wśród operatorów MVNO również pod względem samej tylko liczby przyjęć numerów, wyprzedzając tym samym największego polskiego MVNO – sieć Virgin Mobile – która przyjęła w tym samym okresie o 462 numery mniej.
Sieć Premium Mobile działa na polskim rynku od stycznia 2016 roku, więc jest bardzo młodym graczem. Wśród operatorów MVNO w raporcie dotyczącym przenoszenia numerów zostawił daleko w tyle sieci istniejące na polskim rynku dużo dłużej, choćby FM Mobile (2009), Lycamobile (2011), Virgin Mobile (2012), czy Mobile Vikings (2013). Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, że Premium Mobile nie oferuje oferty na kartę (pre-paid), co oznacza tyle, że nie można kupić startera operatora na każdym rogu w kiosku, bez jakiejkolwiek umowy i zobowiązań. Mimo to sieć może pochwalić się dzisiaj naprawdę sporą bazą abonentów, wynoszącą ok 70 tys. numerów. Ponieważ Premium Mobile świadczy usługi abonamentowe, można śmiało założyć, że baza użytkowników operatora jest realna, inaczej jak w przypadku ofert pre-paid, gdzie karty SIM często spoczywają nieużywane od wielu miesięcy w szufladach. Premium Mobile może pochwalić się również wiernością swoich użytkowników. Pomimo braku długoterminowych umów w ciągu całego 3 kwartału 2017 roku sieć opuściło zaledwie 1 300 numerów. Dla porównania Virgin Mobile oddała w tym samym czasie ponad 12 000 numerów, a Lycamobile prawie 2 000.
Operatora poprosiliśmy o skomentowanie tego bezdyskusyjnego sukcesu:
– Pomysł na stworzenie firmy powstał w połowie 2015 roku. Jako marka Premium Mobile zaistnieliśmy na rynku w 2016 roku. Praktycznie przez ostatni rok udało nam się zbudować aktualną bazę klientów, która na tę chwilę liczy około 70 tys. abonentów. Do końca roku planujemy obsługiwać już 100 tys. klientów. Obecnie jesteśmy najbardziej dynamicznie rozwijającą się siecią telefonii komórkowej w Polsce. Zestawienia UKE pokazują, że Premium Mobile wybiera w tym roku znaczna część wszystkich abonentów przenoszących swój numer telefonu komórkowego, co nas niezmiernie cieszy. Nasze motto brzmi: „Różnica jest w cenie.” I nie jest pusty slogan marketingowy. Działalność Premium Mobile opiera się na oszczędnej strukturze kosztów, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować klientom konkurencyjną cenowo usługę. Nie mamy wielkiej centrali w ekskluzywnym biurowcu, nie wydajemy także niepotrzebnie pieniędzy na celebrytów czy kosztowne kampanie reklamowe. Skupiamy się na 3 elementach naszej „promocji”: rzetelnej informacji w Internecie, marketingu szeptanym oraz rozwoju sieci sprzedaży sklepów dealerskich. Obecnie jest ich 300, do końca roku zakładamy, że będzie ich już 500. Chciałbym podkreślić, że z naszych usług można zrezygnować w każdej chwili z miesięcznym wypowiedzeniem, bez żadnych kosztów. Dodatkowymi warunkami czy opłatami nie są także obciążone żadne zmiany taryf, nawet na tańszą opcję – mówi Dariusz Chlastawa, wiceprezes zarządu Premium Mobile S.A.
Pomimo ogromnej konkurencji na rynku, braku nakładów finansowych na telewizyjne spoty, braku dostępnej w każdym kiosku oferty na kartę i młodego stażu na polskim rynku telekomunikacyjnym sieć Premium Mobile osiąga niewątpliwy sukces. To pokazuje, że rynek MVNO w Polsce wcale nie jest taki trudny i można osiągnąć na nim sukces i to w stosunkowo krótkim czasie. I kluczowego znaczenia wcale nie mają tu milionowe nakłady na reklamę, czy korzystanie z międzynarodowych marek. Sypie się nieco narracja tych, którzy twierdzą, że w dzisiejszych polskich realiach operatorzy MVNO są w większości z góry skazani na niepowodzenie. Owszem, zniknęło z rynku sporo MVNO, ale najczęściej wynikiem tego były ich własne błędy – kiepska i niekonkurencyjna oferta, brak reakcji na rynkowe zmiany, kiepska obsługa klientów, czy brak realnej dystrybucji swoich produktów.
Sieci Premium Mobile życzymy dalszych sukcesów na polskim rynku, przede wszystkim osiągnięcia założonego celu na ten rok – 100 tys. abonentów.
Fot: facebook.com/premiummobilepl / Print Screen
Informacja na stronie operatora nie jest „rzetelna”. Trzeba czytać małym druczkiem czy taryfa ma nielimitowane rozmowy na stacjonarne. Skandal! 🙂
Opcjonalne stacjonarne to jedno duże (niemile) zaskoczenie spotka Was po wyjeździe za granice o roaming trzeba się upraszać albo nie działa wogole. Zreszta polecam zobaczyć opinie na komorkomacie szczególnie te na samym dole.
Premium Mobile jestem od roku jest super abonament tani i na ile chcę łączność zasięg bardzo dobre oby tak dalej.
mi taka oferta właśnie odpowiada-bez nachalnych reklam z celebrytami, a do tych maruderów co musieli zapłacić za rozmowę na stacjonarne proponuję wrócić do podstawówki i nauczyć się czytać ze zrozumieniem (w tym przypadku czytać ze zrozumieniem ofertę). Jedynie co, to PM powinno informować, że przed wyjazdem za granicę trzeba wcześniej włączyć roaming.
Myślę, że a2 ich przegoni za kilka kwartałów jak utrzymają taką ofertę i podejście d klienta