(AKTUALIZACJA) Folx działa jeszcze do 30 września. Do września czas na przeniesienie numeru

Sieć komórkowa Folx po nieco ponad pół roku działalności na polskim rynku telekomunikacyjnym poinformowała o zakończeniu działalności. Niestety, w lakonicznym komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie operatora możemy przeczytać wyłącznie o fakcie zakończenia działalności, nie ma w nim żadnych informacji skierowanych do obecnych klientów. Postanowiliśmy więc sami dowiedzieć się jak wygląda sytuacja klientów Folx. Część przedstawionych informacji udało się uzyskać nieoficjalnie.

Komunikat umieszczony na oficjalnej stronie operatora mówi jedynie o zakończeniu działalności operatora oraz o tym, że od 12 lipca nie będą realizowane nowe zamówienia. Co jednak z obecnymi klientami Folx? Postanowiliśmy znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania.

Czy mogę przenieść numer Folx do innego operatora i uchronić go przed wyłączeniem?

Tak. Jest na to czas do 30 września b.r. Do tego dnia można przenieść swój numer telefonu z Folx do innej sieci. Wg nowych informacji, jakie otrzymaliśmy u źródła, numery nieprzeniesione zostaną prawdopodobnie wyłączone wraz z wygaśnięciem ostatniej subskrypcji i do tego właśnie czasu można uratować swój numer. Subskrypcje będą wydłużane jeszcze tylko w sierpniu i będą ważne do września, czyli np. subskrypcja wydłużona 15 sierpnia potrwa do 15 września i prawdopodobnie do tego dnia użytkownik będzie musiał przenieść swój numer telefonu. Jeśli ktoś nie zdąży przenieść do tego czasu swojego numeru do innego operatora, numer zostanie wyłączony.

Sytuacja jest jednak dość dynamiczna i zapewne absolutnym potwierdzeniem terminu wyłączania nieprzeniesionych numerów będzie dopiero obiecany e-mail operatora wysłany do klientów.

Czy dzisiaj Folx świadczy wciąż normalnie swoje usługi?

Tak. Klienci Folx posiadający aktywną subskrypcję mogą wciąż normalnie i bez przeszkód korzystać ze wszystkich usług. Działa też obsługa klienta, dzięki czemu można dowiedzieć się więcej o możliwości przeniesienia numeru do innej sieci.

Do kiedy będzie można korzystać z usług Folx?

Folx działa do 30 września b.r., jednak subskrypcje będą wyłączane szybciej. Wszystko zależy od okresu rozliczeniowego danego użytkownika. Przykładowo jeśli kolejna subskrypcja ma zostać włączona 15 lipca, to kolejna zostanie aktywowana już tylko raz – w sierpniu. We wrześniu, ze względu na miesięczny okres ważności subskrypcji, kolejne nie będą już aktywowane. Wciąż będzie można jednak zlecić migrację numeru do innego operatora.

W jaki sposób kontaktować się z operatorem w sprawie pytań o zakończenie działalności, czy przeniesienia numeru?

Wszystko zostaje po staremu. Do dnia zakończenia działalności z konsultantami można kontaktować się za pośrednictwem czatu na stronie operatora pod adresem Folx.com lub za pomocą aplikacji mobilnej Folx.

Czy klienci Folx zostali lub zostaną poinformowani oficjalnie o końcu działalności operatora?

Wg obowiązującego w Polsce prawa operator ma obowiązek poinformować klientów o zakończeniu działalności. Lakoniczny komunikat umieszczony na stronie operatora raczej nie wyczerpuje tego obowiązku. I nie chodzi tu tylko o treść samego komunikatu, w której nie ma żadnych informacji skierowanych do obecnych użytkowników, ale o drogę poinformowania. Klienci Folx prawdopodobnie wciąż nie otrzymali (stan na 13 lipca b.r.) żadnej wiadomości e-mail, żadnego SMS-a, ani żadnego pisma o zakończeniu działalności operatora, nie mówiąc już o wyczerpujących informacjach choćby o możliwości przeniesienia numeru do innej sieci i czasie na zrobienie tego.

Wg informacji, jakie uzyskaliśmy z Folx, klienci otrzymają stosowne e-maile:

Klienci otrzymają maila spersonalizowanego , dzięki czemu będą wiedzieli kiedy odnowi się ostatnia subskrypcja i do kiedy powinni wyportować numer.

– informuje nas Folx.

Czy mogę jeszcze skorzystać z oferty Folx?

Nie. Zamówienia złożone po 11 lipca b.r. nie są już realizowane.

Czy zostaną zwrócone niewykorzystane środki?

Operator ma taki obowiązek. Szczegółów jednak póki co nie znamy.

Dodatkowe pytania

W przypadku dodatkowych pytań zalecamy bezpośredni kontakt z operatorem. Jeśli jednak okaże się to niemożliwe, można kontaktować się z nami za pomocą mediów społecznościowych lub poczty e-mail (kontakt@mvno-gsm.pl), postaramy się znaleźć odpowiedź na wszystkie pytania. W razie jakichkolwiek problemów z czymkolwiek związanym z zakończeniem działalności przez Folx (np. złożenie wniosku o przeniesienie numeru do innej sieci, czy samą realizacją złożonego już wniosku) można składać skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (najlepiej – ze względu na lepszy i bardziej bezpośredni kontakt – w odpowiedniej dla miejsca zamieszkania delegaturze).

Źródło: wł

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o