Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland dla MVNO-GSM.PL: „Nie będziemy tylko kolejnym zwykłym dostawcą usług telekomunikacyjnych”

7 czerwca b.r. ruszył w Polsce Rebtel – kolejny wirtualny operator telefonii komórkowej (więcej >>). Rebtel to szwedzka firma technologiczna rozwijająca globalne produkty i usługi w ramach międzynarodowych połączeń i usług finansowych. Główna siedziba firmy znajduje się w Sztokholmie, gdzie 90-osobowy zespół składający się z osób z ponad 40 narodowości, pracuje nad niekonwencjonalnymi i wolnymi od ograniczeń ofertami. Ponieważ oferta Rebtel spotkała się ze sporym zainteresowaniem naszych Czytelników, w związku z czym otrzymaliśmy w tej sprawie sporo zapytań, postanowiliśmy zapytać u źródła. Jak Rebtel spogląda na polski rynek telekomunikacyjny oraz jak wyglądają bardziej dalekosiężne plany operatora, zwłaszcza w kwestii dystrybucji oferty i jej poszerzenia o nowe produkty, a także do kogo głównie jest adresowana oferta Rebtel w Polsce? Na te i inne pytania odpowiada Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland.

Nasi Czytelnicy pytali nas głównie o dostępność oferty Rebtel w innych niż Wrocław miastach Polski. Nic dziwnego. Obecnie operator zamierza pozyskać pierwszych 10 tys. klientów tylko na terenie Wrocławia. Choć można złożyć zamówienie na kartę SIM bez względu na miejsce zamieszkania, to informacje na stronie operatora mówią jedynie o Wrocławiu. Jak mówi nam Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland, operator będzie w stałym kontakcie z osobami spoza Wrocławia, które zgłosiły się po kartę SIM, aby móc poinformować wszystkich chętnych o zwiększeniu obszaru dystrybucji. Operator nie wyklucza jednak, że część osób może otrzymać kartę SIM wcześniej. – Być może, niektórzy z nich dostaną kartę wcześniej, zobaczymy! – komentuje Jonas Lörnell.

Sieć jest bardzo zadowolona z przyjęcia w naszym kraju. – Rebtel cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce, a my jesteśmy bardzo zadowoleni z tak ciepłego powitania. Mieliśmy wysokie oczekiwania wobec Polski, ale nie mogliśmy przewidzieć aż tak ogromnego zaciekawienia marką – mówi Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland, wyjaśniając jednocześnie, skąd pomysł na ograniczenie liczby klientów do 10 tys. już na samym początku działalności w Polsce: – Naszym priorytetem jest jakość doświadczeń klientów z naszą marką – to główny powód, dla którego na tym etapie dopuściliśmy tylko 10 000 użytkowników – dodaje Jonas Lörnell.

Z rozmowy możemy dowiedzieć się również o tym, dlaczego wybór padł akurat na Wrocław. Wybór tego miasta jest ciekawy tym bardziej, że w mieście jest już bardzo aktywny inny operator komórkowy, stanowiący dla Rebtel konkurencję w rywalizacji o klientów w mieście. M. in. o to również dopytywali nas Czytelnicy – Dokładnie przeanalizowaliśmy miasta w całej Europie i Wrocław zwrócił naszą uwagę ze względu na to, że jest to miasto tętniące życiem, pełne studentów różnej narodowości i mające liczną społeczność, która jest atrakcyjna dla nas z kilku powodów: nie tylko przyniosła oczekiwane rezultaty w naszym programie ambasadorskim Rebtel, ale również to właśnie tutaj znaleźliśmy świetnych pracowników samego Rebtela – wyjaśnia Jonas Lörnell.

Pytając o polski rynek telekomunikacyjny dowiedzieliśmy się, że operator ocenił go jako bardzo trudny, głównie ze względu na dużą konkurencyjność oraz niski wskaźnik ARPU, czyli średni przychód na użytkownika. – Powiedziałbym więc, że jest to wręcz bardzo trudny rynek – ocenia Jonas Lörnell.

Jeśli chodzi o polską ofertę Rebtel, ta ma być budowana tak, aby była atrakcyjna dla każdego, ale operator koncentruje się głównie na młodszych odbiorcach, przede wszystkim tych potrzebujących i korzystających z połączeń międzynarodowych. – To dla nich bardzo ważny jest fakt, że że oprócz naszej korzystnej oferty lokalnej, mogą też wykonywać i odbierać połączenia za darmo do wszystkich na świecie, korzystając z bezpłatnej aplikacji Rebtel – mówi Jonas Lörnell

Bardziej daleksiężnych, konkretnych planów, operator nam nie zdradził, jednak jak zaznacza Jonas Lörnell, Rebtel nie zamierza być tylko kolejnym, zwykłym dostawcą usług telekomunikacyjnych i że celem na pierwsze dwa lata działalności w Polsce jest zbudowanie bazy zadowolonych klientów i udowodnienie, że wciąż jest miejsce na innowacje w tej branży.

Poniżej cała rozmowa z Jonasem Lörnell, Head of Rebtel Ponand.

***

Jacek Krajza, MVNO-GSM.PL: Przed startem oferty w Polsce zapewne przeanalizowaliście nasz rynek telekomunikacyjny, albo przynajmniej przyjrzeliście się jemu bliżej. Co moglibyście o nim powiedzieć? Jak go oceniacie? Łatwy? Trudny? Podobny do innych?

Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland: Polski rynek telekomunikacyjny jest bardzo konkurencyjny, ale tak jest w większości krajów europejskich. Dodatkowo, w Polsce odnotowuje się dość niski wskaźnik ARPU, czyli średni przychód na użytkownika. Powiedziałbym więc, że jest to wręcz bardzo trudny rynek.

JK: W komunikacie prasowym informującym o starcie Rebtel w Polsce możemy przeczytać, że operator chce na początek przyjąć tylko 10 tys. klientów i tylko w jednym mieście. Skąd pomysł na takie ograniczenie na samym początku działalności? W Polsce z pewnością znalazłyby się osoby zainteresowane ofertą Rebtel, ale niestety nie wszyscy mogą z niej dzisiaj skorzystać, tak przynajmniej wynika z komunikatu. Czy nie zrazi to potencjalnych klientów?

JL: Rebtel cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce, a my jesteśmy bardzo zadowoleni z tak ciepłego powitania. Mieliśmy wysokie oczekiwania wobec Polski, ale nie mogliśmy przewidzieć aż tak ogromnego zaciekawienia marką. I choć bardzo chcielibyśmy od razu dać wszystkim możliwość zostania użytkownikami Rebtela, to jednak naszym priorytetem jest jakość doświadczeń klientów z naszą marką – to główny powód, dla którego na tym etapie dopuściliśmy tylko 10 000 użytkowników.

JK: Dlaczego akurat Wrocław? W mieście tym od dłuższego czasu jest bardzo aktywny inny operator wirtualny, może się więc na pierwszy rzut oka wydawać, że Rebtel będzie musiał szczególnie intensywnie konkurować ze swoim sąsiadem.

JL: Dokładnie przeanalizowaliśmy miasta w całej Europie i Wrocław zwrócił naszą uwagę ze względu na to, że jest to miasto tętniące życiem, pełne studentów różnej narodowości i mające liczną społeczność, która jest atrakcyjna dla nas z kilku powodów: nie tylko przyniosła oczekiwane rezultaty w naszym programie ambasadorskim Rebtel, ale również to właśnie tutaj znaleźliśmy świetnych pracowników samego Rebtela.

JK: Na oficjalnej stronie internetowej operatora każdy może złożyć wniosek o kartę SIM, bez względu na miejsce zamieszkania. W automatycznym mailu zwrotnym nie ma informacji o ograniczeniu do Wrocławia. Co dzieje się ze zgłoszeniami osób spoza tego miasta? Czy mogą liczyć na dołączenie do sieci? Jeśli tak, kiedy mogą się tego spodziewać?

JL: Cała kampania marketingowa Rebtela, w tym komunikacja na naszej stronie internetowej, opiera się na ofercie dostępnej tylko we Wrocławiu, więc myślę, że jest to jasne dla wszystkich. Z osobami spoza Wrocławia które zgłosiły się po kartę SIM, będziemy w stałym kontakcie aby od razu móc ich poinformować, kiedy obszar obowiązywania oferty się zwiększy. A być może, niektórzy z nich dostaną kartę wcześniej, zobaczymy!

JK: Spoglądając na Waszą ofertę, w oczy rzuca się zupełnie darmowy pakiet no-limit z 1 GB internetu mobilnego, do którego można dokupić dodatkowe pakiety internetu. Wygląda na to, że właśnie na tym operator chce zarabiać. Czy Waszym zdaniem nastał już moment, w którym to właśnie internet mobilny odgrywa główną rolę w komunikacji mobilnej i jest dla klienta kluczowy?

JL: U każdego operatora telekomunikacyjnego rozmowy i smsy są ważną częścią oferty, jednak dla nas najważniejsze są i będą dane mobilne.. W ciągu ostatnich 5 lat, na rynku europejskim odnotowaliśmy około 30% wzrost zużycia Internetu. W tym czasie, liczba wykonywanych połączeń telefonicznych i SMSów zmniejszyła się znacząco. To, że nasz produkt jest darmowy dla użytkowników, jest mocnym argumentem, aby go wybrać – ale równie silnym jest to, że jesteśmy najtańszym operatorem w Polsce także przy doładowaniach danych, gdy tylko wyczerpie się bazowy 1 GB Internetu.

JK: Przede wszystkim do jakiej grupy docelowej chcielibyście trafić z ofertą Rebtel w Polsce?

JL: Nasz produkt powinien być atrakcyjny dla każdego, ale koncentrujemy się przede wszystkim na młodszych odbiorcach potrzebujących i korzystających z połączeń międzynarodowych. To dla nich bardzo ważny jest fakt, że oprócz naszej korzystnej oferty lokalnej, mogą też wykonywać i odbierać połączenia za darmo do wszystkich na świecie, korzystając z bezpłatnej aplikacji Rebtel. Co więcej, oferujemy też bardzo tanie rozmowy międzynarodowe do wszystkich osób, które aplikacji nie posiadają.

JK: Jak wyglądają trochę bardziej dalekosiężne plany? Rozważane jest np. poszerzenie oferty o inne plany/pakiety? A może otwarcie oferty dla wszystkich bez konieczności pośredniczenia ambasadorów marki (zamówienia on-line)?

JL: Ze względu na konkurencję nie mogę na razie udzielić tego rodzaju informacji, ale mogę powiedzieć, że zdecydowanie szukamy możliwości dalszego rozwoju biznesu w Polsce. Od strony produktu będzie można zobaczyć coraz więcej elementów związanych z komunikacją międzynarodową, a być może również w połączeniu z usługami finansowymi, które obecnie testujemy na rynku amerykańskim.

Mogę was zapewnić, że nie będziemy po prostu kolejnym “zwykłym dostawcą usług telekomunikacyjnych”.

JK: Co chcielibyście osiągnąć w ciągu dwóch pierwszych lat działalności na polskim rynku?

JL: Zadowolonych klientów i dowód na to, że wciąż jest miejsce na innowacje w tej branży.

JK: Bardzo dziękuję za rozmowę.

***

Firmie Rebtel tradycyjnie już życzymy powodzenia i sukcesów na polskim rynku mając nadzieję na to, że niejednokrotnie będziemy mieli przyjemność informować naszych Czytelników o kolejnych innowacjach i ciekawych ofertach operatora. O nich na pewno Czytelnicy MVNO-GSM.PL dowiedzą się jako jedni z pierwszych.

***

O Rebtel

Rebtel to szwedzka firma technologiczna rozwijająca globalne produkty i usługi w ramach międzynarodowych połączeń i usług finansowych. Główna siedziba firmy znajduje się w Sztokholmie, gdzie 90-osobowy zespół składający się z ponad 40 narodowości pracuje nad niekonwencjonalnymi i wolnymi od ograniczeń ofertami. www.rebtel.pl

Oferta Rebtel SIM zawiera:

● Nieograniczone połączenia w Polsce
● Nieograniczone SMS-y w Polsce
● Bezpłatne połączenia międzynarodowe z dowolnym użytkownikiem aplikacji Rebtel na całym świecie
● 1 GB danych mobilnych 4G

Dodatkowe dane można kupić po następujących cenach:

  • 1 GB – 7 PLN
  • 5 GB – 15 PLN
  • 20 GB – 25 PLN
  • 50 GB – 35 PLN

Źródło/Fot: Rebtel / wł

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***
Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Greg Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o
Greg
Gość
Greg

We Wrocławiu jest sporo Ukraińców. Ceny rozmów na Ukrainę w tej sieci są koszmarne! W ogóle niektóre kraje wypadają po prostu fatalnie i to nie chodzi o to. że cena za minutę jest 20-30% wyższa, ale 2-3x wyższa od np. Klucz czy Lycamobile. Ale spoko, Rebtel jeszcze zejdzie na ziemię z cennikami, na razie jeszcze porządnie nie przetłumaczyli swojej strony internetowej na polski. Może podczas tłumaczenia oprócz darmowego lunchu dadzą też normalne rozmowy za granicę. Aha, darmowe dzwonienie z aplikacji Rebtel do posiadaczy aplikacji Rebtel to można mieć w wielu innych apkach.