KLUCZ Mobile wciąż nie realizuje procesu przenoszenia numerów. Do akcji wkracza UKE

Z powodu utraty dostawcy platformy MVNE (więcej >>) sieć komórkowa KLUCZ Mobile wciąż nie realizuje strategicznych dla swoich klientów procesów. Jednym z nich jest przenoszenie numerów. To od początku marca(!) nie działa i to w obie strony. Operator może przez to mieć poważne problemy, gdyż do akcji wkracza właśnie Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zainteresował się tą kwestią.

Tracąc strategiczną dla zachowania ciągłości wszystkich usług i procesów platformę MVNE, KLUCZ Mobile pozbawił swoich klientów dostępu do wielu możliwości, jak np. elektroniczne bilingi, elektroniczny panel klienta, możliwość wymiany kart SIM, ich rejestracja w punktach sprzedaży, przenoszenie numerów, itp. I właśnie tą ostatnią rzeczą zainteresował się już Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Od kilku dni dostajemy od naszych Czytelników raporty, które informują o tym, że KLUCZ Mobile nie realizuje wniosków o przeniesienie numeru z KLUCZ Mobile do innych sieci. Niektórym użytkownikom minęła już proponowana data przeniesienia numeru, zaś operator w ogóle nie odpowiedział na wniosek. W praktyce oznacza to, że klienci operatora stali się jego zakładnikami. Zaniepokojeni ostatnimi wydarzeniami nie mogą zmienić operatora, gdyż operator nie oddaje przydzielonych numerów.

O sprawę zapytaliśmy Urząd Komunikacji Elektronicznej, który pośredniczy w procesie przenoszenia numerów. Okazuje się, że regulator już zainteresował się tą kwestią i poprosił operatora o wyjaśnienia:

Zdiagnozowaliśmy, że Klucz Telekomunikacja Sp. z o.o nie odpowiada na komunikaty w sprawie przenoszenia numerów. Wysłaliśmy do spółki informację z prośbą o złożenie wyjaśnień.

– poinformowało nas biuro prasowe Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Operator może mieć przez to poważne problemy, które z pewnością nie pomogą mu wyjść z trudnego położenia, w jakim teraz się znajduje. Zgodnie z zapisami ustawy Prawo telekomunikacyjne (art. 209 ust 1 pkt 16) uniemożliwianie korzystania z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru podlega karze pieniężnej.

Niestety, choć wszystko trwa już od 25 dni, operator wciąż nie podał konkretnej informacji o tym, kiedy sytuacja wreszcie powróci do normy i czy w ogóle powróci. Strona internetowa operatora wygląda, jakby nic się nie działo, zaś na oficjalnym profilu operatora na Facebooku ostatni post pochodzi z 20 marca i dotyczy… tanich połączeń międzynarodowych do Norwegii. Sprzedaż starterów na portalu aukcyjnym również trwa bez przeszkód.

Operator obiecał nam konkretniejsze informacje na początek bieżącego tygodnia. Niestety, żadne nowe informacje nie nadeszły.

Tej sprawy na pewno nie odpuścimy i jak tylko uda nam się zdobyć kolejne informacje w tej sprawie, natychmiast o tym poinformujemy.

Tymczasem zachęcamy do raportowania nam przypadków nierealizowania procesu przeniesienia numeru przez KLUCZ Mobile. Można to robić mailowo (kontakt@mvno-gsm.pl) lub za pomocą mediów społecznościowych.

Źródło/Fot: wł / KLUCZ Mobile

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

50
Dodaj komentarz

avatar
6 Comment threads
44 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
MarekML.MarMarcinJacekK Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Wszolek
Gość
Wszolek

No to żarty się skończyły 🙂

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Esce tydzien co najmnej. Nie mamy czasu na gadanje. Nowy dostawca MVNE, firma Adescom z Katowic i nasze koledzy z Plus robia wszystko, zeby MNP zadzalalo w tygodniu juz.

Wszolek
Gość
Wszolek

Siec nie ma czasu na gadanie. Swietnie. Po co zawracac sobie glowe klientami…

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Dokladnie tak. 6 programistow I cala nasza zaloga zajety przenesenjem bazy w calosci I od zera budowaniem roznych profilej I ustalen, zeby poznej abonenci byli zadowolony. Jak potrzebny gadania – to prosze do innych sieci. My pracujemy zeby dac rady w tym tygodniu wszystko naprawic. Za mesiac calkiem zmienic MVNE to jest kawal pracy. Nie mamy wolnych pracownikow na napisanje press release. Sorki.

Marcin
Gość
Marcin

Do innych sieci? Jak, skoro nie działa przenoszenie numerów? Oddajcie nam nasze numery, to pójdziemy, i owszem! Bezczelność.

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Kilka dni esce. Jak by wiedzali chociaz by za tydzien ze mvne nas wylaci, to zrobili by ogloszenje na ten temat dla niecierpliwych abonentow

Wszolek
Gość
Wszolek

Świetnie. Ale co to obchodzi klientów? Czy to z ich winy? Platformę to się zmienia w jedną noc. Starą się wyłącza wtedy, jak nowa jest gotowa. A nie, sorry, to nie wy wyłączyliście starą…

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Dokladnie tak. Niestety poinformowali nas 26.02, a 28.02 juz wszystko wylecialo w kosmos. Za 2 dni nikt nie da rady nic zrobic. Znalesc alternatywa, ktora dzala, podpisac kontrakt, ustalic warunki (to za 5 dni wszystko zrobili. A dalej IT praca…

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

My gadami nie o tym, kto za co odpowiada wedlug prawa i obowiazkowo tutaj. Jak ktos chce pogadac na takim poziomie – to wszystko, co jest poza scianami sadu, to jest spekulacji. Nie masz racje apropos zmiany platformy bilingowej. Jak by dzalala stara I nowa – tak, zgadzam sie, to jest niewidoczno dla klientów. A jak jedna jest wylaczona, a ty masz raw database (ktora robie MNO i nic tam nie da sie zmienic) I trzeba zupelne inny system bilingowy przebudowac pod ta raw database – to jest klopot I zajmuje duzo czasu. Jestes blogerem, a nie telecom it specialist… Czytaj więcej »

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

W jakiej situacji?

Mar
Gość
Mar

W sytuacji bez realnego i pewnego wsparcia. Sorry, ale latwo dzisiaj znalezc sie w czarnej du.ie. Wystarczy np zgubic telefon.

Marek
Gość
Marek

@PezesKluczMobile a czy w tym natłoku pacy znaleźliście czas, żeby odpowiedzieć UKE? UKE może nie być wyrozumiały i nałożyć na was dużą karę za niewypełnianie obowiązku ustawowego, że ostatecznie niezapłacenie T4B tych 90 tys. może okazać się dużym błędem, może być tak, że bardziej już opłacało się te 90 tys. faktur od T4B uregulować i pomału na spokojnie zmienić MVNE niż dostać karę od urzędu.

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Z UKE jestesmy w stalym kontakcie

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Pogadami jak naprawimi wszystko. Teraz trzeba zrobic w koncu ten system caly

Wszolek
Gość
Wszolek

Ale napisać na fejsie o tym jak jest tanio to jakoś był czas. Zabrakło go tylko na rzeczowe informowanie klientów…

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Zawsze mami przepiekny BOK, ktory informuje kazdego o wszystkim, kto pyta o czymz.

macc
Gość
macc

oddajcie nam nasze numery telefonu. nie chcemy już korzystać z Waszych usług.

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

Esce kilka dni I bedzies wolny, jako wiatr

macc
Gość
macc

kilka esce dni i UKE się panu du .upy dobierze.

PrezesKluczMobile
Użytkownik
PrezesKluczMobile

JacekK: Treść komentarza została usunięta na podstawie punktu 8 REGULAMINU strony.

Marek
Gość
Marek

Cytując klasyka: widzę, że pan się ładnie przedstawił przed milionami słuchaczy.

macc
Gość
macc

JacekK: Treść komentarza została usunięta na podstawie punktu 8 REGULAMINU strony

Marcin
Gość
Marcin

Prawda jest taka, że za swoje zobowiązania należy płacić, a jak ktoś tego nie robi to musi się liczyć z konsekwencjami. Jak nie zapłacę dwóch rachunków za telefon to zablokują mi połączenia wych/przych. Czego można tu nie rozumieć? To podstawa prowadzenia biznesu. Tak jest na całym świecie, że jak ktoś nie płaci ponosi konsekwencje. Działanie klucza przypomina zachowanie dziecka, które schowa sprawdzian z jedynką i myśli, że nikt się nie dowie. Może tak prowadzi się biznes na ukrainie ale w Polsce i całym cywilizowanym świecie już nie. Może to trudne do zrozumienia ale faktury musimy płacić a jak tego nie… Czytaj więcej »

macc
Gość
macc

Problem w tym, że nie chcemy już korzystać z niej tylko, że nie możemy z niej uciec bo klucz usilnie to blokuje

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

Czy ty bedzies oplacac rachunki za goraca woda, jak masz w kranowce tylko zimna?

Marcin
Gość
Marcin

Jeżeli jest umowa to płacić muszę. A dochodzić swoich praw np przez reklamacje. Żeby skuteczna była reklamacja należy najpierw opłacić fakturę. Takie jest prawo. Ale żeby to wiedzieć to należy chcieć.

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

Nawet mam lepszy przyklad. Co by ty zrobil, jak by dzwonil za granice w Post paid, w telefonie tisza, a rachunek dostales na 5000 zlotych? Oczewiscie ze a) napisal by reklamacja I chcial by przenesc do inego operatora. Ale przy tym nie wyjedzes dopoki nie splacis za ten rachunek, tak? Powiedz jak by zachowal w takiej situacji w EU

Marcin
Gość
Marcin

Nie czekalbym na linii żeby nabić taki rachunek. Nie będę mówił, że tonący brzytwy się chwyta ale tak to wygląda. Prowadzę firmę od 12 lat, współpracowałem z operatorami i nigdy nie miałem żadnych problemów. Ja widzę tylko jeden problem.. Brak doświadczenia, nieumiejętność prowadzenia firmy, dziecinne podejście do problemu który samemu się stworzyło (brak płatności), etc.

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

Generalne cala ta diskusja jest o niczym. Kilka osob napisali do Jacka ze nie dzala www klucza I t4b wywiesilo wlastny komunikat (wyjasnilem kim jest jedna z tych osob). Niema czasowo dostepu do konta (szczerze prosze powiedzic ile osob sprawdza szczegoly konta na prepaid przy rachunku w 20 zlotych?). Uslugi data/glos/sms/mms w porzadku, billing sciaga prawidlowa kasa za uslugi. Wyglada calkiem na to, ze byl atak na klucz mobile, zeby zmusic wlascicielej sprzedac spolka za drobiazg jak najprecej. Na scenscje my, jako mala siec i butique MVNO (OK, kiosk MVNO :)) w ogolie nie jestesmy uzaleznione od plotek a ni… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Tak… Jacek był waszym PH.. Zapominacie o najważniejszym prawda? Ale co tam.. Jak się chce gdzieś reklamować należy zapłacić. To tak jak nie było waszej zgody na współpracę z Kolporterem bo też należało wyłożyć trochu pieniędzy. Za darmo firmy prowadzić się nie da.

Mar
Gość
Mar

Obserwuję tę dyskusję już od dłuższego czasu i nie wytrzymałem z powodu stwierdzenia, że “wszystkie usługi działają prawidłowo”.

Otóż chyba nie wszystkie?

1. Czy usługa wymiany karty SIM działa? Albo co mnie zastanawia czy można zastrzec kartę z powodu kradzieży? Jeżeli dzisiaj zadzwonię do was i poproszę o blokadę karty SIM to zablokujecie ją?

2. Czy działa usługa przeniesienia numeru?

3. Czy można rejestrować startery w innych punktach niż Plusa?

Zbliżamy się niebezpiecznie do momentu w którym powiemy że w zasadzie te usługi potrzebne nie są, więc po co to i dla kogo to… 🙂

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

Chodzilo o glos/sms/data. Pan kupuje sim karta zeby przenosic cagle numer?

Mar
Gość
Mar

Pan wymienia PODSTAWOWE usługi. Te zgadza się że działają. Ale czy to są wszystkie? Nie jestem pewien.

Wszolek
Gość
Wszolek

Skoro wszystko działa to po co teraz cokolwiek robicie? 🙂 Zostawcie tak jak jest, będzie taniej.

PrezesKluczMobile
Gość
PrezesKluczMobile

Bylem by ja w UKE – zniscilem by polowe rzeczy

Marcin
Gość
Marcin

Gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem.. Jest urząd, jest prawo i należy się do niego stosować. Każdy by chciał zmieniać wszystko pod siebie ale to nie możliwe i należy się dostosować. Jeśli się nie chce lub nie potrafi to lepiej zwinąć interes i poszukać gdzieś indziej swojego szczęścia.. Może w innej branży? Tak jest zbudowany świat biznesu.

Marek
Gość
Marek

Przenosiłem numer w niedzele z Klucza do Playa wszystko odbyło prawidłowo dzisiaj już mam ofertę Play.