Z powodu utraty dostawcy platformy MVNE (więcej >>) sieć komórkowa KLUCZ Mobile wciąż nie realizuje strategicznych dla swoich klientów procesów. Jednym z nich jest przenoszenie numerów. To od początku marca(!) nie działa i to w obie strony. Operator może przez to mieć poważne problemy, gdyż do akcji wkracza właśnie Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zainteresował się tą kwestią.
Tracąc strategiczną dla zachowania ciągłości wszystkich usług i procesów platformę MVNE, KLUCZ Mobile pozbawił swoich klientów dostępu do wielu możliwości, jak np. elektroniczne bilingi, elektroniczny panel klienta, możliwość wymiany kart SIM, ich rejestracja w punktach sprzedaży, przenoszenie numerów, itp. I właśnie tą ostatnią rzeczą zainteresował się już Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Od kilku dni dostajemy od naszych Czytelników raporty, które informują o tym, że KLUCZ Mobile nie realizuje wniosków o przeniesienie numeru z KLUCZ Mobile do innych sieci. Niektórym użytkownikom minęła już proponowana data przeniesienia numeru, zaś operator w ogóle nie odpowiedział na wniosek. W praktyce oznacza to, że klienci operatora stali się jego zakładnikami. Zaniepokojeni ostatnimi wydarzeniami nie mogą zmienić operatora, gdyż operator nie oddaje przydzielonych numerów.
O sprawę zapytaliśmy Urząd Komunikacji Elektronicznej, który pośredniczy w procesie przenoszenia numerów. Okazuje się, że regulator już zainteresował się tą kwestią i poprosił operatora o wyjaśnienia:
Zdiagnozowaliśmy, że Klucz Telekomunikacja Sp. z o.o nie odpowiada na komunikaty w sprawie przenoszenia numerów. Wysłaliśmy do spółki informację z prośbą o złożenie wyjaśnień.
– poinformowało nas biuro prasowe Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Operator może mieć przez to poważne problemy, które z pewnością nie pomogą mu wyjść z trudnego położenia, w jakim teraz się znajduje. Zgodnie z zapisami ustawy Prawo telekomunikacyjne (art. 209 ust 1 pkt 16) uniemożliwianie korzystania z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru podlega karze pieniężnej.
Niestety, choć wszystko trwa już od 25 dni, operator wciąż nie podał konkretnej informacji o tym, kiedy sytuacja wreszcie powróci do normy i czy w ogóle powróci. Strona internetowa operatora wygląda, jakby nic się nie działo, zaś na oficjalnym profilu operatora na Facebooku ostatni post pochodzi z 20 marca i dotyczy… tanich połączeń międzynarodowych do Norwegii. Sprzedaż starterów na portalu aukcyjnym również trwa bez przeszkód.
Operator obiecał nam konkretniejsze informacje na początek bieżącego tygodnia. Niestety, żadne nowe informacje nie nadeszły.
Tej sprawy na pewno nie odpuścimy i jak tylko uda nam się zdobyć kolejne informacje w tej sprawie, natychmiast o tym poinformujemy.
Tymczasem zachęcamy do raportowania nam przypadków nierealizowania procesu przeniesienia numeru przez KLUCZ Mobile. Można to robić mailowo (kontakt@mvno-gsm.pl) lub za pomocą mediów społecznościowych.
Źródło/Fot: wł / KLUCZ Mobile
No to żarty się skończyły 🙂
Esce tydzien co najmnej. Nie mamy czasu na gadanje. Nowy dostawca MVNE, firma Adescom z Katowic i nasze koledzy z Plus robia wszystko, zeby MNP zadzalalo w tygodniu juz.
Siec nie ma czasu na gadanie. Swietnie. Po co zawracac sobie glowe klientami…
Dokladnie tak. 6 programistow I cala nasza zaloga zajety przenesenjem bazy w calosci I od zera budowaniem roznych profilej I ustalen, zeby poznej abonenci byli zadowolony. Jak potrzebny gadania – to prosze do innych sieci. My pracujemy zeby dac rady w tym tygodniu wszystko naprawic. Za mesiac calkiem zmienic MVNE to jest kawal pracy. Nie mamy wolnych pracownikow na napisanje press release. Sorki.
Do innych sieci? Jak, skoro nie działa przenoszenie numerów? Oddajcie nam nasze numery, to pójdziemy, i owszem! Bezczelność.
Kilka dni esce. Jak by wiedzali chociaz by za tydzien ze mvne nas wylaci, to zrobili by ogloszenje na ten temat dla niecierpliwych abonentow
Świetnie. Ale co to obchodzi klientów? Czy to z ich winy? Platformę to się zmienia w jedną noc. Starą się wyłącza wtedy, jak nowa jest gotowa. A nie, sorry, to nie wy wyłączyliście starą…
Dokladnie tak. Niestety poinformowali nas 26.02, a 28.02 juz wszystko wylecialo w kosmos. Za 2 dni nikt nie da rady nic zrobic. Znalesc alternatywa, ktora dzala, podpisac kontrakt, ustalic warunki (to za 5 dni wszystko zrobili. A dalej IT praca…
Miałem się tu nie udzielać, ale na takie rzeczy czuję się w obowiązku zareagować.
Czy utrata platformy MVNE nastąpiła w wyniku działania niedającej się przewidzieć siły wyższej? Nie. W związku z tym operator ponosi całkowitą odpowiedzialność za to, co się stało. Za klientów odpowiada przecież operator, a nie podwykonawca operatora.
Platformę bilingową da się zmienić w kilka godzin, nocą, żeby nie było to odczuwalne dla klientów. Nie potrzeba na to miesiąca, ani nawet tygodnia.
Pozdrawiam,
My gadami nie o tym, kto za co odpowiada wedlug prawa i obowiazkowo tutaj. Jak ktos chce pogadac na takim poziomie – to wszystko, co jest poza scianami sadu, to jest spekulacji. Nie masz racje apropos zmiany platformy bilingowej. Jak by dzalala stara I nowa – tak, zgadzam sie, to jest niewidoczno dla klientów. A jak jedna jest wylaczona, a ty masz raw database (ktora robie MNO i nic tam nie da sie zmienic) I trzeba zupelne inny system bilingowy przebudowac pod ta raw database – to jest klopot I zajmuje duzo czasu. Jestes blogerem, a nie telecom it specialist… Czytaj więcej »
Ja naprawdę – wbrew pozorom – doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak to działa i ile trwa. Dlatego właśnie zajmuję się tym już od pierwszego dnia, gdyż doskonale wiem, w jakiej sytuacji znaleźli się klienci KLUCZ Mobile.
W jakiej situacji?
W sytuacji bez realnego i pewnego wsparcia. Sorry, ale latwo dzisiaj znalezc sie w czarnej du.ie. Wystarczy np zgubic telefon.
@PezesKluczMobile a czy w tym natłoku pacy znaleźliście czas, żeby odpowiedzieć UKE? UKE może nie być wyrozumiały i nałożyć na was dużą karę za niewypełnianie obowiązku ustawowego, że ostatecznie niezapłacenie T4B tych 90 tys. może okazać się dużym błędem, może być tak, że bardziej już opłacało się te 90 tys. faktur od T4B uregulować i pomału na spokojnie zmienić MVNE niż dostać karę od urzędu.
Z UKE jestesmy w stalym kontakcie
Pogadami jak naprawimi wszystko. Teraz trzeba zrobic w koncu ten system caly
Ale napisać na fejsie o tym jak jest tanio to jakoś był czas. Zabrakło go tylko na rzeczowe informowanie klientów…
Zawsze mami przepiekny BOK, ktory informuje kazdego o wszystkim, kto pyta o czymz.
oddajcie nam nasze numery telefonu. nie chcemy już korzystać z Waszych usług.
Esce kilka dni I bedzies wolny, jako wiatr
kilka esce dni i UKE się panu du .upy dobierze.
JacekK: Treść komentarza została usunięta na podstawie punktu 8 REGULAMINU strony.
Cytując klasyka: widzę, że pan się ładnie przedstawił przed milionami słuchaczy.
JacekK: Treść komentarza została usunięta na podstawie punktu 8 REGULAMINU strony
Prawda jest taka, że za swoje zobowiązania należy płacić, a jak ktoś tego nie robi to musi się liczyć z konsekwencjami. Jak nie zapłacę dwóch rachunków za telefon to zablokują mi połączenia wych/przych. Czego można tu nie rozumieć? To podstawa prowadzenia biznesu. Tak jest na całym świecie, że jak ktoś nie płaci ponosi konsekwencje. Działanie klucza przypomina zachowanie dziecka, które schowa sprawdzian z jedynką i myśli, że nikt się nie dowie. Może tak prowadzi się biznes na ukrainie ale w Polsce i całym cywilizowanym świecie już nie. Może to trudne do zrozumienia ale faktury musimy płacić a jak tego nie… Czytaj więcej »
Problem w tym, że nie chcemy już korzystać z niej tylko, że nie możemy z niej uciec bo klucz usilnie to blokuje
Czy ty bedzies oplacac rachunki za goraca woda, jak masz w kranowce tylko zimna?
Jeżeli jest umowa to płacić muszę. A dochodzić swoich praw np przez reklamacje. Żeby skuteczna była reklamacja należy najpierw opłacić fakturę. Takie jest prawo. Ale żeby to wiedzieć to należy chcieć.
Jeśli ta woda jest w Pana własnym kranie, to Pana sprawa. Ale jeśli byłby Pan prezesem szpitala, w którym leżą chorzy ludzie, to zapłaciłby Pan na wszelki wypadek, żeby chorym nie zaszkodzić. A potem dopiero można dochodzić swoich racji. Nie odwrotnie.
Pozdrawiam 🙂
Nawet mam lepszy przyklad. Co by ty zrobil, jak by dzwonil za granice w Post paid, w telefonie tisza, a rachunek dostales na 5000 zlotych? Oczewiscie ze a) napisal by reklamacja I chcial by przenesc do inego operatora. Ale przy tym nie wyjedzes dopoki nie splacis za ten rachunek, tak? Powiedz jak by zachowal w takiej situacji w EU
Nie czekalbym na linii żeby nabić taki rachunek. Nie będę mówił, że tonący brzytwy się chwyta ale tak to wygląda. Prowadzę firmę od 12 lat, współpracowałem z operatorami i nigdy nie miałem żadnych problemów. Ja widzę tylko jeden problem.. Brak doświadczenia, nieumiejętność prowadzenia firmy, dziecinne podejście do problemu który samemu się stworzyło (brak płatności), etc.
Generalne cala ta diskusja jest o niczym. Kilka osob napisali do Jacka ze nie dzala www klucza I t4b wywiesilo wlastny komunikat (wyjasnilem kim jest jedna z tych osob). Niema czasowo dostepu do konta (szczerze prosze powiedzic ile osob sprawdza szczegoly konta na prepaid przy rachunku w 20 zlotych?). Uslugi data/glos/sms/mms w porzadku, billing sciaga prawidlowa kasa za uslugi. Wyglada calkiem na to, ze byl atak na klucz mobile, zeby zmusic wlascicielej sprzedac spolka za drobiazg jak najprecej. Na scenscje my, jako mala siec i butique MVNO (OK, kiosk MVNO :)) w ogolie nie jestesmy uzaleznione od plotek a ni… Czytaj więcej »
Tak… Jacek był waszym PH.. Zapominacie o najważniejszym prawda? Ale co tam.. Jak się chce gdzieś reklamować należy zapłacić. To tak jak nie było waszej zgody na współpracę z Kolporterem bo też należało wyłożyć trochu pieniędzy. Za darmo firmy prowadzić się nie da.
(…)Powtarzam pytanje – o co I po co tutaj gadami?(…) Ten artykuł powstał dlatego, ponieważ napisały do mnie osoby, które usiłują przenieść swój numer z KLUCZ Mobile do innej sieci, a nie mogą. Mieli zaplanowany termin przeniesienia, a ten minął lub właśnie mija. To dość poważna rzecz. Ludzie są po prostu zdezorientowani. Nie wiedzą np, czy doładować konto i za ile doładować, bo nie wiedzą jak długo jeszcze będą w KLUCZ Mobile. Gdyby był jakiś konstruktywny komunikat ze strony operatora zawierający jakieś odpowiedzi na pytania klientów, natychmiast pojawiłby się na stronie. Komunikatów nie ma, więc jestem zmuszony bazować na tym,… Czytaj więcej »
Przenesc numer dokladnie w „prawidlowym” momencie? A nie tydzien przed, nie na przyklad w nastepnym tygodniu?
Jest niepokój to jest i próba przeniesienia. BOK twierdził w pierwszych dniach marca, że numer zabrać można i że to działa. Tu przynajmniej z mojej strony nie ma żłośliwości, tylko NIEPOKÓJ. Mam u Was główny numer i nie mogę sobie pozwolić np. na brak możliwości wymiany karty. To dla mnie zbędne i niepotrzebne ryzyko.
Dzisiaj nie wiem czy mam doładować numer i jakim nominałem, bo nie mogę się doprosić konkretnej daty, kiedy to ruszy…
Nie na 100%, ale juz probujemy MNP. Keep fingers crossed. Musy byc dzisaj zrobione.
Dzień dobry,
rozumiem, że trwają testy, tak? Jeśli się powiodą, będziecie mogli od razu zająć się czekającymi wnioskami?
Oczywiście wszelkie nowe publikacje wstrzymam do czasu, aż będzie 100% pewności, że działa.
Obserwuję tę dyskusję już od dłuższego czasu i nie wytrzymałem z powodu stwierdzenia, że „wszystkie usługi działają prawidłowo”.
Otóż chyba nie wszystkie?
1. Czy usługa wymiany karty SIM działa? Albo co mnie zastanawia czy można zastrzec kartę z powodu kradzieży? Jeżeli dzisiaj zadzwonię do was i poproszę o blokadę karty SIM to zablokujecie ją?
2. Czy działa usługa przeniesienia numeru?
3. Czy można rejestrować startery w innych punktach niż Plusa?
Zbliżamy się niebezpiecznie do momentu w którym powiemy że w zasadzie te usługi potrzebne nie są, więc po co to i dla kogo to… 🙂
Chodzilo o glos/sms/data. Pan kupuje sim karta zeby przenosic cagle numer?
Pan wymienia PODSTAWOWE usługi. Te zgadza się że działają. Ale czy to są wszystkie? Nie jestem pewien.
Co do tej „kasy” za artykuły, to dodam, że MVNO-GSM.PL nigdy nie brało pieniędzy za informowanie Czytelników. Od nikogo. Nikt nie jest tu wyjątkiem.
To jest podstawa rzetelności.
Za to mvno gsm szacun. Zawsze to mowilem
Jedna rzecz jest pozytywna w Kluczu – że jego prezes wypowiada się osobiście na forum, mimo że czasem mu nerwy puszczają. Nie do pomyślenia, żeby prezes takiego Play, Polkomtela, T-Mobile, Orange czy nawet Lycamobile osobiście pisał na forum. Siedzą głęboko zamknięci w swoich gabinetach odizolowani od „zwykłych ludzi”.
Prezes Lyca nie zna polskiego xD
Skoro wszystko działa to po co teraz cokolwiek robicie? 🙂 Zostawcie tak jak jest, będzie taniej.
Bylem by ja w UKE – zniscilem by polowe rzeczy
Gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem.. Jest urząd, jest prawo i należy się do niego stosować. Każdy by chciał zmieniać wszystko pod siebie ale to nie możliwe i należy się dostosować. Jeśli się nie chce lub nie potrafi to lepiej zwinąć interes i poszukać gdzieś indziej swojego szczęścia.. Może w innej branży? Tak jest zbudowany świat biznesu.
Przenosiłem numer w niedzele z Klucza do Playa wszystko odbyło prawidłowo dzisiaj już mam ofertę Play.