Koniec Lebara Mobile Polska?

Lebara Mobile Polska logoCYKLZaskakujące informacje wysyłają nam nasi Czytelnicy, którzy już od wczoraj informują nas, że sieć Lebara Mobile Polska wysyła swoim użytkownikom SMS-y o zakończeniu działalności w Polsce z końcem marca 2015 roku. Byłby to jeden z najkrócej działających operatorów MVNO w Polsce, gdyż sieć zadebiutowała zaledwie rok temu.

Lebara Mobile Polska zadebiutowała na polskim rynku telekomunikacyjnym w grudniu ubiegłego roku. Zaoferowała tanie połączenia międzynarodowe, tanie połączenia krajowe oraz jako pierwsza wprowadziła m. in. innowacyjne pakiety MIX, które łączyły minuty na połączenia krajowe i międzynarodowe oraz równie innowacyjną ofertę roamingu. Z pewnością zaskakującą decyzją operatora było korzystanie z naliczania minutowego przy połączeniach krajowych, co niewątpliwie mogło negatywnie wpłynąć na całokształt oferty.

Lebara Mobile miała śmiałe plany na przyszłość. W naszej rozmowie z operatorem kilka miesięcy temu (w maju b.r.) mogliśmy przeczytać m. in. to, że operator ma zamiar pozyskać na świecie miliard klientów do 2020 roku.

Lebara Mobile za 5 lat ma ambicję stać się dużym graczem na świecie dla 1 miliarda ludzi do roku 2020. To jest nasza oficjalna strategia którą komunikujemy na stronie korporacyjnej. Naturalnie mowa tu o osobach które zetkną się z naszą ofertą na wszystkich kontynentach, również z innymi produktami i usługami które będziemy rozwijać. W Polsce chcemy ugruntować swoją pozycję i wprowadzić kilka nowych usług telekomunikacyjnych i dodatkowych które nieustannie rozwijamy.

Całą rozmowę MVNO-GSM.PL z przedstawicielem Lebara Mobile Polska można przeczytać tutaj.

W ostatnim czasie operator wycofał jedną ze sztandarowych promocji – Jedna stawka 19 gr (więcej tutaj) – która umożliwiała tani kontakt w roamingu.

To już drugi w ostatnim czasie operator wirtualny, który ogłosił zakończenie działalności w Polsce. Wraz z końcem listopada pożegnaliśmy najstarszego operatora MVNO w Polsce – sieć mBank Mobile.

Źródło: wł

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***
Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

5
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Jacek KrajzaJaJacek KrajzaDamiaN Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o
DamiaN
Gość
DamiaN

Myślę, że nie jest to zaskoczenie dla osób, które śledzą rynek telekomunikacyjny w Polsce i pamiętają ostatnie zmiany w cenniku Lebary. Dla klientów z pewnością jest to zła wiadomość, dla pozostałych MVNO już trochę lepsza (zysk w postaci kilku tysięcy klientów przenoszących numery z Lebary). Osobiście mam nadzieję, że zyska na tym najbardziej sieć Klucz, której kibicuję od czasu przeniesienia tam swojego numeru z mBank mobile 😉

Jacek Krajza
Gość

Oferta Lebary, pomimo rezygnacji z promocji Jedna Stawka 19 gr i podniesienia ceny rozmów krajowych na 29 gr, nie była zła. Dla osób korzystających z pakietów np. MIX, podniesienie cen nie miało żadnego znaczenia. Należy pamiętać, że pakiety MIX umożliwiały rozmowy krajowe i międzynarodowe (co było niewątpliwie innowacją) za 9 gr/min. To mało nawet z minutowym naliczaniem.

DamiaN
Gość
DamiaN

Niestety konkurencja na tym rynku jest duża, a bez odpowiedniej strategii nic zdziałać się nie da. Przykładowo mBank mobile działał, bo sieć miała wsparcie banku, Klucz Mobile bazuje na minimalizacji kosztów (m.in. niewielka, “rodzinna” ekipa) dzięki czemu są rentowni już przy kilku tysiącach klientów. A Lebara chyba najbardziej liczyła na to, że popularność marki w innych krajach będzie dostateczną reklamą. Swoją drogą – moim zdaniem ten sam los czeka m.in. Lyca Mobile, zwłaszcza po likwidacji roamingu w UE za rok. Klucz jeszcze ma szansę się obronić, bo oferuje 19 gr/min w kraju, atrakcyjne pakiety krajowe, a w dodatku dobre ceny… Czytaj więcej »

Jacek Krajza
Gość

Ogólnie wprowadzenie “submarek” znacznie wpłynęło na rozwój MVNO. Submarki są tanie (często równie tanie albo i tańsze), a dodatkowo mają potężny budżet m. in. na reklamę (przecież reklamy nju i plush lecą w TV na okrągło). Mam zwłaszcza na myśli nju mobile, red bull mobile, plush oraz – mimo wszystko – heyah. Hasła typu “całe wszystko za 39 z”, “no-limit na komórki za 19 zł” etc., są bardzo chwytliwe. Oferta Miesio 19 w nju, nowa oferta red bulla… to wszystko daje takie właśnie efekty. MVNO jest trudno dlatego, że ich oferty coraz mniej wyróżniają się na tle konkurencji. Dodatkowo kurczy… Czytaj więcej »

Ja
Gość
Ja

I dobrze, poza roamingiem nic ciekawego nie mieli. Tak więc po likwidacji oferty roamingu nie zostało nic. Polecam klucz