Masz abonament w lajt mobile? Możesz mieć problem z bieżącym kontrolowaniem stanu wykorzystania pakietów internetowych

Od dłuższego już czasu klienci ofert abonamentowych lajt mobile zgłaszają nam swoje uwagi co do sposobu działania panelu lajt-online, umożliwiającego m.in. sprawdzanie historii połączeń i stopnia zużycia pakietów internetowych. I to z tą ostatnią funkcją klienci miewają problemy.

Pierwsze sygnały w tej sprawie otrzymaliśmy od Czytelników jeszcze w grudniu ubiegłego roku. Klienci ofert abonamentowych lajt mobile informują nas, że dane tam zawarte aktualizowane są ze znaczącym opóźnieniem, często znacznie wyższym niż deklarowany przez operatora czas 48 godzin. To nie jedyny problem. Dane zawarte w panelu lajt-online budzą duże wątpliwości co do ich prawidłowości, gdyż klienci potrafią obserwować nawet… znikające gigabajty ze stanu wykorzystania pakietu internetowego. Od grudnia do teraz udało się nam częściowo potwierdzić zgłaszane przez Czytelników problemy.

Cała sytuacja może być dla klientów o tyle uciążliwa, że przez wadliwe działanie możliwości oferowanych przez panel lajt-online klienci mają kłopot z bieżącym kontrolowaniem stanu wykorzystania pakietów internetowych. W lajt mobile, inaczej niż to ma miejsce u innych operatorów działających w oparciu o infrastrukturę Plusa, nie działają tak jak u konkurentów działających w oparciu o Pkusa kody USSD umożliwiające bieżącą kontrolę nad pakietami. Zwłaszcza mamy tu na myśli kod USSD *136#, który umożliwia sprawdzenie stanu pakietu internetowego w czasie rzeczywistym. Co ciekawe klienci ofert na kartę lajt mobile mają dostęp do tego kodu (i mogą sprawdzić stan pakietu DATA), jak i innych.

W jaki zatem sposób abonenci lajt mobile dotknięci problemami z działaniem panelu on-line mogą sprawdzić bieżące wykorzystanie pakietów internetowych? Pozostaje kontakt z BOK – telefoniczny lub elektroniczny. Nie jest to z oczywistych powodów najwygodniejsza metoda kontroli nad stanem pakietów DATA.

Poprosiliśmy operatora o komentarz na temat zaistniałej sytuacji. Poniżej prezentujemy odpowiedź biura prasowego lajt mobile:

Odnosząc się do zawartości przedstawieniowego tekstu, informujemy, iż każdy Klient może sobie założyć konto w Panelu Klienta na stronie www.lajtmobile.pl, gdzie ma dostęp do swojego billingu, w tym także do wykorzystanego w ramach posiadanego pakietu w abonamencie transferu danych.
W Panelu nasi Abonenci widzą sumę zużytych GB + dodatkowo mają szczegółowy wykaz za każdą godzinę korzystania z usługi, na podstawie którego mogą zweryfikować sami, ile wykorzystali w konkretnych godzinach, w tym przy pakiecie 100 GB w dzień i 200 GB w nocy w godzinach 8:00 – 1:00 oraz 1:00 – 08:00, dzięki czemu uzyskują pełną informację na temat wykorzystanego pakietu.
Dodatkowo jesteśmy w trakcie prac technicznych nad wdrożeniem w Panelu Klienta narzędzi, umożliwiających jeszcze większa przejrzystość i łatwość dostępu do tych danych, tak abyśmy mogli prezentować wskazane dane Abonentowi w jeszcze bardziej przyjazny sposób.
Odnosząc się do danych prezentowanych w Panelu Klienta, informujemy iż są to dane post factum, czyli po zakończeniu sesji GPRS. Z tego powodu dane te spływają z opóźnieniem, o czym jest odpowiednia adnotacja w Panelu.
Jeśli jednak z jakiegoś powodu, dane wskazywane w Panelu budzą wątpliwości Abonenta, zawsze może dokonać niezależnego sprawdzenia, wykorzystując narzędzia, jakie dają producenci telefonów komórkowych i na nich mogą weryfikować precyzyjnie swoje zużycie. Jesteśmy przekonani, że dane będą się pokrywały z tymi, jakie są prezentowane w Panelu Klienta.
Odnosząc się do wskazanego kodu USSD *136# być może w trakcie próby uruchamiania kodu wystąpiły tymczasowe problemy techniczne, z naszej najlepszej wiedzy wynika, iż kod działa prawidłowo.

I tu się na chwilę zatrzymajmy. O ile jeszcze kilka dni temu kod *136# w ofertach abonamentowych lajt mobile zwracał informację, że wybrany kod nie jest obsługiwany, o tyle obecnie kod działa, zwraca nawet informację w postaci SMS-a. Niestety nie ma w niej informacji o stanie pakietu internetowego (ilości pozostałych w pakiecie danych).

Lajt mobile to wirtualny operator telefonii komórkowej, którego właścicielem jest Telestrada. Sieć działa w oparciu o zasięg Plusa i świadczy usługi abonamentowe (w tym również abonamenty rodzinne i dla firm) oraz na kartę (pre-paid).

Źródło/Fot: wł / lajt mobile

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

6
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
JacekKDzinMała MiDzin Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o
Dzin
Gość
Dzin

Delikatnie napisane. Dane w panelu klienta pojawiają się z wielodniowym opóźnieniem. Dane zliczane są jak im się podoba. Nie jest to kompletnie jakiekolwiek źródło informacji. Nie da się z niego dowiedzieć ile giga pozostało. Liczyć za pomocą liczników w urządzeniach? To kpina, jak niby rozdzielić tu transfer dzienny od nocnego?!!! To dotkliwe z tego powodu że aby być spokojnym o pakiet nocny trzeba pilnować pakietu dziennego. A nie da się ani jednego ani drugiego. Dzwonić? Często wiąże się to z oczekiwaniem na połączenie a w niedziele i święta wogóle nie pracują. Obsługa klienta za każdym razem mówi co innego. Raz… Czytaj więcej »

Mała Mi
Gość
Mała Mi

Ciągle mało. Zawsze był pakiet po prostu 100 GB, jak dali dodatkowo 200, to jest żal teraz o to, że jest podział na godziny.. Smutne. Musiałam tylko 2 razy kontaktować się z konsultantem i za każdym razem szybko rozwiązywnao moje problemy. Na panelu jest zaznaczone opoznienie 2dniowe i tak też mam. Także nie lepiej do nich napisać niż wylewać żale?

Dzin
Gość
Dzin

Pisz za siebie. U mnie nie jest to 48 godzin i to od dawna. Kontaktowałem się z obsługą klienta ale kompletnie nic to nie dało! Sieć jedzie na półprawdach i mija się z prawdą. Taka strategia jest na dłuższą metę skazana na niepowodzenie. Krótkie kody NIE DZIAŁAŁY. Była informacja, że nie są obsługiwane. To zmieniło się kilka czy tam kilkanaście dni temu ale nadal są bezużyteczne bo nie zawierają kompletnie żadnych wartościowych danych poza datą końca ważności pakietów. Mówicie że z kodami były jakieś “tymczasowe problemy”? Przecież to kłamstwo. A najlepsze jest to że poza abonamentem mam również numer w… Czytaj więcej »

Mała Mi
Gość
Mała Mi

Oczywiście, że piszę za siebie, a że u mnie takie problemy nie występują, to zakładam, iż da się to jednak naprawić. Może na spokojnie proszę zadzwonić do nich i oczekiwać odpowiedzi? Mają wiele dróg kontaktu.

Dzin
Gość
Dzin

Pewnie da się naprawić tylko trzeba chcieć! Ja to od wielu tygodni zgłaszałem, moje wpisy (nie tylko moje) na facebooku poruszające ten temat były kasowane. Dlaczego od razu zakładasz że nie zgłaszałem? Zgłaszałem. A teraz nie można już powiedzieć że operator problemu nie zna. Zna. Jestem więc ciekawy kiedy zostanie to naprawione i czy wogóle zostanie. Bo teraz lajt mobile ma dwie drogi – naprawić to najszybciej jak się da albo brnąć dalej. Moja opinia nie jest odosobniona. Inni też zgłaszali ten problem i wystarczy poczytać inne internetowe opinie.