Miłość w internecie na wznoszącej fali

Miłość jest jednym z najbardziej pożądanych przez człowieka uczuć i coraz częściej szukamy jej w Internecie. Już prawie jedna trzecia małżeństw w USA zawierana jest między osobami, które poznały się w internecie. Co ciekawe, z badań zawartych w „Social Integration via Online Dating 2017”,opracowanych przez Josu ́e Ortega and Philipp Hergovich wynika, że małżonkowie, którzy poznali się w ten sposób, są lepiej dopasowani, a ich małżeństwa nieznacznie trwalsze.

Kto i jak dziś randkuje?

  • Liczba osób korzystających z różnych form internetowych randek wynosi obecnie 294 miliony (stan na marzec 2018), a prognozuje się, że do 2020 roku liczba ta wzrośnie do 331 milionów1.
  • W Polsce takich osób, według uśrednionych danych, jest około 3,3 miliona, a w 2020 będzie to 3,6 miliona. Najczęściej randkują osoby między 25 a 34 rokiem życia i głównie mężczyźni (64% tej grupy). Kobiety stanowią tu zaledwie 35%2. Są też starsi, pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (17%).

Randkujemy korzystając z portali i aplikacji. Trendy wskazują jednak, że większość z randkujących przeniosła się na smartfony, a konkretniej do aplikacji mobilnych. Najpopularniejsza z nich – Tinder – ma już blisko 50 milionów użytkowników, którzy przeglądają 1,6 miliona zdjęć potencjalnych partnerów dziennie3. W czołówce aplikacji randkowych znajdują się też Hinge, Match czy Bumble. Co ciekawe, pojawiają się również takie dedykowane konkretnym grupom osób. Dla przykładu: portal i aplikacja singlowanie.pl pozycjonuje się, jako miejsce do spotkań dla katolików. To pokazuje, że rynek ten ma przed sobą jeszcze duże perspektywy.

Pogoda na randkowy biznes

– Wartość szeroko pojmowanego rynku internetowych randek wynosi obecnie 1,383 mld dolarów, a w 2020 ma osiągnąć 1,610 mld dolarów4. Użytkownik randkujący online wydaje na ten cel średnio 4,7 dolara miesięcznie w skali globalnej. W Polsce jest to 2,79 dolara5. To trend, którego nie należy lekceważyć. Dlatego w naszej najnowszej kampanii #Gigadaje również odnosimy się do miłosnych związków, choć w znacznie bardziej humorystyczny sposób – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

– Sektor telekomunikacyjny już dawno zauważył, że oferowane przez niego usługi pozwalają realizować wiele potrzeb współczesnego konsumenta. Dlatego oferuje coraz lepszy dostęp do Internetu oraz łączy swoje usługi z usługami innych podmiotów. W tym kierunku będzie rozwijał się świat, nie tylko ten technologiczny. W najbliższej przyszłości będziemy świadkami oferowania wspólnych usług przez wiele podmiotów, które do tej pory działały na rynku samodzielnie. Uważam, że podobnie będzie z biznesem randkowym – dodaje Grażyna Piotrowska – Oliwa.

Czy relacje staną się wirtualne?

Patrząc na dane można stwierdzić, że prawdziwe relacje odejdą do lamusa. Nic bardziej mylnego. Aplikacje randkowe służą nam do poznawania nowych osób i co ważne, spotkania się z nimi w świecie fizycznym. Co więcej, nowe pokolenie nazywane szumnie Y czy Z zupełnie inaczej traktuje tego rodzaju aplikacje i komunikatory. Według różnych badań, jak np. „Meet Generation Z: Forget Everything You Learned About Millennials”, są one dla młodych ludzi tylko narzędziem do komunikacji, ale nie zastępują fizycznych kontaktów. Nie powinniśmy więc obawiać się negatywnego wpływu tego typu aplikacji na nasze życie, a patrzeć na to, jak na nowe możliwości rozwoju naszych relacji. Kwestią wtórną i odrębną pozostaje już nasz stan cywilny, w którym korzystamy z takich rozwiązań. To indywidualna sprawa każdego z nas.

Źródło/Fot: Virgin Mobile

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***
Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o