(AKTUALIZACJA) Nie działa strona KLUCZ Mobile – dostawca wielu usług dla operatora wstrzymuje ich świadczenie
Na naszą redakcyjną skrzynkę przychodzą maile od Czytelników informujące o tym, że nie działa normalnie strona internetowa KLUCZ Mobile. Zamiast tradycyjnej treści znajduje się na niej komunikat firmy T4B Sp. z o.o., która świadczy wiele ważnych dla operatora usług. Treść komunikatu może być bardzo niepokojąca dla klientów KLUCZ Mobile.
Zamiast standardowej treści na stronie internetowej KLUCZ Mobile znajduje się komunikat T4B Sp. z o.o. mówiący o tym, że firma wstrzymała świadczenie usług dla KLUCZ TELEKOMUNIKACJA Sp. z o.o. a powodem mają być przeterminowane i wymagalne zobowiązania.
Komunikat T4B Sp. z o.o. na stronie internetowej KLUCZ Mobile

Firma T4B Sp. z o.o. realizowała wiele strategicznych procesów operatora, takich jak np. wysyłka duplikatów kart SIM, realizacja przynajmniej niektórych zgłoszeń technicznych, przenoszenie numerów (wysyłanie kart SIM i dokumentów), prawdopodobnie również rejestracja kart SIM. Firma prowadziła też stronę internetową operatora, dlatego też miała uprawnienia do podmiany treści.
Niestety, z uwagi na późną porę, nie udało się nam dowiedzieć więcej. Nie wiemy, czy KLUCZ Mobile zadbał o realizację swoich kluczowych procesów u innego dostawcy usług. Nie wiemy też tego, czy operator jest na taką sytuację przygotowany, jak również jak długo może to potrać oraz w jaki dokładnie sposób odczują to klienci. Podejrzewamy, że w związku z obecną sytuacją konsultanci KLUCZ Mobile mogą nie mieć dostępu do niektórych informacji z kont klientów.
Sytuacja już teraz jest mocno dokuczliwa dla klientów operatora, gdyż stracili oni dostęp do swoich kont na stronie internetowej, przez co nie mogą m. in. sprawdzić historii połączeń i doładowań oraz zarządzać usługami i pakietami.
Wysłaliśmy już do operatora, jak również do firmy T4B Sp. z o.o., pytania. Jak tylko dostaniemy odpowiedź, artykuł zostanie zaktualizowany. Liczymy, że zwłaszcza odpowiedź operatora nadejdzie szybko.
AKTUALIZACJA 1:
Wygląda na to, że w godzinach nocnych operator odzyskał kontrolę nad zawartością swojej strony internetowej, ale tylko tej dostępnej pod adresem klucz.net (zawartość na www.klucz.net jest wciąż bez zmian i widnieje tam komunikat T4B). Obecnie na stronie widoczny jest już komunikat KLUCZ Mobile mówiący o braku dostępu do strony z powodu zmiany platformy. Niestety do komunikatu nie jest łatwo dotrzeć, ponieważ ważność stracił certyfikat bezpieczeństwa.


Na chwilę obecną nie wiemy jeszcze kiedy klienci znowu będą mieli dostęp do zawartych na stronie internetowej operatora informacji (cenniki, regulaminy, kody USSD) oraz swoich kont abonenckich. Wciąż oczekujemy na komentarz KLUCZ Mobile.
Źródło/Fot: wł / KLUCZ Mobile (dawne biuro KLUCZ Mobile w Warszawie)
Nieciekawie to wygląda… Czyżby kolejny upadek z hukiem?
A w A2mobile ciepło i bezpiecznie