NJU Mobile traci rynek? Niespełna 600 tys. na koniec 2014 roku.

NJU Mobile traci rynek? Niespełna 600 tys. na koniec 2014 roku.

13 lutego 2015 29 przez mvno-gsm.pl

nju mobile postanowienia noworoczneNJU Mobile – odrębna marka prowadzona przez Orange Polska – traci rynek? Tak właśnie wynika z informacji opublikowanych przez portal telekomunikacyjny TELIX.PL, który powołuje się na Sprawozdanie Zarządu Orange Polska za rok 2014.

Jak podaje portal TELIX.PL, marka NJU Mobile na koniec 2014 roku miała 583 tys. aktywnych kart SIM, co oznacza, że w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku sieć “pomniejszyła się” o 25 tys. kart SIM (marka NJU Mobile na koniec trzeciego kwartału ub. r. miała 608 tys. kart SIM).

Gdy marka NJU Mobile wystartowała z rewolucyjną ofertą NO-LIMIT, która połączona była z unikalnym mechanizmem pozwalającym na kontrolowanie wydatków również w ofercie abonamentowej (brak określonej z góry kwoty abonamentu), wydawało się, że nowy produkt sieci Orange wedrze się na rynek przebojem. Niestety, nic takiego się nie stało. Wynik na poziomie niespełna 600 tys. kart SIM, z czego nadal większość stanowią użytkownicy na kartę (Pre-Paid), trudno uznać za sukces, zwłaszcza, że marka jest obecna na rynku już od blisko dwóch lat. Warto również zaznaczyć, że do oferty nju na kartę mogą w prosty i szybki sposób przechodzić użytkownicy taryf na kartę w Orange – wystarczy SMS-em “zmienić taryfę”, nie ma nawet potrzeby wymiany karty SIM.

Wszystko można teoretycznie zrzucić na dystrybucję. Oferty abonamentowej nie zakupimy w salonach sieci Orange, można ją nabyć jedynie za pośrednictwem strony internetowej operatora. Ale jak wytłumaczyć przeciętne wyniki sprzedaży oferty nju na kartę? Poza wspomnianą już możliwością przejścia z Orange na kartę do NJU na kartę pomocą SMS-a, startery NJU Mobile dostępne są w bardzo wielu punktach sprzedaży na terenie całego kraju (w zasadzie niemal wszędzie tam, gdzie sprzedawane są startery Pre-Paid polskich operatorów GSM). Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie, aby zakupić dowolny starter Orange i przejść do NJU wysyłając SMS. Również przeniesienie numeru jest proste i trwa krótko. Konto NJU Mobile można zasilić doładowaniem Orange, nie ma więc również problemu z zakupem doładowania. A może to rosnąca liczba konkurencji? Od czasu startu NJU Mobile na rynku sporo się zmieniło.

Przypomnijmy, że marka Heyah, która wystartowała w marcu 2004 roku oferując rewolucję na rynku Pre-Paid (niskie ceny połączeń oraz sekundowe naliczanie) w kilka tygodni sprzedała milion kart SIM.

Takie wyniki sprzedaży usługi nju na kartę trudno zrozumieć, gdyż cenowo marka dość mocno wyróżnia się nie tylko na tle ofert na kartę “wielkiej czwórki”, ale również od głównej oferty sieci Orange. Przypominamy, że w ostatnim czasie klienci nju na kartę mogą korzystać z oferty Miesio19, która pozwala na nielimitowane rozmowy z numerami komórkowymi w Polsce za maksymalnie 19 zł miesięcznie. Jeszcze nie tak dawno o takiej ofercie można było tylko pomarzyć.

Co Waszym zdaniem jest przyczyną stosunkowo niewielkiego zainteresowania marką NJU mobile?

Źródło: TELIX.PL, wł

Fot.: nju mobile

Czym Waszym zdaniem spowodowane są takie wyniki sprzedaży marki NJU mobile?

View Results

Loading ... Loading ...

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***