Najczęściej zadawane pytania

1. Po co powstał serwis MVNO-GSM.PL?

Nasz serwis powstał po to, aby wzmocnić zainteresowanie alternatywnymi i często tańszymi ofertami operatorów wirtualnych (MVNO) lub ofertami oferowanymi przez operatorów infrastrukturalnych, jednak działającymi pod odrębnymi markami (MNO).

2. Co to takiego operator wirtualny (MVNO)?

Operator wirtualny (formalnie: operator wirtualnej sieci ruchomej, MVNO z ang. Mobile Virtual Network Operator) to operator oferujący usługi związane z telefonią komórkową, nie posiadający własnej infrastruktury (nadajników). Operator taki najczęściej nie posiada również własnych salonów sprzedaży, co w połączeniu z brakiem własnej infrastruktury daje często oszczędności przekładające się na ofertę, która dzięki temu może być znacznie tańsza.

3. Co to takiego operator MNO?

Operatorzy MNO są często myleni z operatorami MVNO. MNO to oferty świadczone przez infrastrukturalnych operatorów GSM (T-Mobile, Orange, Plus, Play) pod odrębnymi markami. W Polsce są to Heyah i TuBiedronka (T-Mobile), Red Bull Mobile (Play) i NJU Mobile (Orange). Ich idea jest podobna do MVNO. Dzięki temu, że operator oszczędza na salonach GSM, etc., może zaoferować niższe ceny.

4. Skoro operatorzy wirtualni nie posiadają własnych nadajników, to czy to oznacza brak zasięgu?

Nie! Wirtualni operatorzy mają podpisane umowy z operatorami infrastrukturalnymi i korzystają z tzw. roamingu krajowego, czyli z zasięgów sieci mających swoje własne nadajniki. Dzięki temu każdy operator ma zasięg ogólnopolski. Dla przykładu sieć Virgin Mobile korzysta z zasięgów Play i Orange, Mobile Vikings z zasięgów Play i T-Mobile, a Klucz Mobile, Lebara Mobile czy Lycamobile z zasięgu sieci Plus.

5. Czy korzystanie z operatora, który nie posiada własnej sieci sprzedaży i własnych nadajników jest bezpieczne?

Oczywiście! Nie było jeszcze w Polsce przypadku, żeby operator wirtualny nagle przestał świadczyć usługi. Co prawda zdarzało się, że niektórym sieciom się nie powiodło (np. GaduAir, FreeM, Mobilking…), jednak operator ma obowiązek poinformowania o tym swoich klientów odpowiednio wcześniej, dając czas na przeniesienie swojego numeru i na wykorzystanie/odzyskanie zgromadzonych na koncie środków.

6. Czy można skorzystać z usług operatora wirtualnego zachowując dotychczasowy numer?

Oczywiście, że tak! Co więcej, przeniesienie numeru jest bardzo proste i trwa maksymalnie kilka dni. Samo przeniesienie numeru odbywa się tak, aby użytkownik nie był pozbawiony możliwości korzystania z telefonu. Procedura jest zaprojektowana tak, aby przełączenie nastąpiło w nocy, dzięki czemu idąc spać korzystamy z usług starego operatora, a wstając rano już z nowego. Wystarczy tylko przełożyć kartę SIM zamieniając starą na nową. Operatorzy często zastrzegają sobie prawo do krótkiej przerwy w świadczeniu usług, jednak dąży się to zachowania ciągłości usług.

7. Skoro operatorzy wirtualni nie posiadają swoich salonów, punktów sprzedaży to w jaki sposób zaopatrzę się np. w doładowanie konta?

To również bardzo proste. Więksi operatorzy, jak np. Virgin Mobile czy Lycamobile, zbudowali własną sieć dystrybucji doładowań, dzięki czemu konto możemy doładować praktycznie wszędzie (w bankomacie, kiosku, sklepie…). Niektórzy korzystają z jeszcze prostszego rozwiązania i korzystają z doładowań sieci, z zasięgu których korzystają (np. konto sieci Klucz Mobile można doładować kartami Plusa). Pozostali operatorzy (np. Mobile Vikings) oferują prostą możliwość doładowania konta za pośrednictwem swoich stron www.

8. Skoro operator nie posiada własnych punktów, to w jaki sposób zgłosić np. reklamację?

To również jest bardzo proste. Każdy z operatorów oferuje telefoniczne i mailowe Biuro Obsługi Klienta. Co więcej, operatorzy wirtualni najczęściej oferują bezpłatny kontakt z konsultantem (u operatorów infrastrukturalnych za rozmowę z konsultantem trzeba płacić, często niemało). To prosty i wygodny sposób za załatwienie sprawy bez wychodzenia z domu.

9. Dlaczego strona internetowa wygląda nienowocześnie, prosto i przypomina raczej blog?

I o to właśnie chodzi 🙂 Chcemy stworzyć prosty serwis, w którym informacje podawane będą “czarno na białym”:-). Strona internetowa ma być prosta, czytelna i wygodna w korzystaniu. Dlaczego przypomina blog? Bo w zasadzie to jest blog. Blog to najlepsze narzędzie umożliwiające aktywny kontakt z czytelnikami. Taki właśnie ma być nasz serwis. Nie skupiamy się nad pracami nad wyglądem strony a nad tym, aby była ona czytelna i zawierała najistotniejsze i zawsze aktualne informacje.

10. Dlaczego postanowiliście skupiać się na tego typu ofertach promując je?

Ponieważ są często o wiele tańsze, prostsze i wygodniejsze w korzystaniu. Niestety operatorzy tacy nie dysponują potężnymi środkami na reklamę, przez co niewielu użytkowników telefonów komórkowych wie o ich istnieniu. W ich poznaniu ma pomóc właśnie ten serwis. Nie chodzi nam o namawianie użytkowników do przejścia do operatorów wirtualnych, a jedynie o zaprezentowanie istniejących na rynku alternatyw. Wybór oferty zawsze pozostawiamy naszym czytelnikom.

11. Co to są kody USSD?

Kody USSD (ang. Unstructured supplementary service data) to kombinacja znaków wybierana na telefonie, służąca komunikacji telefonu z siecią GSM. Dzięki kodom możemy w prosty sposób sprawdzić stan konta czy też zarządzając usługami.

Przykładem kodu USSD niech będzie kod *100#, za pomocą którego możemy sprawdzić bieżący stan konta np. w sieci Klucz Mobile.

BanerPNG

2 thoughts on “Najczęściej zadawane pytania

  • 7 maja 2016 at 06:07
    Permalink

    “9. Dlaczego strona internetowa wygląda nienowocześnie, prosto i przypomina raczej blog?

    I o to właśnie chodzi 🙂 Chcemy stworzyć prosty serwis, w którym informacje podawane będą „czarno na białym”:-). Strona internetowa ma być prosta, czytelna i wygodna w korzystaniu. Dlaczego przypomina blog? Bo w zasadzie to jest blog. Blog to najlepsze narzędzie umożliwiające aktywny kontakt z czytelnikami. Taki właśnie ma być nasz serwis. Nie skupiamy się nad pracami nad wyglądem strony a nad tym, aby była ona czytelna i zawierała najistotniejsze i zawsze aktualne informacje. ”

    Hej! Ludziska! 🙂 Ja od 20 minut łażę po tym blogu i szukam przycisku do kanału RSS. Czy ktoś wie gdzie on jest?

    Reply
    • JacekK
      10 maja 2016 at 08:29
      Permalink

      Cześć 🙂

      Na początku chciałbym pogratulować celnego wypunktowania braku 😉 Przycisk RSS istotnie umknął podczas przechodzenia na nową stronę www.

      Kanał do śledzenia forum:

      https://mvno-gsm.pl/forums/feed

      Do śledzenia strony:

      https://mvno-gsm.pl/feed/

      Za chwilę dodam je do strony www, linki będą znajdowały się na dole strony.

      Pozdrawiam 🙂

      Reply

Dodaj komentarz