Decyzją rządu w związku z szerzącą się w Polsce i Europie pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 obowiązują ograniczenia w działalności wszystkich galerii handlowych w Polsce. W nich otwarte mają być tylko sklepy z żywnością, pralnie, czy drogerie mające w sprzedaży środki czystości i higieny osobistej. Te ograniczenia dotykają operatorów, gdyż to właśnie głównie w centrach handlowych znajdują się stacjonarne salony sprzedaży i punkty obsługi.
Wszystkie stacjonarne salony obsługi i sprzedaży operatorów telefonii komórkowych (zresztą nie tylko, bo i kablowych, telewizyjnych, itp.) znajdujące się w galeriach handlowych są zamknięte. Czynne są tylko takie punkty, które nie znajdują się w galeriach, ale i tam wprowadzone zostały środki ostrożności powodujące również pewne ograniczenia (np. ograniczenia w liczbie przebywających jednocześnie w środku osób).
Co to oznacza w praktyce? Najlepiej jest dążyć teraz do załatwienia wszelkich spraw na odległość, kontaktując się telefoniczne, mailowo lub elektronicznie (aplikacje, formularze kontaktowe) ze swoim operatorem. Dzięki temu sami zmniejszymy ryzyko zarażenia się koronawirusem, uchronimy w ten sposób także pracowników czynnych jeszcze salonów i punktów obsługi. W ten sposób można również podpisywać nowe umowy lub przedłużać te obecne.
Niestety, należy liczyć się z utrudnieniami i spodziewać się dłuższego niż zwykle oczekiwania na połączenie z konsultantem lub odpowiedź na wysłane wiadomości. To wszystko oczywiście wpłynie tym samym na wydłużenie czasu załatwienia sprawy.
Ograniczenia w pracy galerii handlowych nie wpłyną w znaczący sposób na operatorów wirtualnych (MVNO). Większość z nich i tak prowadzi sprzedaż i obsługę wyłącznie online. Ale nie wszyscy. Sieci takie, jak Virgin Mobile, OTVARTA, czy Premium Mobile posiadają stacjonarne punkty sprzedaży swoich usług w galeriach handlowych, zaś takie jak Lycamobile, a2mobile, czy ponownie Virgin Mobile, prowadzą w licznych punktach znajdujących się w galeriach sprzedaż swoich starterów i doładowań.
Szkoda tylko, że nasz bezmyślny rząd nie pomyślał o rejestracji kart SIM przez internet, tylko jednak wprowadził dodatkową biurokrację.
A wystarczyłoby dokonać rejestracji startera przez profil zaufany, konto bankowe czy operatora telewizji kablowej internetu czy innego operatora telefonii komórkowej.
ale żeby przenieść numer do sieci Otvarta nie trzeba wychodzić z domu, wszystko można zrobić przez ich stronę internetową 🙂 Sama przenosiłam w ten sposób num er jakiś czas temu, kurier był u mnie z umową mega szybko.