Operator Vectone Mobile udzielił UKE wyjaśnień na temat zawieszenia usług w Polsce. Co dalej?
Jak dowiedział się MVNO-GSM.PL Vectone Mobile przesłał Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej wyjaśnienia ze swoich poczynać na polskim rynku telekomunikacyjnym. Niestety nie wiemy, co konkretnie firma Mundio Mobile Sp. z o.o. zawarła we wspomnianym wyjaśnieniu. Wiemy jednak, że to partner infrastrukturalny (T-Mobile, red.) zawiesił swoje usługi na rzecz Mundio Mobile Sp. z o.o, operatora Vectone Mobile Polska.
O Vectone Mobile Polska można napisać kilkutomową powieść. Najpierw przez lata zapowiadany start firmy, potem już po starcie ciągłe awarie i brak niektórych usług, na koniec nagła ucieczka z polskiego rynku telekomunikacyjnego. Definitywny koniec Vectone Mobile Polska przyszedł w październiku ubiegłego roku, kiedy to z dnia na dzień przestało działać większość usług operatora, aż w końcu karty SIM przestały całkowicie logować się do sieci (więcej na ten temat).
Vectone Mobile znikł z polskiego rynku nagle, bez słowa zapowiedzi, bez dania szansy użytkownikom na uratowanie numeru, czy chociaż wykorzystanie zgromadzonych na koncie środków. Operator wyłączył stronę internetową, profile na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), a nawet infolinię. Szczęście w nieszczęściu, że operator działał na polskim rynku krótko i nie cieszył się najlepszą opinią, nie miał więc wielu klientów w dniu zawieszenia działalności w Polsce. Jednak do dzisiaj dostajemy sygnały od użytkowników, którzy w dniu zawieszenia przez Vectone Mobile działalności mieli sporo środków na koncie oraz takich, którzy do dziś noszą doładowania w portfelach. Postanowiliśmy zająć się tą sytuacją i możliwie ją nagłośnić, aby nie powstał u nas niebezpieczny precedens, w którym operatorzy mogliby bezkarnie z dnia na dzień znikać z rynku zostawiając użytkowników na przysłowiowym lodzie.
W październiku 2015 roku zapytaliśmy o zaistniałą sytuację Urząd Komunikacji Elektronicznej. W komunikacie otrzymanym wtedy od UKE mogliśmy przeczytać, że operator Vectone Mobile nie wywiązuje się nawet z obowiązku udzielenia Prezesowi UKE żądanych wyjaśnień (więcej na ten temat). W związku z tym Prezes UKE zdecydował się prowadzić wobec operatora dalsze czynności.
Dzisiaj dowiedzieliśmy się od UKE, że Mundio Mobile Sp. z o.o. udzieliła żądanych przez Prezesa UKE wyjaśnień. Nie wiemy jednak, jak operator wyjaśnił swoje poczynania wobec użytkowników. Dowiadujemy się jednak, że to partner infrastrukturalny operatora (był nim T-Mobile) zawiesił świadczenie usług na rzecz Vectone Mobile Polska. Poniżej cała treść odpowiedzi, jaką otrzymaliśmy od Urzędu Komunikacji Elektronicznej:
W nawiązaniu do udzielonych Panu w dniu 23 października 2015 r. wyjaśnień i w odpowiedzi na przesłaną przez Pana w dniu 11 lutego 2016 r. korespondencję e-mail do UKE informuję, iż Spółka Mundio Mobile Sp. z o.o. udzieliła żądanych przez Prezesa UKE wyjaśnień.
W związku z przekazanymi przez Mundio Mobile Sp. z o.o. informacjami, iż od dnia 9 października 2015 r. usługi Vectonemobile są niedostępne dla użytkowników końcowych, co podyktowane zostało faktem zawieszenia świadczenia usług na rzecz Mundio Mobile Sp. z o.o. przez partnera infrastrukturalnego Spółki, Prezes UKE – z uwagi na realne zagrożenie interesów użytkowników końcowych – prowadzi obecnie postępowanie wyjaśniające w tym zakresie.
Użytkownicy Vectonemobile, zarówno w sprawie braku możliwości wykorzystania zakupionych doładowań jak i reklamacji z żądaniem wypłaty odszkodowania z tytułu niewykonania/braku świadczenia usług przez dostawcę usług (Mundio Mobile), powinni kontaktować się ze Spółką drogą pocztową na adres: Mundio Mobile Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa lub elektronicznie support[at]vectonemobile.pl. Korespondencja ta może być również kierowana do wiadomości UKE.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne1 („Pt”) Prezes UKE prowadzi postępowania wyjaśniające, postępowania kontrolne jak również postępowania administracyjne o nałożenie kary pieniężnej w przypadku stwierdzenia naruszenia przez danego przedsiębiorcę obowiązujących przepisów ustawy Pt.
Urząd Komunikacji Elektronicznej wszystkim poszkodowanym użytkownikom Vectone Mobile radzi kontakt bezpośrednio z operatorem. Wszelka korespondencja może być kierowana również do wiadomości Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Wszystko wskazuje na to, że operator nie poniósł jeszcze żadnej kary za lekceważące traktowanie swoich klientów. Jak możemy przeczytać w odpowiedzi UKE, prowadzone jest nadal postępowanie wyjaśniające, a dopiero postępowanie administracyjne może skończyć się nałożeniem kary pieniężnej.
Fot: Vectone.pl
Vectone!!! Oddawaj moje piniondze su…..nie!
„usługi Vectonemobile są niedostępne dla użytkowników końcowych, co podyktowane zostało faktem zawieszenia świadczenia usług na rzecz Mundio Mobile Sp. z o.o. przez partnera infrastrukturalnego Spółki”
Rozumiem, że ten partner infrastrukturalny wyłączył profil Vectone na Facebooku, Twitterze i zamknął stronę internetową Vectone? Ten partner spowodował, że na maile wysyłane do BOK-u odpowiadał tylko automat? Tłumaczenia Vectone są po prostu bezczelne. Całkowicie olali klientów, a teraz tłumaczą, że to wina partnera.
Dokładnie zgadzam się z przedmówcą. Skasowali swoje profile dlaczego? Kupiłem doładowanie i czekałem kiedy W końcu zacznie poprawnie działać ta sieć a tym czasem zawineli żagle a dołasowanie zostało w portwelu bez wartościowe!
Ja bym się chciał zapytać w jaki sposób Urząd Komunikacji Elektronicznej dba o interesy nas, klientów? Jak można było dopuścić do tego, aby operator po prostu zniknął z rynku polskiego nie rozliczając się z klientami? Przecież to daje pole dla innych firm. Mnie jako obywatela nie obchodzą procedury – chcę po prostu mieć pewność, że mogę spokojnie korzystać z usług operatora telefonicznego, który jest monitorowany przez UKE. Tylko tyle.