(OPINIA) Nadciąga mocny podmiot na rynku telekomunikacyjnym, czyli krótko o połączeniu sił przez a2mobile i Premium Mobile
Wczoraj spadła na nas informacja, że wkrótce dwie świetnie radzące sobie marki telekomunikacyjne – a2mobile oraz Premium Mobile – połączą siły. Spowoduje to powstanie naprawdę solidnego i dużego podmiotu telekomunikacyjnego w obszarze alternatywnych ofert telekomunikacyjnych. Moim zdaniem to również oznacza kolejne trudności dla Virgin Mobile, największej polskiej sieci MVNO, która wciąż mówi o konieczności poprawy jakości swoich usług oraz rentowności, że nie wspomnę o planach wchłonięcia tego telekoma przez Play. I nie piszę tego złośliwie, ani też z powodu uprzedzeń, których nie mam. Tak po prostu uważam.
Fuzja należącej do Aero2 marki a2mobile oraz sieci Premium Mobile nie była wbrew pozorom wielką tajemnicą. Dowiedziałem się o niej nieoficjalnie już wiele miesięcy temu od właścicieli punktów (stoisk) GSM, którzy dystrybuują ofertę Premium Mobile. I choć na moje przesłane w tej sprawie pytanie operator odpowiedział, że nie ma żadnych takich i podobnych planów, o fuzji tej mówiono dość głośno.
W statystykach przenośności numerów obie marki radzą sobie znakomicie. Zarówno Aero2 (za sprawą marki a2mobile, a po modyfikacji oferty kierowanej do seniorów być może również za sprawą marki wRodzinie) jak i Premium Mobile są kwartał po kwartale na dużym plusie pod względem bilansu przyjął-oddał. Premium Mobile często wypada wręcz najlepiej i to nie tylko spośród operatorów MVNO. Połączenie tych dwóch sił i tym samym wejście na rynek podmiotu oferującego zarówno ofertę abonamentową jak i na kartę (bo nie wyobrażam sobie migracji klientów a2mobile do abonamentu) stworzy gracza, który w mojej ocenie bardzo poważnie zamiesza na rynku zajmowanym dzisiaj przez alternatywne oferty telekomunikacyjne.
Obie marki mają również solidne, dobre i mocno konkurencyjne oferty. Powiązanie z właścicielem Plusa i Cyfrowego Polsatu – Zygmuntem Solorzem-Żakiem – oznacza ponadto względną stabilność i bezpieczeństwo całego przedsięwzięcia, więc i mniejsze ryzyko dla klientów. Nie będzie to projekt ludzi, którzy nie mają pojęcia o rynku telekomunikacyjnym.
Czy to dobrze dla klientów? Tu akurat nie mam jednoznacznego zdania. Niższe ceny oraz wyższa jakość usług to pochodna większej konkurencji. Od zawsze z dystansem podchodzę do wszelkiego rodzaju konsolidacji. A pisząc o konsolidacji zastanawiam się, czy na tym koniec. Została jeszcze adresowana do seniorów marka wRodzinie, która niedawno przeszła poważną metamorfozę. Zostali również posiadacze kart do Bezpłatnego Dostępu do Internetu Aero2 i może być ich wciąż naprawdę sporo (tych świadomych i aktywnych).
W mojej ocenie to jeszcze nie koniec i wkrótce do tematu trzeba będzie wrócić. Czy mam rację? To pokaże czas.
Wyśle ze dużego zamieszania na rynku dokona rebtel. Oferta która już niebawem będzie dostępna w całej Polsce.
Rebtelowi życzę oczywiście powodzenia, ale to niestety inny rozmiar kapelusza. O ile nie przekreślam jego szans, o tyle 200 tys. klientów to liczba nieosiągalna dla takiego gracza.
Panie, toż to nawet nie jest kapelusz 😉 .
a2mobile to najlepsza sieć w jakiej byłem. Oby to się nie zmieniło xd
Może Plusha dołożą ?
a ciekawe co z łączoną promocją aero2..
Raczej nic się nie zmieni skoro a2mobile zostaje jako a2mobile. Mam nadzieję bo też korzystam z BDI XD
No w a2mobile na razie nie widać zmian ani w ofercie ani w usługach więc pewnie rzeczywiście nadal będzie jako osobna taryfa tylko pod innym operatorem/