MVNO-GSM.PL

Innowacyjny blog telekomunikacyjny o alternatywnym obliczu telekomunikacji. Najlepsze oferty operatorów GSM, wszystko o MVNO, aktualności z branży telekomunikacyjnej i nie tylko

Blog

(OPINIA) Plus powoli gasi światło dla taryfy Prosto na Kartę

Plus zapowiada właśnie kolejne podwyżki. Krótko mówiąc będzie drożej, dużo drożej. I jak zwykle bywa w takich przypadkach pierwsi w kolejce do podwyżek są Ci, którzy nie korzystają z dodatkowych pakietów cyklicznych. Zmiany obejmują również taryfę Prosto na Kartę – jedną z lepszych propozycji dla osób, które rzadko korzystają z telefonu z uwagi na to, że częściej odbierają połączenia, niż je wykonują. Chodzi np. o seniorów. W skrócie – Plus postanowił wyłączyć sens tej taryfy…

Plus gmera przy tej atrakcyjnej i taniej taryfie już od dawna. Przypomnijmy – jeszcze do niedawna taryfa Prosto na Kartę była doskonałą propozycją dla osób, które rzadko potrzebują użytkować telefon, a jeśli już, to ten służy im głównie do odbierania połączeń. W tej grupie znajdują się m. in. seniorzy. Taryfa ta pozwalała mieć rok ważności konta po doładowaniu, czy też dzwonić za jedyne 19 gr/min bez jakichkolwiek pakietów. To już niestety przeszłość, bo Plus postanowił całkowicie pozbawić sensu istnienie tej taryfy. Od marca wkraczają bowiem do niej (ale nie tylko do niej, bo do chyba wszystkich) znaczące podwyżki, które zresztą nie są w ostatnim czasie pierwsze.

Zmiany na gorsze już były

Zmiany na gorsze w taryfie Prosto na Kartę sięgają jeszcze końcówki 2020 roku (więcej >>). Wówczas Plus zapowiedział szereg zmian m. in. w tej właśnie taryfie, zapowiadając choćby podwyżkę cen minut i SMS (z 19 gr na 29 gr), czy wprowadzenie opłaty za tzw. brak aktywności (3 zł). W skrócie chodziło o to, żeby jak najszybciej pieniądze z doładowań wróciły do Plusa i to bez względu na to, czy ktoś korzysta, czy nie. To niestety nie wszystko, bowiem w lipcu ub.r. dowiedzieliśmy się, że Plus zabrał się jeszcze bardziej za usługę Rok Ważności Konta, co również odbiło się na atrakcyjności taryfy Prosto na Kartę (więcej >>). Operator tłumaczył to wówczas tak:

Rzeczywiście kończymy promocję Rok Ważności Kont. Klienci którzy obecnie z niej korzystają są o tym informowani stosownymi SMSami. Zachowują oni oczywiście okres ważności konta, który mają aktywowany, natomiast nie będą mieli możliwości ponownego uruchomienia.

Zakończenie promocji dotyczy wszystkich taryf prepaid Plusa, w których była to usługa dodatkowa. Wyłącznie nie dotyczy natomiast Plusha oraz dwóch taryf, w których Rok Ważności Konta był elementem samej oferty – czyli taryfy Prosto i taryfy Plus Na Kartę Rok Ważności Konta.

Obecnie są już dostępne w naszej ofercie płatne opcje przedłużenia ważności konta na 10 oraz 30 dni, natomiast planujemy wprowadzenie również nowej opcji przedłużenia o rok. Będzie to możliwe już w sierpniu, ale o szczegółach poinformujemy w momencie startu tej promocji.

– poinformowało mnie w odpowiedzi biuro prasowe operatora.

To był dopiero początek

Wówczas jeszcze mogło się wydawać, że nic gorszego taryfy Prosto na kartę nie spotka, gdyż przynajmniej z powyższych zmian taryfa ta została wykluczona. Niestety nic bardziej mylnego. W październiku Czytelnicy zaczęli mnie informować o dziwnych praktykach dotyczących właśnie usługi Rok Ważności Konta. Wynikało z nich, że Plus w zasadzie pobiera opłaty dwa razy za to samo, o czym pisałem tutaj >>. W skrócie – klient wykupuje usługę Rok Ważności konta i płaci za nią 29 zł. Sporo, ale w skali roku nie jest jeszcze źle. Wydawać by się mogło, że na tym koniec – klient zapłacił i ma. Nic bardziej mylnego. Dlaczego? Bo aktywacja tej usługi nie wyklucza możliwości pobierania opłaty 3 zł za tzw. brak aktywności. W skrócie – nieużywanie telefonu (oczywiście chodzi tu o wykonywanie połączeń, a nie ich odbieranie) może rocznie kosztować nawet ponad 60 zł(!). Doładowania 50 zł zabraknie, a gdzie jeszcze porozmawianie od czasu do czasu? Ale na tym nadal nie koniec.

Kosmicznych zmian ciąg dalszy…

Zlikwidowano bezpłatną opcję Roku Ważności Konta, podniesiono ceny z 19 gr na 29 gr, wprowadzono opłatę 3 zł miesięcznie za brak aktywności, a teraz postanowiono jeszcze bardziej podnieść ceny głównych usług, czyli minuty, SMS i MB. Te idą w górę z 29 groszy na 35 groszy (w innych taryfach nawet na 39 groszy). I teraz nasuwa się pytanie – czy ta taryfa ma jeszcze jakikolwiek sens?! Podsumujmy jej obecny kształt:

  • 35 groszy za minutę rozmowy, wiadomość SMS lub 1 MB
  • 29 zł rocznie za usługę Rok Ważności Konta
  • 3 zł miesięcznie za ewentualny brak aktywności na koncie

Kto poleciłby taką ofertę np. swojej babci, czy mamie? Ja na pewno nie. Wielokrotnie byłem świadkiem żalenia się seniorów na znikające pieniądze z konta. Wówczas jednak była moda na włączaniu im jakichś – przepraszam za słowo – cyklicznych pierdół nazywanych usługami dodatkowymi. Dzisiaj postanowiono jednak już bez białych rękawiczek zaorać ofertę. Taktyka wydaje się być prosta – pieniądze z doładowania mają jak najszybciej trafić do operatora, nieważne, czy ktoś używa i jak często. Zmiany uderzają tym samym w najmniej wymagających i najmniej świadomych klientów.

Coraz mniej alternatyw dla seniorów

Warto wspomnieć tu jeszcze o zakończeniu sprzedaży adresowanej do seniorów oferty wRodzinie, co stało się tuż po przejęciu Aero2 (właściciela marki wRodzinie) przez Polkomtel (operator Plusa). Marka wRodzinie co prawda istnieje, ale nie można tam ani przenieść numeru, ani tez kupić nowego startera (więcej >>). Jak więc widać Plus postanowił całkowicie ukrócić możliwość korzystania z takich właśnie ofert. Jest co prawda jeszcze marka a2mobile (też już należąca do Plusa), ale ona też głównie nastawia się na klientów korzystających z pakietów, przez co informacje o opcjach atrakcyjnych dla tych mniej wymagających zostały na stronie operatora głęboko schowane.

Alternatywy znajdują się jeszcze u operatorów MVNO. Jedną z takich sieci (bardziej znaczących) jest lajt mobile, który oferuje atrakcyjną ofertę na kartę z ceną 17 groszy za minutę rozmowy z sekundowym naliczaniem oraz rok ważności konta po doładowaniu 10 zł i więcej.

Robi się coraz gorzej. Nawet jestem w stanie zrozumieć podwyżki w cenniku usług podstawowych, jak minuty, czy SMS-y. Ale robienie trików polegających choćby na pobieraniu opłat po dwa razy za to samo to już dla mnie za dużo.

Wpisy w sekcji BLOG są prywatnymi opiniami Autora.

Zainteresowany sekcją “blog”? Zajrzyj tutaj >>. Więcej informacji o telekomunikacji można znaleźć również na naszym Facebooku oraz Twitterze.

Źródło/Fot: wł

***
Stronę tworzymy na internecie mobilnym
OTVARTA
Znajdziesz nas w:
tekst alternatywnytekst alternatywny
Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

3 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl więcej komentarzy
Damian
Damian
3 lat temu

Ciekawe co zrobią z ofertą wRodzinie. Jak na razie wszystko działa bez zmian, ale pewnie to kwestia czasu.

Aaa
Aaa
3 lat temu

Ale przecież: bezpłatny Rok Ważności Konta (po każdym doładowaniu) został w taryfie Prosto na Kartę!

Samo biuro prasowe przecież pisze „nie dotyczy natomiast Plusha oraz dwóch taryf, w których Rok Ważności Konta był elementem samej oferty – czyli taryfy Prosto i taryfy Plus Na Kartę Rok Ważności Konta.”

No sprawdzając teraz na jednym z numerów Prosto na Kartę – promocja RWK jest ciągle aktywna.

FangFei
FangFei
2 lat temu

polkomtel to zwykły złodziej, nawet nie poinformowali o wprowadzonej opłacie, nie dopełnili obowiązku informacyjnego i nie dali możliwości przeniesienia numeru do innej sieci przed tymi zmianami. Na reklamacje bezczelnie odpowiedzieli, że nalezy czytać ich strone internetową. Kontakt gorszy niż z parabankiem, bo w nich przynajmniej pracownicy maja jakąś kulturę. Mam nadzieje, że ponownie UOKiK wlepi im kary.

3
0
Skomentujx