(OPINIA) Virgin Mobile wycofała jedną ze swoich najbardziej rozpoznawalnych ofert – koniec pakietu FREEMIUM
Sieć komórkowa Virgin Mobile – największy polski operator MVNO – wielokrotnie zapowiadała ambitne plany na przyszłość. Miał być milion klientów, miała być rentowność, o której słyszymy regularnie co jakiś czas przy okazji kolejnych wywiadów z Panią Prezes Grażyną Piotrowską-Oliwą. Ambitne plany zapowiadano również po tym, gdy ogłoszono na początku tego roku podpisanie „szeregu umów” z operatorem Play, które mają pozwolić na przejęcie (a raczej wchłonięcie przez Play) największego polskiego MVNO już w 2020 roku (więcej >>). Realia bywają jednak w tym przypadku bolesne. Operator od dłuższego czasu nie może sobie poradzić choćby z kiepskimi statystykami przenoszeń numerów, w których jest wciąż na minusie, głównie z powodu bardzo dużej liczby oddawanych numerów. Decyzje takie, ja ta w ostatnich dniach, na pewno nie pomogą w poprawie tego złego już – moim zdaniem – stanu rzeczy. Virgin Mobile poinformowała właśnie o zlikwidowaniu jednego ze swoich najbardziej rozpoznawalnych pakietów – darmowego FREEMIUM. Bardziej tu jednak pasuje słowo „wycena”, gdyż sieć pakiet FREEMIUM… wyceniła. Teraz to samo kosztuje 3 zł i nazywa się MINI (więcej >>).
Darmowy pakiet FREEMIUM był prawdziwą innowacją na polskim rynku i wyróżniał sieć Virgin Mobile na tle konkurentów. Zupełnie za darmo co miesiąc można było otrzymywać 30 minut, 30 SMS-ów i 300 MB mobilnego internetu. Pakiet odnawiał się automatycznie co miesiąc, można było też dokupić do niego pakiety dodatkowe (PÓŁDARMO). Virgin Mobile postanowiła jednak wycenić darmowy pakiet FREEMIUM, zmieniając jednocześnie jego nazwę. Teraz 30 minut, 30 SMS-ów i 300 MB będzie nas kosztować 3 zł. Wszyscy, którzy korzystają aktualnie z pakietu FREEMIUM nie mogą już od 27 sierpnia liczyć na jego odnowienie się, ani aktywację. Pakiety odnowione przed 27 sierpnia będą działać normalnie do dnia ich wygaśnięcia.
Oczywiście Virgin Mobile, jak każda firma, ma prawo do modyfikacji swoich ofert, nie ma też obowiązku utrzymywania usług, na których nie zarabia lub zarabia za mało. To nie jest przecież instytucja charytatywna. Tylko czy to oby odpowiedni moment na takie zmiany? Korzyści mogą okazać się dużo mniejsze od kosztów takiej decyzji. Wielokrotnie pisałem na blogu, że na moje oko Virgin Mobile nie miewa się najlepiej. Nie będę tu wchodził kolejny raz w szczegóły (wystarczy przeczytać moje wcześniejsze wpisy). Operator w najlepszym razie stoi w miejscu, z brakiem konkretnego pomysłu na przyszłość. Nasuwa mi się tu najbardziej odpowiednie chyba słowo – Virgin Mobile po prostu „trwa”. Naprawy tego stanu rzeczy nie dokonał nieudolny start chyba już zapomnianej przez wielu i przeciętnej (najdelikatniejsze chyba słowo) oferty abonamentowej, nie pomoże też jakość obsługi klienta (choćby często ogromny czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem). Gigababcia też nie przyniosła jakiejś pozytywnej zmiany. Na oficjalnym profilu na Facebooku klienci również często wyrażają swoje niezadowolenie z korzystania z usług operatora. Teraz doszła likwidacja innowacyjnego pakietu FREEMIUM.
Z takim podejściem Virgin Mobile raczej nie ruszy do przodu. Decyzja o likwidacji innowacyjnego pakietu FREMIUM na moje oko jest wymuszona sytuacją wewnętrzną, nie żadną strategią na przyszłość. Coś jak zwykłe gaszenie pożaru. A najlepszy jest komentarz do tej decyzji autorstwa Prezes Virgin Mobile Polska – Grażyny Piotrowskiej-Oliwy:
– Nowa oferta pakietów MINI to wyjście naprzeciw potrzebom biznesowym, ale przede wszystkim propozycja dla osób dotychczas korzystających np. z oferty FREEMIUM. Minimalna opłata za podstawowe usługi telekomunikacyjne dostępna dla każdego była dla Nas priorytetem przy tworzeniu tej oferty. Jednocześnie jest to ewolucja oferty, którą wprowadziliśmy prawie trzy lata temu. Od tamtego czasu na rynku wiele się zmieniło. Zmieniły się też potrzeby klientów – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.
To komentuje się chyba samo.
Drogie Virgin Mobile, Wasze zniknięcie z rynku poważnie zaburzy i tak już skromny rynek MVNO w Polsce. Jako autor takiej strony oczywiście Wam kibicuję, ale – jak wszystkich – również krytykuję. W mojej ocenie kroczycie bardzo szybko w stronę nieuchronnego końca. Nie wiem tylko, czy zakończy się to przejęciem Was przez np. sieć Play, czy upadkiem – gwałtownym lub powolnym (czyli panicznym poszukiwaniem jakichkolwiek inwestorów z przypadku). Po wielu latach działalności w telekomunikacji uważam się za osobę, która dość dobrze potrafi ocenić – patrząc z zewnątrz – jak dobrze radzi sobie na polskim rynku operator wirtualny.
Czy dzisiaj Virgin Mobile może jeszcze czymś wyjątkowym pochwalić się na tle konkurentów? Oceńcie sami. Ja z niecierpliwością czekam na kolejne statystyki przenoszeń numerów, publikowane co kwartał przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Może będą też zapowiedzi kolejnych ambitnych planów na przyszłość i osiągnięcia rentowności?
Ja właśnie się przeniosłam z virgin mobile do a2mobile. Jestem pozytywnie zaskoczona jak wszystko super działa 🙂
Tam ponoć transfer na social media jest za friko?
W Virgin też jest.
ano jest i to chyba jest hit bo nigdzie tak nie ma.
Też tak zrobię. 🙂
no włąsnie i jak? 20 złociszy za wszystko jest fajne ale jak zjakością?
Jakosc zupelnie legitna
wspaniała sieć bo żadna sieć nie oferuje internetu bez limitu danych. Jak ktoś wielce dużo korzysta z internetu to też nie jest źle bo wtedy prędkość spada ale nie na tyle żeby nie chodził jakiś film na youtube w jakiejś niższej rozdzielczości. Naprawdę warto wejść na stronę internetową a2 mobile bo wszystko jasno wytłumaczone nawet jak dla przedszkolaka
Miałem Virgin na kartę ale kiepsko działały kody USSD. Co do oferty MINI to ona miałaby sens gdybym mógł jednym kodem USSD włączyć ofertę za 3zł i pakiety dodatkowe. Przykład, potrzebuję mało minut i SMS a chcę 5GB internetu. I taka konfiguracja za 8zł powinna automatycznie się odnawiać jeśli są środki na koncie.
mamy z rodziną od niedawna sieć wRodzinie. super opcja, nowa oferta bomba, 30zł za 2 miesiące dzwonienia, smsowania i serfowania po necie 😀
Nie tylko Virgin ma problemy jako wirtualny operator. Polska to trudny dla nich rynek. Polacy wolą bulić ciężką kasę w Plejach, Plusach, Orendżach i T-mobajlach, bo myślenie jest dla nas zbyt trudne. Żaden wirtualny operator nie odniósł wielkiego sukcesu, a wielu się zwinęło (ostatnio działający raptem kilka miesięcy Folx). Co do oferty – podnoszenie ceny zawsze powoduje negatywne reakcje, jednak utrzymywanie martwych dusz i cwaniaczków biorący po 10 kart SIM, by mieć transfer na cały miesiąc to żaden interes. Zauważyć należy, ze oferta Virgin nadal jest najatrakcyjniejsza na rynku dla tych, którzy używają telefonu NORMALNIE. Kto daje pakiet za 3zł… Czytaj więcej »
Z tym „buleniem ciężkiej kasy w Plejach” nie jest tak jak piszesz. Mam formułe SMS w Play za 7zl miesięcznie i w niej bezlimit na SMS, bezlimit na rozmowy w Play i chyba 100 MB internetu. Kiedyś miałem bezlimit SMS w lajt mobile bo popieram polskie firmy 😉 ale operator wycofał tę uslugę. Dodatkowo zasięg plusa w mojej lokalizacji jest gorszy od Play. Miałem Virgin Freemium ale włączanie kodów USSD na niej nie było przyjemne. 🙂
Nie znam szczegółów ofert wszystkich operatorów. Bardziej chodzi mi o klienta kategorii „Janusz”, który bierze wypasiony aparat z wypasionym abonamentem i nie pomyśli, że 7 GB transferu mu niepotrzebne, bo nie umie ich użyć, a kupując taki sam sprzęt w sklepie i dokupując odpowiednio dostosowany pakiet rozmów zapłaci o wiele mniej niż 50-60zl abonamentu przez 2-3 lata.
W a2mobile wszystko jest no limit za 19,90.
Raczej za 30 zł, a jak liczysz bez żadnego internetu to 19,80. W virginie za 19 masz rozmowy i sms no limit + 9 Gb danych. Można wsiąść bez umowy z netem 3-5Gb. W firmie jak masz kilka numerów to wychodzi 14,50 zł brutto (danych jest wtedy 20Gb) na każdy numer. W tym momencie z ofertą za 3 i 9 zł jest to najszersza oferta na rynku i mimo wielu problemów i przeciwności jeszcze z niej korzystam. Jakie to problemy, już piszę: – kody działają z kilkugodzinnym, nawet 12-godzinnym opóźnieniem, – nieczytelna historia np. doładowałeś pakiet danych za 2 zł,… Czytaj więcej »
W A2 każdy pakiet (rozmowy, internet, SMS-y no limit) jest po 9,90, ale wszystkie 3 po 19,90. MAciej ma rację co do A2.
O przepraszam faktycznie, dobrze że napisałeś bo jakoś tego nie zauważyłem, teraz mają to lepiej wyeksponowane na stronie.
Ciekawe ile potrwa jeszcze u nich oferta 3w1 bo to też było ciekawe rozwiązanie.
Dzisiaj włączyłem w VM nową ofertę i ruszyło w kilka minut więc na razie nie będę kombinował.
W tej sytuacji jak u mnie, gdzie mam 4 numery (płacę miesięcznie 1×14,50zł + 1x 9zł + 2x 3zł, a dodatkowy pakiet dokupuje 2 razy w roku) to VM dalej wychodzi całkiem ok.
Virgin mnie OSZUKAŁO bo kupiłem starter specjalnie pod tą ofertę FRIMIUM a na ich stronie www NIE MA ANI SŁOWA, ŻE LIKWIDUJĄ TA OFERTĘ. Teraz ten starter mogę włożyć sobie do kubła na śmieci.
3 lata mieli ofertę, a ty postanowiłeś skorzystać z niej w ostatni dzień. 5 zeta do wykorzystania w inny sposób lub w plecy. Straszne oszustwo!