Sieć Orange zmagała się wczoraj z rozległą i dość długą awarią. Klienci operatora (sieci komórkowej) mieli problemy z połączeniami głosowymi oraz – w mniejszym stopniu – z internetem mobilnym.
Awarię potwierdził wczoraj rzecznik Orange Wojciech Jabczyński:
– Przepraszamy, ale przytrafiła się nam awaria. Dlatego, możecie mieć kłopoty z połączeniami przez komórki oraz w mniejszym stopniu z dostępem do mobilnego internetu. Robimy wszystko, aby jak najszybciej je usunąć. Proszę o Waszą cierpliwość. Aktualne informacje będziemy przekazywać przez konta na Twitterze i Facebooku (rzecznika i firmowe) – informował rzecznik Orange.
Sporym utrudnieniem dla klientów operatora mógł być też fakt, że awaria dotyczyła również roamingu, który jest często wykorzystywany zwłaszcza teraz – w okresie wakacyjnym.
Awaria rozpoczęła się po południu, ok 17:30 i trwała do godzin nocnych (do ok godziny 2:00), jednak użytkownicy, którzy nie zresetowali swojego telefonu (zwłaszcza Ci w roamingu) skutki awarii mogli odczuwać jeszcze dłużej.
O usunięciu awarii o 2:00 w nocy poinformował rzecznik operatora:
– Dziękuję za Waszą cierpliwość. Awaria została usunięta o godz. 2.00. Wszystkie usługi w kraju i za granicą działają poprawnie. Przepraszamy – napisał rzecznik Orange Wojciech Jabczyński.
Źródło: Orange, wł
Fot: Orange.pl / Print Screen