MVNO-GSM.PL

Innowacyjny blog telekomunikacyjny o alternatywnym obliczu telekomunikacji. Najlepsze oferty operatorów GSM, wszystko o MVNO, aktualności z branży telekomunikacyjnej i nie tylko

Pozostałe

Pedagożka wspomagająca zwyciężczynią konkursu Nauczyciel Jutr@

Fundacja Orange i Głos Nauczycielski wyłonili laureatkę konkursu Nauczyciel Jutr@. To Aldona Rumińska-Szalska ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 105 im. L. Wawrzyńskiej w Krakowie. Inicjatywa wyróżnia nauczycieli, którzy rozwijają swoje kompetencje, aby lepiej rozumieć potrzeby uczniów wychowywanych w cyfrowym świecie. Podążają za nimi, a zajęcia opierają na dobrej relacji.

Konkurs Nauczyciel Jutr@, zainicjowany przez Fundację Orange, po raz drugi towarzyszy prestiżowym wyborom Nauczyciela Roku. Spośród zgłoszeń, które spełniły wymogi formalne, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego wybrało dziesięć osób, a zwyciężczynią została Aldona Rumińska-Szalska, pedagożka wspomagająca ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 105 im. L. Wawrzyńskiej w Krakowie. Nagrodą w konkursie jest wizyta studyjna w szkołach w Finlandii, której system edukacji uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie.

Podczas uroczystej gali na Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono także Nauczyciela Roku. Została nim Iwona Pietrzak-Płachta z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pliszczynie.

Uczeń, który czuje swoją sprawczość – edukacja włączająca w praktyce

Pani Aldona pracuje jako pedagożka wspomagająca z uczniami z niepełnosprawnościami. W pracy koncentruje się więc na szczególnych potrzebach swoich podopiecznych. Jak pisała w swoim zgłoszeniu do konkursu, najważniejsze jest dla niej, aby uczeń mógł udowodnić sobie swoją sprawczość, użyteczność, umiejętność, talent, aby był wielkim w swoich oczach i porównywał się przede wszystkim z sobą samym. Uważa też, że w pracy z uczniami o różnych potrzebach (emocjonalnych, fizycznych, umysłowych) ważne są niejednorodne metody terapeutyczne – dlatego ciągle się rozwija i próbuje tego co nowe. Podkreśla jednak, że dąży do zachowania równowagi między metodami tradycyjnymi a tymi, które uwzględniają nowe technologie.

– Jako humanista z krwi, kości i duszy, prowadziłam ze sobą walkę, aby zacząć wplatać nowe technologie w proces edukacyjny. Momentem zwrotnym było dla mnie nauczanie zdalne. Wtedy postanowiłam wyjść poza wygodną strefę komfortu. Do zmiany zmotywowali mnie także moi uczniowie, zauważyłam bowiem, że intensywnie korzystają z urządzeń ekranowych, ale spędzają czas głównie na grach. Chciałam by poznali tę bardziej praktyczną i kreatywną stronę technologii. Udało się – teraz tworzą quizy, puzzle, graficzne zagadki, rebusy, czy komiksy. Uczą też tego kolegów czy rodziców. Widzę też ogromny wzrost zainteresowania uczniów na lekcji – mówi Aldona Rumińska-Szalska.

Fot: Orange

Wśród nominowanych w konkursie Nauczyciel Jutr@ edukatorek i edukatorów znaleźli się także:

  • Marta Brzeżawska ze Szkoły Podstawowej w Niebieszczanach
  • Agnieszka Burak z Zespołu Szkół w Czernikowie
  • Alicja Jędrzejak ze Szkoły Podstawowej nr 53 w Szczecinie; Agnieszka Kownatka-Ruszkowska ze Szkoły Podstawowej nr 306 im. ks. J. Twardowskiego w Warszawie
  • Bogusława Mikołajczyk z Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach
  • Tomasz Ordza ze Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce
  • Krystyna Sadek z Milickiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych
  • Sebastian Walczak ze Szkoły Podstawowej nr 58 im. Jerzego Kukuczki w Poznaniu
  • Ewelina Wójcik z V Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego w Białymstoku.

Kompetencje cyfrowe – to więcej niż znajomość programów i aplikacji

– Cieszymy się, że do konkursu Nauczyciel Jutr@ zgłosiło się tak wiele świetnych nauczycielek i nauczycieli. Widzimy, że dla nich, podobnie jak dla nas, kompetencje cyfrowe nie są oderwane od kluczowych umiejętności społecznych. W konkursie chcieliśmy też docenić postawy nauczycielek i nauczycieli – podążanie za uczniem, otwieranie się na to, co nowe, przełamywanie swoich przyzwyczajeń i przede wszystkim dbanie o dobrą relację z dziećmi i młodzieżą – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange, która wspiera szkoły w prowadzeniu edukacji cyfrowej, informacyjnej i medialnej – szkoli nauczycieli, przygotowuje materiały i scenariusze zajęć.

Źródło/Fot: Orange

***
Stronę tworzymy na internecie mobilnym
OTVARTA
Znajdziesz nas w:
tekst alternatywnytekst alternatywny
Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl więcej komentarzy
0
Skomentujx