We wtorek 7 listopada b.r. sieć komórkowa T-Mobile pochwaliła się innowacyjną metodą uwierzytelniania zastępującą tradycyjne SMS-y, zwaną „Mobile Connect”. W informacji opublikowanej przez biuro prasowe T-Mobile wynika, że T-Mobile jest pierwszym operatorem w Polsce, który wprowadza to rozwiązanie. Na informacje te szybko zareagował Play. – Nasi różowi koledzy twierdzą, że jako „pierwszy w Polsce Operator” wprowadzili rozwiązanie zwane Mobile Connect – możemy przeczytać na blogu sieci Play.
O wprowadzeniu usługi „Mobile Connect” przez T-Mobile pisaliśmy tutaj >>. T-Mobile stwierdza, że usługę wprowadza jako pierwszy operator w Polsce.
T‑Mobile jest pierwszym w Polsce Operatorem, który przetestował to rozwiązanie i zrealizował komercyjne wdrożenie
– czytamy w informacji prasowej T-Mobile.
Tymczasem sieć Play ma inne zdanie na ten temat. Operator twierdzi, że klienci Play mogą korzystać z tej usługi już od września 2015 roku. Usługa ta miała zostać wprowadzona już przy usłudze telefon.play.pl. Od listopada 2015 roku można było korzystać z tej usługi przy aktywacji darmowego Tidala. W sierpniu 2016 roku taki sposób weryfikacji pojawił się przy PLAY NOW a w lutym bieżącego roku przy Wirtualnej Centralce (usługa w opcji dla Firm.
Mechanizm usługi oferowanej przez Play działa bliźniaczo podobnie do tej zaprezentowanej przez T-Mobile:
- Podajesz na stronie swój numer.
- Na telefonie wyświetla się powiadomienie.
- W tym powiadomieniu potwierdzasz, że to Ty logujesz się na stronie.
- Masz dostęp
Jak dalej informuje Play, operator nie nazwał tej usługi wprost Mobile Connect.
Na końcu odpowiedzi sieci Play na informację podaną przez T-Mobile znalazło się miejsce na trochę złośliwości:
To nie pierwszy już raz, kiedy różowi koledzy chwalą się wprowadzanym rozwiązaniem, które u nas funkcjonuje od jakiegoś czasu i chcą dopiąć sobie łatkę „pierwszych w Polsce”.
– możemy przeczytać na blogu Play.
Źródło/Fot: Play