Plus – duży wzrost transmisji danych w okresie świątecznym

Ze względu na trwającą epidemię i zalecenia ograniczenia bezpośrednich kontaktów minione święta wyglądały inaczej niż zwykle. Dane dotyczące ruchu w sieci mobilnej Plusa pokazują, że duża część Polaków zastosowała się do apeli zachęcających do pozostania w domu w okresie Wielkanocy, a tradycyjne rodzinne spotkania przy stole przeniosły się w przestrzeń wirtualną.

W ostatnią Wielką Niedzielę ruch internetowy w Plusie, jeśli chodzi pobieranie danych (download) wzrósł o 50% w porównaniu Wielkiej Niedzieli rok wcześniej. Natomiast, wysłanie danych (upload) w tym dniu wzrosło aż o 90% w porównaniu do roku ubiegłego. Znaczący wzrost widać było również w Wielką Sobotę oraz w poniedziałek po Wielkanocy. W przypadku pobierania danych ruch zwiększył się o 40% w dniu 11 kwietnia i o 70% ostatniego dnia świąt czyli 13 kwietnia. W odniesieniu do wysyłania danych było to odpowiednio 60% i 70% więcej.

Wzrost ruchu internetowego w Plusie w okresie Wielkanocy 2020 w porównaniu do Wielkanocy 2019. Fot: Plus

Rosnący ruch internetowy w okresie epidemii koronawirusa był już obserwowany wcześniej. Jednak wyjątkowo duży wzrost ruchu związany z wysyłaniem danych, wskazuje na to, że w okresie Wielkanocy ogromną popularnością cieszyła się transmisja wideo. Innymi słowy, Polacy łączyli się ze sobą za pośrednictwem popularnych komunikatorów internetowych, aby w ten sposób zjeść wspólnie wielkanocne śniadania (wzrost aż o 90%) lub też po prostu spotkać się z rodziną i przyjaciółmi. Charakterystyczny zintensyfikowany świąteczny ruch na drogach w tym roku ustąpił miejsca znacznie zwiększonemu ruchowi internetowemu. Być może bezprecedensowa popularność połączeń wideo w czasie ostatnich świąt przełoży się na ograniczenie liczby nowych zachorowań, a co za tym idzie na skrócenie czasu epidemii.

Źródło/Fot: Plus

0 0 vote
Article Rating
Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x