Marka IZZI to najmłodsza – nie licząc istniejącej póki co tylko teoretycznie marki Vectone Mobile – sieć MVNO w Polsce, ma jednak dłuższą tradycję, gdyż powstała na bazie istniejącej od ponad dwóch lat marki Tele25. Marka IZZI wystartowała pod koniec września 2014 roku, zastępując markę Tele25. Dotychczasowy użytkownicy Tele25 zostali automatycznie przeniesieni do nowej oferty, z zachowaniem dotychczasowego numeru i bez konieczności wymiany karty SIM.
Sieć IZZI świadczy usługi na kartę (Pre-Paid), nie ma więc umów, zobowiązań i comiesięcznych rachunków. Oferta charakteryzuje się prostą taryfą, w której użytkownicy odnajdą – poza tanimi połączeniami i SMS-ami w kraju – również dodatkowe pakiety, takie jak pakiety SMS i pakiety danych (również w roamingu UE). Ponieważ oferta IZZI jest bardzo prosta i przejrzysta, jej opis będzie bardzo krótki.
Szczegóły – jeśli chodzi o najpopularniejsze usługi – oferty sieci IZZI wyglądają następująco:
- Minuta połączenia krajowego (głosowego) na wszystkie numery stacjonarne i komórkowe – 19 groszy (naliczanie sekundowe)
- Minuta połączenia krajowego (wideo) na wszystkie komórki – 19 groszy (naliczanie sekundowe)
- SMS na numery komórkowe w kraju – 9 groszy
- MMS na numery komórkowe w kraju – 19 groszy
- transmisja danych – 19 groszy/MB
Sieć IZZI charakteryzuje się jeszcze jedną bardzo ważną rzeczą. Klienci po doładowaniu konta mogą cieszyć się darmowymi nielimitowanymi rozmowami ze wszystkimi w sieci IZZI oraz – co bardzo ważne – wszystkimi w sieci Play (ponad 12 milionów klientów). Aby korzystać z darmowych rozmów do sieci IZZI oraz Play, wystarczy raz na miesiąc zasilić swoje konto kwotą 25 zł. Po doładowaniu konta IZZI darmowymi rozmowami do IZZI oraz Play możemy cieszyć się przez miesiąc od dnia doładowania konta. IZZI to również długa ważność konta po doładowaniu – aż 12 miesięcy. Obecnie w sieci IZZI dostępny jest tylko jeden nominał doładowania – 25 zł, jednak jak poinformował nas operator planowane jest wprowadzenie również innych nominałów doładowań konta.
Warto również zaznaczyć, że klienci IZZI mogą korzystać z internetu w technologii 4G LTE. Sieć działa na zasięgu sieci Play oraz roamingu krajowym sieci T-Mobile, Orange oraz Plus. Oznacza to, że karty SIM sieci IZZI logują się do wszystkich sieci w Polsce, co zapewnia zasięg niemal wszędzie.
Użytkownicy sieci IZZI mają możliwość dodatkowego obniżenia swoich kosztów poprzez wykupienie dodatkowych pakietów.
Aktualnie trwa promocja operatora, w ramach której każdy użytkownik, który przeniesie swój numer telefonu do sieci IZZI otrzyma w prezencie doładowanie o wartości 25 zł, wystarczy pierwszy raz samodzielnie dokonać doładowania swojego konta.
Obecnie startery i doładowania sieci IZZI można nabyć za pośrednictwem strony internetowej operatora (link). Starter kosztuje 5 zł i zawiera na start 1 zł do wykorzystania. Po aktywacji startera konto ważne jest miesiąc. Jak informuje nas operator w przyszłości planowana jest sprzedaż detaliczna w wybranych punktach sprzedaży, co z pewnością poprawi dostępność produktu.
Dzięki uprzejmości sieci IZZI udało się przeprowadzić krótką rozmowę z przedstawicielem operatora, Panem Arturem Białkiem.
—————————————————————————————————————————————————————–
Jacek Krajza (MVNO-GSM.PL): Pomimo, że marka IZZI obecna jest na polskim rynku od niedawna, Wy jesteście obecni na naszym rynku już dość długo, gdyż wcześniej można było Was znaleźć m.in. pod marką Tele25. Jak oceniacie polski rynek telekomunikacyjny?
Artur Białek, sieć IZZI: Naszą marką jest działająca w modelu MVNO sieć komórkowa IZZI na kartę, która w tym roku zastąpiła działającą już od trzech lat sieć Tele25. Nazwa sieci została wyłoniona w konkursie, w którym brali udział internauci. Spodobała się nam ponieważ kojarzy się z prostotą i przejrzystością, a taka właśnie jest nasza oferta. Celem rebrandingu Tele25 na IZZI jest odświeżenie marki, wizualizacji produktu i dostosowanie nazwy do łatwiejszej do zapamiętania. Tele25 było mało nowoczesne i nieznane. Nowa nazwa i grafika jest dostosowana do obecnych trendów. Naturalnie oprócz tych zmian niezbędne było dostosowanie oferty do konkurencji. Dotychczas nie było pakietów Data/SMS, które w dobie smartfonów są niezbędne. Aktualna oferta jest atrakcyjna i co najważniejsze prosta w zrozumieniu. Obecnie koszt za minutę połączenia ze wszystkimi sieciami komórkowymi w kraju wynosi 19 groszy, to dzisiaj stawka oczekiwana od operatorów MVNO. A do tego 9 groszy za SMS oraz przejrzyste pakiety danych i sms-ów już od 5 zł. Stawiamy na niskie, stałe ceny. Naszym zdaniem układ sił na polskim rynku telekomunikacyjnym jeszcze się zmienia. Pomimo ogromnego przesycenia kartami SIM wciąż wiele się dzieje. Rynek podzielony jest między kilku operatorów MNO, jednak każdy nowy operator chce choć odrobinę jeszcze tego rynku zdobyć. To niezwykle trudne zadanie, konkurować z wielkimi operatorami, którzy walczą również miedzy sobą. Na szczęście operatorzy MVNO zabiegają o klientów pre-paidowych, którzy nie bardzo przywiązują się do marki i migrują tam gdzie tylko znajdą lepszą ofertę. To właśnie o tych klientów chcemy zadbać.
JK: W jakim kierunku Waszym zdaniem podąża polski rynek telekomunikacyjny?
AB: Walka o klienta tzw. „wielkiej czwórki” trwa i trwać będzie zawsze. Gdy jeden gracz traci, drugi natychmiast zyskuje. Z kolei rynek MNVO to ok 1% całego rynku telekomunikacyjnego, pewnie długo się to nie zmieni. Jeśli chodzi o ceny połączeń głosowych aktualnie są tak niskie, że osiągnęły już poziom minimalny. Natomiast to co operatorów martwi najbardziej to coraz szerszy dostęp do sieci Wi-Fi, rozwój Internetu i aplikacji do połączeń głosowych. Coraz więcej połączeń międzynarodowych odbywa się właśnie przez Internet i sądzimy, że możliwości połączeń przez aplikacje bez konieczności korzystania z infrastruktury operatorów będzie przybywać. To dla nas operatorów obecnie największe zagrożenie.
JK: Wciąż powstają w Polsce kolejne sieci MVNO, jednak obecnie operatorzy infrastrukturalni (Orange, T-Mobile, Plus, Play) próbują odpowiadać na alternatywne marki swoimi, tworząc swojego rodzaju „submarki”. Czy operatorzy wirtualni, posiadający najczęściej niewielkie budżety, wytrzymają to? Cenowo oferty wyglądają często bardzo podobnie…
AB: Każdy operator MVNO, chcący konkurować z „wielką czwórką” stoi przed ogromnym wyzwaniem. Żaden z nich nie pozwoli odebrać sobie klientów. Operator MVNO wchodzący na rynek musi dysponować ogromnym budżetem na promocję marki. Myślę, że nie prędko znajdzie się inwestor, który zainwestuje tak ogromne środki, a krótko trwające akcje promocyjne, które obserwujemy nie są efektywne. Jedyną szansą powodzenia MVNO jest wykorzystanie niszy i koncentracja na wybranej grupie potencjalnych klientów. Dobrym przykładem może być Lyca Mobile czy Klucz Mobile, którzy swoją ofertę kierują do wybranej grupy. My również mamy swoją niszę i skutecznie do niej docieramy.
JK: Co Waszym zdaniem wyróżnia sieci MVNO i dlaczego to właśnie z operatora MVNO warto korzystać?
AB: Wielu klientów szuka alternatywy dla wielkiej czwórki, szuka tańszych usług, które często znajduje u operatorów MVNO. Celujemy w niszę klientów, którzy mają dodatkową korzyść z używania naszych usług.
JK: Do kogo adresowany jest przede wszystkim Wasz najnowszy produkt – sieć IZZI – i dlaczego to właśnie tą markę powinni wybrać użytkownicy?
AB: Jesteśmy i chcemy być nieco innym operatorem MVNO niż obecni. Koncentrujemy się głównie na naszych potencjalnych klientach związanych z kartą DoGadania. Połączenie karty sieci IZZI z kartą DoGadania, daje ogromne korzyści. Karta DoGadania to usługa typu pre-paid, przeznaczona przede wszystkim dla osób korzystających z budek telefonicznych i telefonów stacjonarnych, a teraz również telefonów komórkowych. Umożliwia wykonywanie połączeń do wszystkich sieci stacjonarnych i komórkowych w kraju i za granicą. Tak jak wspomnieliśmy nasza oferta to przede wszystkim prostota, wygoda i korzyść dla Klienta, dlatego dzwoniąc z budki z Kartą DoGadania na telefon komórkowy w sieci IZZI koszt za minutę połączenia wynosi jedynie 8 groszy. To obecnie jedyna taka oferta na rynku telekomunikacyjnym, to nasz ogromny atut. Jesteśmy pod tym względem unikalni i wyjątkowi.
JK: W jaki sposób zachęcilibyście użytkowników w Polsce do odważniejszego korzystania z alternatywnych ofert telekomunikacyjnych, jakie oferują operatorzy wirtualni?
AB: Jest to niezwykle trudne. Wiemy jak dużo operatorów poległo w walce o klienta. Operator MVNO niestety kojarzy się w Polsce jako mało stabilny usługodawca. Niemniej operatorzy MVNO mają szanse na sukces celując w niszę klientów. Każdy potencjalny klient powinien poczuć, że ma wiele korzyści z wybrania właśnie takiej sieci.
JK: Czy mają Państwo w planach wprowadzanie rozwiązań umożliwiających tanie połączenia za granicę?
AB: Tak. Pracujemy nad poprawą oferty na połączenia za granicę. Będziemy chcieli dostosować ofertę do atrakcyjnych cen rynkowych. Walkę o masowego klienta pozostawimy innym.
JK: Jakie plany na przyszłość ma sieć IZZI?
AB: Niebawem wprowadzimy startery IZZI w dystrybucję detaliczną do wybranych kanałów. Planujemy urozmaicić dostępność doładowań i nowych usług. Pracujemy również nad nowym projektem, który będzie czymś zupełnie nowym na rynku. Tego jeszcze nie zdradzamy.
JK: IZZI za pięć lat…
AB: Chcemy w pełni wykorzystać potencjał naszych klientów. Po drodze pewnie z polskiego rynku zniknie kilku operatorów MVNO. Będzie nam miło, jeśli klienci wybiorą nas.
JK: Serdecznie dziękuję za poświęcony nam czas i rozmowę
—————————————————————————————————————————————————————–
Marce IZZI życzymy oczywiście samych sukcesów i zrealizowania najważniejszych planów na przyszłość. Dziękujemy za chęć uczestnictwa w naszym cyklu i za poświęcony nam czas.
Korzystałem z sieci IZZI. Wszystko było ok i nawet zastanawiam się, czy nie przenieść tam numeru, jednak jedna rzecz mnie powstrzymuje – wykonanie starterów. Miałem dwa i w obu karta SIM wygląda na nieco zniekształconą. Mam nadzieję, że to poprawią. Brakuje też pakietów minut, ale mi najbardziej zależy na darmowych rozmowach do Play i to dla mnie lepsze od vikingów.
To prawda. Pierwszy starter jaki otrzymałem był jakiś inny niż wszystkie. Grubszy, ale działa bez problemu. Nie wiem o co chodzi. Niedawno kupiłem drugi dla dziewczyny i jest już normalny. Teraz gadamy do siebie do bólu za darmo 🙂
Obawiam się, że trzeba ofertę nieco poprawić, aby myśleć o konkurencyjności. Może jakiś pakiet no-limit za 30-40 zł… Dodając do takiego nolimit w play byłoby nawet nieźle
Mam pytanie do użytkowników,którzy tu napisali,że korzystają z IZZI ,bo zależy im na darmowych rozmowach do Playa.
Czy nie byłoby dla was korzystniejsze korzystanie z którejś z ofert Playa, w której można na 10 lat włączyć no limit rozmów i SMSów wewnątrzsieciowych za darmo jednym kodem?
Aktywując stan darmowy w takiej np. gołej Play Formule,gdzie doładowanie za 5 zł daje 50 dni ważności połączeń wychodzących,co równa się 50 dniom no limitu wewnątrzplayowego.
To o wiele taniej niż w IZZI,gdzie aby mieć 30 dni no limitu,trzeba doładować za 25 zł.
To co piszesz ma sens, ale…
Z tego co mi wiadomo minuta połączenia w Play kosztuje 29 gr, w izzi 19 gr.
Doładuję konto w izzi i mam bez włączania kodów i innych bezpłatne połączenia nie tylko w Play. Przez 30 dni gadam no limit z Play, izzi, Virgin, Wiking i innymi związanymi z Play.
Dla mnie to wystarczające. Dodatkowo izzi chyba jako jedyny operator działa na wszystkich nadajnikach (Play, Orange, Plus i T-Mobile).
@Radek MO w Stanie Darmowym w Play też dzwonisz za darmo do wymienionych przez Ciebie wirtuali i masz zasięg 4 sieci.
A co do stawki za minutę,to faktycznie IZZI ma o 10 gr. mniej,ale w większości taryf Play na kartę możesz na 30 dni włączyć pakiet 10 za 5,gdzie za 5 zł z konta głównego dostajesz 10 zł na konto promocyjne do wydzwonienia i wyesemesowania do wszystkich sieci.
A jak tego przez 30 dni nie wykorzystasz, to ostatniego dnia możesz nowy pakiet kupić i środki ze starego się zsumują z nowym i bedą następne 30 dni ważne.