Wirtualne sieci komórkowe zaskakują mnie coraz bardziej. Po wyczynach KLUCZ Mobile i wcześniej Rebtel, dzisiaj kolejna bomba – poważna awaria w Virgin Mobile. Tak poważna, że klienci operatora zostali całkowicie odcięci od sieci. Jeszcze rano sądziłem, że to jakiś chwilowy problem. Niestety, raczej nie jest chwilowy.
To staje się po prostu nieprawdopodobne. Jak tu teraz zaufać operatorom MVNO? Największy z nich – Virgin Mobile Polska – ma właśnie bardzo poważną awarię. Karty SIM klientów tego wirtualnego operatora w ogóle nie logują się do sieci, przez co użytkownicy są odcięci od wszystkich usług.
Awarię potwierdza operator. Jak informuje biuro prasowe Virgin Mobile:
W nawiązaniu do awarii, która miała miejsce dziś w nocy, informujemy, iż w jej wyniku niedostępne są chwilowo usługi Virgin Mobile dla większości naszych klientów.
Awaria spowodowana była komunikacją między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług.
Operator informuje jednocześnie, że infolinia operatora pracuje normalnie, zaś wydłużony czas oczekiwania na połączenie z konsultantem spowodowany jest dużą ilością telefonów.
Awaria nie ma nic wspólnego z siecią Play. Choć sieć komórkowa Virgin Mobile działa na zasięgu sieci Play, problem dotyka wyłącznie klientów Virgin Mobile Polska:
Chciałem sprostować doniesienia na temat rzekomej awarii naszej sieci. Awarii brak! Awaria występuje u jednego z naszych partnerów MVNO i poza pomocą w rozwiązaniu problemu nie mamy z nią nic wspólnego.
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) March 21, 2019
Najgorsza informacja jest taka, że Virgin Mobile w ogóle nie podaje nawet przybliżonego terminu, w którym można spodziewać się rozwiązania tego ogromnego przecież problemu. Operator używa nawet niepokojącego stwierdzenia „dłuższa chwila”.
Dzisiejsza awaria w Virgin Mobile Polska to potężny cios wizerunkowy dla operatora. Raptem wczoraj operator zaprezentował nową ofertę (więcej >>), która dzisiaj została koncertowo przykryta przez awarię.
Zdumiewa mnie również hejt na klientów, którzy zdenerwowani złoszczą się na operatora i oczekują rekompensat. Wiele razy pisałem i napiszę jeszcze raz – telefon to nie zabawka. Nie każdy używa go do mediów społecznościowych i internetu. Virgin Mobile posiada m. in. abonamenty dla firm. Zastanawiam się więc, który właściciel firmy chciałby na wiele godzin stracić kontakt ze swoimi kontrahentami i pracownikami.
Jak tylko pojawią się nowe informacje w tej sprawie, artykuł zostanie natychmiast zaktualizowany.
AKTUALIZACJA: Wygląda na to, że usługi w godzinach popołudniowych stopniowo wracają. Potwierdza to również operator:
https://mobile.twitter.com/virginmobilepl/status/1108712400990232576
Nie ma jednak wciąż komunikatu operatora o całkowitym rozwiązaniu problemów.
AKTUALIZACJA 2: W godzinach popołudniowych awaria została usunięta.
Drodzy klienci, awaria została usunięta. Przepraszamy za niedogodności. Więcej o tej sytuacji przeczytacie na naszym blogu: https://t.co/dwzNdocgWO
— Virgin Mobile Polska (@virginmobilepl) March 21, 2019
Źródło/Fot: Virgin Mobile
O awariach TM lub OR już zapomniano…
Czy dostaliście rekompensatę za utrudnienia poza SMS z przeprosinami?
TMobile po pożarze nie szasta rekompensatami za problemu z usługami. Zobaczymy jak będzie z Virgin