Premium Mobile ze stratą ponad 20 mln zł w 2018 roku. Zarząd operatora wyjaśnia: „Wszystko zgodnie z planem”

Serwis Telko.in opublikował przed kilkoma dniami sprawozdanie finansowe spółki Premium Mobile Sp. z o.o., operatora sieci komórkowych Premium Mobile oraz a2mobile. Wynika z niego, że ubiegły rok Spółka zakończyła ze stratą sięgającą ponad 20 mln zł. Równocześnie jednak dynamicznie rosną jej przychody. Co powinni wiedzieć klienci Premium Mobile i a2mobile o przyszłości swojego operatora?

O ponad dwudziestomilionowej stracie Premium Mobile Sp. z o.o. dowiedzieliśmy się z raportu finansowego spółki obejmującego rok 2018. Czytamy w nim m. in., że operator Premium Mobile i a2mobile zanotował 20,7 mln straty (wynik netto w 2018 roku). Dowiadujemy się jednak równolegle tego, że mocno wzrosły również przychody operatora – wg serwisu Telko.in aż o 87%.

Trzeba przyznać, że informacja o stracie z punktu widzenia klientów i Czytelników może być traktowana jako w pewnym sensie niepokojąca. Premium Mobile od dłuższego czasu osiąga rewelacyjne wyniki w statystykach przenośności numerów, gdzie w ogólnym bilansie wyprzedza nawet operatorów z tzw. wielkiej czwórki. Operatorzy MVNO nie mają w Polsce dużego kredytu zaufania. Po wyczynach Vectone Mobile, Rebtel, KLUCZ Mobile, czy wreszcie doniesieniach o podpisaniu „szeregu umów” pomiędzy Virgin Mobile i P4 (Play) w sprawie ewentualnej sprzedaży tego jednego z największych w Polsce MVNO, Czytelników po prostu niepokoją tego typu doniesienia.

Czy jest się czego obawiać? Poprosiliśmy o komentarz operatora, odnoszący się do przedstawionych w sprawozdaniu finansowym za rok 2018 wyników. Jak poinformował nas w odpowiedzi Wiceprezes Zarządu Dariusz Chlastawa Spółka rozwija się zgodnie z planem, zaś obecna sytuacja jest wynikiem zatwierdzonej strategii biznesowej, a straty w początkach działalności firm telekomunikacyjnych nie są niczym niezwykłym .

– Chciałbym bardzo mocno podkreślić, że wykazana strata była zaplanowana w budżecie i nie jest niczym niezwykłym. Każdy z istniejących operatorów w początkowym okresie działalności ponosił straty do chwili osiągnięcia określonej ilości obslugiwanych Klientów, oczywiście w wypadku dużych operatorów ta liczba musi być stosownie większa – mówi Dariusz Chlastawa, Wiceprezes Zarządu.  – Należy zaznaczyć, że w 2018 roku Premium Mobile bardzo intensywnie się rozwijało i rozwija nadal, pozyskiwało nowych Klientów i pokonało czterech największych operatorów sieci komórkowych na polskim rynku – zajmując 1 miejsce w bilansie przenoszenia numerów pomiędzy wszystkimi sieciami komórkowymi, co wiąże się z kosztami rozwoju kanałów sprzedaży oraz pozyskiwaniu Klientów – dodaje.

Wg Wiceprezesa Zarządu operatora Spółka ma zapewnione finansowanie swojej działalności do chwili, kiedy już nie będzie potrzebne finansowanie zewnętrzne:

– Dzięki stabilnym udziałowcom Premium Mobile ma zapewnione finansowanie swojej działalności aż do chwili, kiedy już nie będzie potrzebowało zewnętrznego finansowania. Jeżeli będziemy nadal rozwijać się zgodnie z planem jak to ma miejsce do tej pory, to w określonym budżetem terminie firma nie będzie już potrzebowała zewnętrznego finansowania i sama zacznie generować gotówkę. A do tego czasu mamy zapewnione pieniądze od udziałowców. Więc jestem spokojny o naszą przyszłość i mam nadzieję ,że za kolejne lata będziecie Państwo potwierdzać nasze założenia w swoich artykułach . Łącze najlepsze życzenia dla Czytelników oraz oczywiście dla obecnych i przyszłych Klientów Premium Mobile – mówi Dariusz Chlastawa, Wiceprezes Zarządu.

***

Sieć komórkowa Premium Mobile wystartowała w styczniu 2016 roku. Rok temu operator poinformował o osiągnięciu liczby 100 tys. aktywnych kart SIM. Pod koniec ubiegłego roku do Premium Mobile dołączyli również klienci a2mobile, marki należącej wcześniej do Aero2. W wyniku tego zabiegu nowy podmiot miał świadczyć usługi telekomunikacyjne dla prawie 200 tys. klientów.

Sieci Premium Mobile i a2mobile działają na zasięgu sieci Plus.

Źródło/Fot: Telko.in, Premium Mobile / wł

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

3
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
MarekSzczecinianinMarek Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

Mam i to i to czyli abonament w PM oraz kartę w a2 mobile. W PM generalnie wszystko ok, poza kruczkami jak dodatkowo płatne połączenia z BOK. Za to a2mobile to niestety częste problemy. No i wciąż brak HDVoice. Szkoda, bo a2 ma świetną ofertę, lepszą od Premium Mobile. Obsługa klienta (telefoniczna), przynajmniej ta odbierająca rozmowy od klientów a2, też na średnim poziomie. Ale tak dzisiaj jest chyba wszędzie. Generalnie jestem zadowolony. Za te pieniądze może być.

Szczecinianin
Gość
Szczecinianin

Rosną koszty. Dlatego zapewne bedzie dylemat – walczyc o wiekszą liczbę klientów, czy podnieść ceny (nawet nie bezposrednio, a pośrednio). Nie dziwią mnie straty aczkolwiek jak zniknęliby PM i VM jako niezalezne MVNO to byłby to w zasadzie koniec wirtualnych w PL

Marek
Gość
Marek

Jest jeszcze dobrze działający Mobile Vikings.