Rebtel pozyskał zaledwie 1700 numerów z innych sieci

Rebtel pozyskał zaledwie 1700 numerów z innych sieci

10 grudnia 2018 2 przez JacekK
Sieć komórkowa Rebtel Polska w ciągu całego okresu swojej działalności w Polsce pozyskała zaledwie 1700 numerów od innych sieci – dowiedział się w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej MVNO-GSM.PL. Z kolei serwis Telko.in poinformował w ubiegłym tygodniu, że operator pozyskał ogółem tylko 2,5 tys. klientów w Polsce. To zaskakujące dane, gdyż Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland, tłumacząc problemy z przenoszeniem numerów oraz decyzję o zakończeniu działalności w Polsce, mówił o “ogromnym zainteresowaniu” oraz “ogromnej liczbie” pozyskanych użytkowników (więcej >>).

Jak udało się nam dowiedzieć w UKE, od początku działalności sieci komórkowej Rebtel Polska do dnia 6 grudnia b.r. pozyskał od innych operatorów zaledwie 1703 numery (precyzyjnie to odbyły się 1703 przeniesienia, w których Rebtel Polska wystąpił jako biorca). To wystarczyło jednak, aby operator nie poradził sobie ze sprawną realizacją procesu przenoszenia numerów z innych sieci do Rebtel (więcej >>). To zaskakujące, gdyż plany operatora były ambitne. W samym tylko Wrocławiu Rebtel zamierzał pozyskać 10 tys. użytkowników. Okazało się jednak, że pomimo wejścia na cały kraj w październiku b.r. operatorowi udało się zrealizować jedynie 25% planu, który zakładany był dla jednego miasta. W momencie startu usługi operator poinformował, że sieć ma już ponad 500 reprezentantów (ambasadorów), więc dane o liczbie pozyskanych klientów są dla Rebtel jeszcze bardziej przytłaczające (więcej >>).

Rebtel Polska zdecydował się zamknąć działalność w Polsce zaledwie po niespełna pół roku działalności. 3 grudnia operator ogłosił, że kończy działalność, dając użytkownikom czas do 3 stycznia przyszłego roku na przeniesienie swoich numerów do innych sieci. Pod koniec działalności operatora klienci informowali o poważnych problemach w procesie przenoszenia numerów do Rebtel, którymi były m. in. ogromne opóźnienia, lekceważące obchodzenie się z danymi osobowymi klientów, czy problemy z działaniem usług po przeniesieniu numeru.

Obecnie pilnie przyglądamy się temu, jak operator realizuje wnioski klientów o przeniesienie ich numerów z Rebtel do innych operatorów. Mamy nadzieję, że proces ten przebiegnie dużo sprawniej, niż w przeciwną stronę. O wszelkich kłopotach i nieprawidłowościach z tym związanych na pewno będziemy informować na bieżąco.

Źródło/Fot: UKE, wł, Telko.in / Rebtel

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***