Są nowe statystyki przenoszenia numerów – świetnie Premium Mobile, fatalnie Virgin Mobile

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował statystyki przenoszenia numerów obejmujące ostatni kwartał 2017 roku. Spośród operatorów wirtualnych z pewnością powody do zadowolenia kolejny raz ma Premium Mobile – operator, który przebojem wszedł na polski rynek telekomunikacyjny wygrywając w statystykach przenosin numerów obejmujących 3 kwartał 2017 roku (więcej >>) po stosunkowo krótkiej obecności na polskim rynku. Premium Mobile zanotował w 4 kwartale również świetny wynik i choć tym razem nie udało się wygrać, to jednak operator prześcignął w statystykach wszystkich MVNO oraz dwóch wielkich – Polkomtel (Plus) i Orange (więcej >>). Z pewnością odmienna atmosfera jest w Virgin Mobile. Ten największy póki co polski MVNO kolejny kwartał notuje ze znacznym minusem i jeśli nie uda mu się odwrócić tego trendu i zmniejszyć ilości odejść, może w przyszłości mieć spory problem.

Premium Mobile jest bezkonkurencyjny w statystykach dotyczących przenoszenia numerów obejmujących 4 kwartał 2017 roku biorąc pod uwagę wirtualnych operatorów telekomunikacyjnych. Operator w ogólnym bilansie Przyjął-Oddał jest aż ponad 9 tys. numerów na plusie. Premium Mobile w 4 kwartale ub. r. przyjął 10 571 numerów, oddając zaledwie 1567. To właśnie lojalności swoich klientów operator zawdzięcza kolejny już raz tak doskonały wynik. W 3 kwartale 2017 roku było również świetnie – sieć przyjęła blisko 12 tys. numerów przeniesionych z innych sieci, tracąc jednocześnie w tym samym okresie jedynie niewiele ponad 1,3 tys, co dało w końcowym bilansie zysk ponad 10 tys. numerów.

Powodów do zadowolenia z pewnością nie ma Virgin Mobile, największy póki co wirtualny operator komórkowy w Polsce. Jak tak dalej pójdzie, to sieć wkrótce może stracić pozycję lidera MVNO w Polsce pod względem liczby klientów. Virgin Mobile w 4 kwartale jest na sporym minusie w bilansie Przyjął-Oddał. Virgin Mobile zanotował binals na poziomie bliskim minus 4 tysiące numerów (dokładnie -3810 numerów). Choć operator, wydając niemałe pieniądze na reklamę (nawet spoty TV), przyjmuje wciąż sporo numerów z innych sieci (w 4 kwartale 2017 roku było to 9 tys. numerów), to jednak ma nadal spore problemy z zatrzymywaniem dotychczasowych klientów. W ostatnim kwartale ubiegłego roku sieć Virgin Mobile opuściło aż blisko 13 tys. numerów). Tak złego wyniku nie zanotowała nawet Lycamobile, słynąca przecież z ujemnego bilansu dotyczącego statystyk MNP (ten międzynarodowy operator zanotował bilans ujemny na poziomie 1,5 tys. numerów). Na domiar złego ujemny bilans Virgin Mobile występuje w kolejnym już kwartale i pogłębia się.

Jeśli chodzi o pozostałych, to większych niespodzianek nie ma. Z najbardziej znanych wirtualnych operatorów komórkowych przyzwoicie wydają Telestrada (w tym lajt mobile), Netia, ITI oraz Mobile Vikings.

Warto zwrócić uwagę na innowacyjnego debiutanta – sieć Folx. Sieć komórkowa w aplikacji pozyskałą w 4 kwartale 2017 roku 202 numery, oddając 21. Prawie zerowy ruch odnotowuje sieć komórkowa IZZI. W ciągu trzech ostatnich miesięcy ubiegłego roku operator przyjął zaledwie… 6 numerów, oddając 13. Kiepsko również wyglądają statystyki KLUCZ Mobile. Choć marka jest już dość znana i aktywna, przyjęła zaledwie 34 numery, oddając w tym samym okresie 131.

Statystyki MNP obejmujące 4Q2017 roku na przykładzie wybranych MVNO:
Fot: MVNO-GSM.PL

Warto też jeszcze wspomnieć o Aero2. Choć to nie jest operator wirtualny, gracz ten zanotował również świetny wynik w statystykach MNP z 4 kwartału minionego roku. Aero2 jest blisko 8 tys. numerów na plusie i tak znakomity wynik zawdzięcza najpewniej marce a2mobile.

Wracając jeszcze do głównych bohaterów statystyk – sieci Premium Mobile oraz Virgin Mobile – sromotna porażka Virgin z Premium może boleć twórców polskiego odpowiednika tej międzynarodowej marki należącej do Richarda Bransona. Virgin Mobile Polska nie tylko korzysta z międzynarodowej marki, sieć wydaje sporo na telewizyjne spoty i inne działania marketingowe, oferuje również ofertę Pre-Paid, której zestawy startowe dostępne są na każdym rogu. Premium Mobile nie ma za sobą globalnej marki i nie oferuje oferty na kartę (tylko abonament, ale bez długoterminowej umowy). Nie zobaczymy też spotów reklamowych w telewizji, choć Premium Mobile jest aktywny w reklamie internetowej, która również wiąże się z pewnymi kosztami. Choć w tym przypadku pozytywne efekty widać.

Pełny raport dotyczący MNP za 4Q 2017 można znaleźć tutaj:

Raport kwartalny MNP 4Q2017

Źródło/Fot: UKE, wł

7 komentarzy do “Są nowe statystyki przenoszenia numerów – świetnie Premium Mobile, fatalnie Virgin Mobile

  • 12 stycznia 2018 at 21:03
    Permalink

    Premium Mobile wydzwaniał notorycznie po numerach i nagabywał więc nie dziwota że się nie reklamują.
    Kulturalni przynajmniej bo raz dzwonili i gdy powiedziałem żeby już tego nie robili to przestali, należy im się Plus 🙂

    Odpowiedź
  • JacekK
    13 stycznia 2018 at 07:51
    Permalink

    @rasso

    Masz może swoje podejrzenia jak wybierali/skąd mieli takie numery? Dzwonili na numer będący w konkretnej sieci?

    Odpowiedź
  • 14 stycznia 2018 at 00:50
    Permalink

    Dzwonili gdy byłem w VirginMobile lub LycaMobile.
    Jak się pytałem skąd mają mój nr, miła Pani (obsługa naprawdę miła) odpowiedziała że z losowania.
    Zapewne jest tak że nasze dane są przehandlowywane między firmami.
    Wystarczy że raz się poda gdzieś numer a on później wędruje po świecie:-I

    Aaa może warto napisać o słynnej Hannie GW przez pryzmat wydatków na telefon abonament/karta.

    Jej cennik z Orange (tam jest jej służbowy numer) to ponoć, będąc w państwie “wybranym” Izrael:
    Połączenia głosowe wychodzące – 6,56 zł netto /min.
    Połączenia głosowe przychodzące – 4,10 zł netto /min.
    SMS – 1,23 zł/szt
    Transmisja danych: 36,15 zł / 1 MB więc 1GB za 37017,60zł więc może nie oglądała aż tyle filmów/serial XD

    a będąc w USA, roaming był chyba tańszy (no bo to nie państwo IzraeLa)

    Klarowne rozliczenie by się przydało…dla jej potomnych no i Nas skromnych tubylców,
    bo oczywistym jest to że nikt by nie kazał nikomu z urzędników państwowych zmieniać numeru żeby było taniej i korzystać z tamtejszego operatora w tym przypadku Izraelskiego czy Hamerykańskiego
    i nie jest to temat do śmiechu
    a godny rozpatrzenia/rozliczenia i wyciągnięcia wniosków na przyszłość aby takie przeboje się nie zdarzały
    a na pewno nie tylko ta jedna, jedyna
    słynna na całą Polskę,
    skromna i uciśniona Warszawianka,
    Pani Waltz powinna zostać rozdmuchana w tym aspekcie…no dobrze, przesadziłem z tym rozdmuchaniem, przecież to nie jakaś tam latawica
    a kobieta lekkich obyczajów, oczywiście przez swą skromność zasłynęła tańcem nie na Polsacie a w TVPimpo.

    Podsumowując, warto zająć się tematem i popytać/posprawdzać ile więcej czy też mniej kosztowałoby to samo u innych “polskich” operatorów.

    Odpowiedź
  • 15 stycznia 2018 at 11:57
    Permalink

    Umówmy się, w dzisiejszych czasach zatrzymywanie klientów nie jest łatwe, ale rzeczywiście ciekawa sytuacja, ja akurat w Virgin Mobile jestem i nigdzie się nie przenoszę bo ich oferty dla biznesu, gdzie faktura naprawdę wynosi grosze nic nie przebije, ale nie wiem jak indywidualna oferta wygląda szczerze mówiąc

    Odpowiedź
  • 15 stycznia 2018 at 13:25
    Permalink

    Ja mam numer w lajt mobile i jak najbardziej polecam. Są dużo tańsi niż konkurencja.

    Odpowiedź
  • 15 stycznia 2018 at 13:28
    Permalink

    Virgin i A2mobile są lepsi ponieważ nie wymagają umowy ani opłat aktywacyjnych:P
    Co kto lubi, ważne że jest wybór:-)

    Odpowiedź

Dodaj komentarz