Szkolenie “PRZEDSIĘBIORSTWA TELEKOMUNIKACYJNE W ŚWIETLE NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA PREZESA UOKIK”

W ostatnim czasie zaobserwować można istotny wzrost aktywności Prezesa UOKiK w odniesieniu do przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Działania Prezesa UOKiK koncentrują się głównie na ochronie konsumentów.. Począwszy od grudnia 2016 r. Prezes UOKiK wydał w odniesieniu do przedsiębiorców telekomunikacyjnych sześć decyzji, a łączna wysokość kar pieniężnych nałożona w związku z tymi decyzjami wyniosła ponad 87 000 000 zł. Kolejne postępowania są w toku.

Działalność przedsiębiorców telekomunikacyjnych jest dla Prezesa UOKiK szczególnie interesująca w zakresie możliwości stwierdzenia praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, niedozwolonych porozumień naruszających konkurencję, czy w końcu w związku ze stosunkowo nową kompetencją obejmującą badanie wzorców umownych pod kątem niedozwolonych postanowień. Co istotne, w przypadku oceny zgodności wzorców umownych z przepisami konsumenckimi bez znaczenia jest wielkość, czy udział rynkowy przedsiębiorcy telekomunikacyjnego. Jednocześnie dla kontroli przeprowadzanych przez UOKiK nie bez znaczenia jest to, że systematycznie rośnie świadomość konsumentów, którzy informują odpowiednie ograny o praktykach w ich ocenie nieuczciwych, co stanowi wystarczającą podstawę do wszczęcia postępowania. Wobec powyższego zapewnienie zgodności działalności przedsiębiorców telekomunikacyjnych z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów stanowi istotny element zarządzania ryzykiem. Tym samym w celu zabezpieczenia interesów własnego przedsiębiorstwa konieczna jest znajomość przepisów i praktyki orzeczniczej Prezesa UOKiK. Szkolenie ma na celu wskazanie uczestnikom jakie są obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych na gruncie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz jakie kompetencje orzecznicze przysługują Prezesowi UOKiK. W toku szkolenia przedstawiony zostanie schemat postępowania przed Prezesem UOKiK, ze szczególnym uwzględnieniem nowych kompetencji wprowadzonych nowelizacją w 2016 r. Następnie na podstawie aktualnego orzecznictwa organów antymonopolowych oraz sądów rozpoznających odwołania od ich rozstrzygnięć zostaną sformułowane wnioski co do sposobu prowadzenia działalności w zgodzie z przepisami w zakresie prawa konkurencji i prawa konsumenckiego, w tym również co do sposobu formułowania komunikatów kierowanych do konsumentów. Szkolenie ma na celu kształtowanie i rozwijanie umiejętności w zakresie samodzielnej oceny podejmowanych działań na gruncie prawa ochrony konkurencji i konsumentów.

Data i miejsce szkolenia – 7 czerwca 2017 r., Warszawa

>> Szczegółowy program szkolenia

>>Zapraszamy do skorzystania z 10% RABATU na udział w szkoleniu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego (link do formularza >>).

Organizator:
Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.;
www.cpi.com.pl
tel. (22) 870 69 10, 870 69 78;
email: pr[at]konferencja.com.pl

Dodaj komentarz