MVNO-GSM.PL

Innowacyjny blog telekomunikacyjny o alternatywnym obliczu telekomunikacji. Najlepsze oferty operatorów GSM, wszystko o MVNO, aktualności z branży telekomunikacyjnej i nie tylko

Blog

T-Mobile stracił 5,5 mln kart Pre-Paid w niecałe 3 lata

Sieć komórkowa T-Mobile Polska od początku 2015 roku straciła aż 5,5 mln kart Pre-Paid – wynika z raportu finansowego spółki obejmującego III kwartał 2017 roku i wcześniejszych. Obecnie T-Mobile posiada w Polsce tylko 3,5 mln kart Pre-Paid, zaś jeszcze na początku 2015 roku było to 9 mln(!).

Dane T-Mobile Polska obejmujące III kwartał 2017 roku opublikowano na stronie korporacyjnej Deutsche Telekom. Raport nie pozostawia złudzeń – T-Mobile Polska od I kwartału 2015 roku stracił ponad 5 milionów kart SIM w ofertach na kartę (Pre-Paid).

Liczba kart Pre-Paid w T-Mobile zaczęła szybko topnieć jeszcze przed wejściem w życie przepisów nakładających na operatorów obowiązek rejestracji kart Pre-Paid i obowiązek bezwarunkowego wyłączenia tych, które nie zostały zarejestrowane w ustawowym terminie. Nie mniej nie należy przypuszczać, że T-Mobile przekonało tych użytkowników do przejścia na abonament, ponieważ liczba klientów kontraktowych operatora od dłuższego czasu utrzymuje się na podobnym poziomie. T-Mobile stracił w ten sposób ponad 5 mln z ogólnej liczny aktywnych kart SIM, mając jeszcze w pierwszej połowie 2015 roku blisko 16 mln kart SIM, dzisiaj natomiast niewiele ponad 10 mln.

W analogicznym okresie ubiegłego roku, tj. w III kwartale 2016 T-Mobile miał jeszcze ponad 4,5 mln kart Pre-Paid.

Liczba kart Pre-Paid w T-Mobile Polska topnieje sukcesywnie od dawna, choć w tym roku sytuacja się ustabilizowała i nie ma już gwałtownych zmian (od 1 kwartału 2017 roku ubyło tylko 33 tys. kart Pre-Paid).

Należy zadać sobie pytanie, ile z tych kart faktycznie należało do użytkowników, którzy będąc niezadowoleni zmienili operatora (lub przenieśli się do oferty abonamentowej T-Mobile), a ile z nich było aktywnych tylko teoretycznie. Wielokrotnie pisałem na łamach MVNO-GSM.PL o procederze pompowania baz klientów po to, by potem chwalić się w reklamach dużą liczbą klientów. A jak wiadomo najłatwiej było pompować bazy Pre-Paid, m. in. przez rozdawanie starterów, czy – przede wszystkim – zwlekanie z wyłączaniem tych od dawna nie używanych numerów.

Pełne wyniki Deutsche Telekom, obejmujące również dane dotyczące T-Mobile w Polsce – można znaleźć tutaj >>.

Źródło: Deutsche Telekom / wł

***
Stronę tworzymy na internecie mobilnym
OTVARTA
Znajdziesz nas w:
tekst alternatywnytekst alternatywny
Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl więcej komentarzy
Wwww
Wwww
7 lat temu

Nie w niecałe 2 lata tylko ponad 2,5 lata. Ktoś tutaj chyba liczyć nie umie…?

2
0
Skomentujx