Nie, to nie żart. Sieć komórkowa Rebtel, która dopiero co udostępniła swoje usługi dla wszystkich w Polsce (wcześniej usługa adresowana była tylko dla mieszkańców Wrocławia), przejdzie wkrótce do historii. Operator poinformował o zakończeniu działalności w Polsce, definitywny koniec działalności ma nastąpić już w styczniu. Co z klientami, którzy zdążyli dołączyć do Rebtel?
Dziś marka poinformowała, że mimo „ogromnej liczby” pozyskanych użytkowników na polskim rynku, zdecydowała, aby zakończyć w styczniu 2019 r. swoje działania w biznesie telekomunikacyjnym w Polsce. Dlaczego? Jak informuje Rebtel „powodem tej strategicznej decyzji centrali spółki jest koncentracja na nowych usługach finansowych w USA. Razem ze strategicznym przekształceniem swojego technicznego partnera MVNE, wszystko to przyczyniło się do decyzji o zamknięciu działalności w Polsce i zakończeniu świadczenia usług na polskim rynku”.
– Jest nam bardzo przykro z powodu niekomfortowej sytuacji, w jakiej stawiamy naszych klientów, podejmując decyzję o zamknięciu naszej działalności telekomunikacyjnej w Polsce i tym samym zaprzestaniu świadczenia usług na polskim rynku. Obecnie koncentrujemy działania całego zespołu, aby pomóc naszym użytkownikom przenieść numery telefonów do wybranych przez nich operatorów – mówi Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland
Rebtel skontaktował się w dniu dzisiejszym ze swoimi użytkownikami i przekazał im wszystkie niezbędne informacje potrzebne w zaistniałej sytuacji.
– Jesteśmy dumni z tego, że byliśmy częścią polskiego rynku telekomunikacyjnego i że udało nam się zrewolucjonizować myślenie o dostarczaniu usług dla klientów. Nasze przygoda w Polsce była genialnym doświadczeniem i będzie używana przez nas jako punkt odniesienia przy uruchamianiu usług na innych rynkach – dlatego jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie i zaufanie, jakim obdarzyli nas nasi użytkownicy, fani i ambasadorzy – mówi Lörnell.
Historia Rebtel w Polsce, choć krótka, jest bardzo bogata. Sieć ruszyła w Polsce w czerwcu b.r. (więcej >>). Zaoferowała naprawdę innowacyjny produkt – comiesięczny darmowy pakiet NO-LIMIT, z rozmowami, SMS-ami i pakietem 1 GB mobilnego internetu. W ofercie można było skorzystać też m. in. z dodatkowych płatnych pakietów internetowych. Na start sieć wybrała Wrocław, przez co na początku działalności sieci z oferty mogli skorzystać wyłącznie mieszkańcy tego miasta. Do tego czasu wszystko wyglądało ok, aż do października, kiedy to operator poinformował o wyjściu z ofertą na cały kraj (więcej >>). Wtedy właśnie oferta stała się dostępna dla wszystkich w Polsce i wtedy też zaczęły się poważne problemy, o których pisaliśmy tu>> i tu >>. Do dziś sytuacja nie została opanowana i całość chyba wybitnie przerosła operatora, który ponadto wykazał się w naszej ocenie skrajną nieodpowiedzialnością (najdelikatniej mówiąc).
Co teraz?
Jak informuje operator w oficjalnym komunikacie prasowym: „Obecnie koncentrujemy działania całego zespołu, aby pomóc naszym użytkownikom przenieść numery telefonów do wybranych przez nich operatorów”.
Mamy nadzieję, że ten proces będzie działał lepiej od procesu przenoszenia numerów do Rebtel. Bo jeśli będzie działał tak samo, użytkownicy mogą mieć poważne obawy co do przyszłości swoich przeniesionych do Rebtel numerów.
O całej historii Rebtel oraz zaistniałej sytuacji więcej napiszemy na blogu jutro. Dzisiaj musimy wyjść z szoku.
Źródło/Fot: Rebtel
no to nawet nie dali sobie czasu na poważne zaistnienie w polsce, dobrze ze mam tylko jeden numer u nich
Dobrze, że rebtel ma Twoje dane osobowe i dostęp do Twojej karty, z którą mogą sobie co nieco ściągnąć….
To nieprawda, proszę nie niepokoić klientów. Dane z karty są przecież szyfrowane.