Już tylko kilka dni pozostało na zarejestrowanie kart SIM w ofertach Pre-Paid (na kartę). Wszystkie karty SIM, które nie zostaną zarejestrowane do 1 lutego b.r. zostaną wyłączone. Urząd Komunikacji Elektronicznej poruszył właśnie bardzo istotną kwestię, a mianowicie, że karty SIM nie są używane tylko w telefonach.
O ile łatwo jest pamiętać o karcie SIM znajdującej się w telefonie lub modemie, gdyż używamy jej na co dzień, o tyle łatwo jest zapomnieć o kartach, które mamy w różnego rodzaju systemach zdalnego sterowania. Ba, niektórzy posiadacze takich rozwiązań mogą nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, na jakiej zasadzie działa np. system alarmowy.
Urząd Komunikacji elektronicznej przypomina o tej jakże ważnej kwestii:
2 lutego przestaną działać niezarejestrowane karty pre-paid. Może zamilknąć nie tylko telefon. 2 lutego przestaną działać inne urządzenia posiadające niezarejestrowane karty pre-paid.
– informuje UKE.
2 lutego b.r. mogą przestać działać takie urządzenia, jak systemy alarmowe, zdalnie sterowane bramy, problemy mogą pojawić się również np. w windach, które w razie awarii wysyłały SMS do administratora.
Urząd Komunikacji Elektronicznej pod koniec ubiegłego roku zorganizował wspólnie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych akcję informacyjną, w ramach której we wszystkich oddziałach i inspektoratach ZUS w całym kraju, poprzez system komunikacji oparty o monitory ekranowe, wyświetlane są dla interesantów ZUS, najważniejsze informacje dotyczące rejestracji kart pre-paid.
Akcja informacyjna pozwoli dotrzeć do licznej grupy abonentów posiadających niezarejestrowane karty pre-paid i w znaczny sposób przyczyni się do uniknięcia lub ograniczenia przypadków zawieszania przez dostawców świadczenia usług po 1 lutego 2017 r. tym abonentom, którzy jeszcze nie dopełnili obowiązku rejestracji.
– informował w listopadzie ubiegłego roku Urząd Komunikacji Elektronicznej.
W najbliższych dniach możemy mieć więc spory chaos, jeśli więc mamy jakieś ważne sprawy do operatora, załatwmy je najlepiej dzisiaj. W przyszłym tygodniu skontaktowanie się z telefonicznym biurem obsługi naszej sieci może być co najmniej trudne.
Źródło/Fot: UKE