Urząd Komunikacji Elektronicznej odpowiada na listy użytkowników Aero2, że wprowadzenie przez operatora autoryzacji połączenia za pomocą kodów CAPTCHA nie stanowi naruszenia zapisów decyzji rezerwacyjnej ani prawa.
Użytkownicy Aero2 (w tym nasi czytelnicy) podważając prawo operatora do wprowadzenia takiego zabezpieczenia, najczęściej powoływali się na poniższy zapis regulaminu:
(…)zapewnienia (Aero2, przyp. redakcja), że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych(…) pkt 4. c. c. decyzji.
UKE odpowiada użytkownikom powołującym się na powyższy zapis, że decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego nie wynika, że po wprowadzeniu kodu captcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.
W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji.
Wprowadzenie CAPTCHA spotkało się z dużym niezadowoleniem i sprzeciwem ze strony użytkowników usługi, którzy twierdzą, że operator nie miał do tego prawa i że robi to celowo, żeby zmniejszyć zainteresowanie usługą i obniżyć atrakcyjność oferty oraz zniechęcić Polaków do skorzystania z oferty.
Źródło: wł
I pozamiatane…
ehhh, szkoda gadać
Wydaje się, że stanowisko UKE jest już niestety jasne i konkretne.