MVNO-GSM.PL

Innowacyjny blog telekomunikacyjny o alternatywnym obliczu telekomunikacji. Najlepsze oferty operatorów GSM, wszystko o MVNO, aktualności z branży telekomunikacyjnej i nie tylko

Blog

UKE opublikował statystyki przenoszenia numerów za III kwartał 2017 roku. Jak radzą sobie MVNO?

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował statystyki przenoszenia numerów w 3 kwartale 2017 roku. Ponieważ większość mediów skupia się na statystykach tzw. wielkiej czwórki, my skupimy się na statystykach dotyczących operatorów wirtualnych (MVNO). Jak radzą sobie z zachęcaniem do przeniesienia numeru lub z utrzymywaniem dotychczasowych klientów najbardziej znani operatorzy MVNO?

Może najpierw zaczniemy od statystyk ogólnych. W 3 kwartale 2017 roku przeniesionych zostało łącznie blisko 530 tys. numerów.

Fot: raport UKE / Print Screen

W podziale na dawcę i biorcę górują oczywiście wielcy operatorzy infrastrukturalni. Najwięcej nowych numerów przyjęły kolejno: Play, Orange, T-Mobile oraz Polkomtel (Plus). Play i Orange są jednak również niekwestionowanymi liderami jeśli chodzi o liczbę oddanych numerów, tak więc bilans nie odzwierciedla już klasyfikacji operatorów pod względem pozyskiwania nowych numerów. Wygląda to następująco:

  • Play (przyjął ponad 159 tys, oddał ponad 153 tys) – bilans nieco ponad 5 tys. 
  • Orange (przyjął ponad 110 tys, oddał ponad 145 tys) – bilans minus 35 tys. 
  • T-Mobile (przyjął prawie 110 tys, oddał blisko 100 tys) – bilans 10 tys. 
  • Polkomtel/Plus (przyjął nieco ponad 101 tys, oddał ponad 106 tys) – bilans minus 4,6 tys. 

Jak widać 3 kwartał był udany dla T-Mobile, który jest na sporym plusie. Źle wyglądają statystyki Orange, sieć oddała o 35 tysięcy więcej numerów, niż przyjęła.

Skupmy się jednak na operatorach wirtualnych. Tu liczby będą oczywiście znacznie mniejsze, gdyż przenoszenie numerów do sieci MVNO nie jest w Polsce tak popularne i dzieje się tak z różnych powodów – słaba znajomość marek, brak miejsc do zrobienia tego (trzeba online), czy niższe zaufanie do sieci MVNO (sporo zniknęło z rynku)… Z tych właśnie powodów często przenoszone do niektórych operatorów MVNO numery można liczyć dosłownie w pojedynczych sztukach. Są jednak tacy, którzy radzą sobie nieźle. Najczęściej są to te sieci, które najwięcej inwestują w reklamę lub te, które zbudowały już sobie bazę klientów sprzedając inne usługi (np. telewizję).

Poniżej tabela przedstawiająca bilans (przyjął – oddał) poszczególnych najbardziej znanych i działających MVNO w Polsce:

OperatorSieć/markaPrzyjąłOddałBilans
PREMIUM MOBILE S.A.Premium Mobile11 8321 33410 498
Netia S.A.Netia3 6375283 109
ITI Neovision S.A.nc+ MOBILE2 556572 499
Telestrada S.A.lajt mobile2 2103051 905
VikingCo Poland Sp. z o. o.Mobile Vikings2 8579571 900
Multimedia Polska S.A.MULTImobile80781726
Vectra S.A.Vectra4294425
Sat Film Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.k.SAT Film1263888
FM GROUP Mobile Sp. z o.o.FM Mobile55254210
AHMES Sp. z o.o.IZZI522-17
Polskie Sieci Cyfrowe Sp. z o.o.W naszej Rodzinie3959-20
Klucz Telekomunikacja Sp. z o. o.KLUCZ Mobile30170-140
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.Virgin Mobile11 37012 390-1 020
Lycamobile Sp. z o.o.Lycamobile1451 945-1 800

Jak widać niekwestionowanym liderem rankingu pod względem bilansu jest Premium Mobile. Operator może pochwalić się również największą liczbą przyjętych numerów. Spora zadyszka Virgin Mobile. Dotychczas operator ten z reguły górował w tego typu rankingach spośród MVNO w Polsce, w 3 kwartale co prawda pozyskał prawie tyle samo numerów, co Premium Mobile, jest też jednak niekwestionowanym liderem pod względem numerów oddanych (oddał ponad 12 tys. numerów). Bardzo źle w bilansie wypada Lycamobile. Operator pozyskał w ciągu 3 miesięcy zaledwie 145 numerów, oddał blisko 2 tysiące. Ładnie w rankingu wypadł lajt mobile, który przyjął 2,2 tys numerów, oddając zaledwie 305.

Ranking pod względem liczby przyjmowanych numerów:

OperatorSieć/markaPrzyjąłOddałBilans
PREMIUM MOBILE S.A.Premium Mobile11 8321 33410 498
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.Virgin Mobile11 37012 390-1 020
Netia S.A.Netia3 6375283 109
VikingCo Poland Sp. z o. o.Mobile Vikings2 8579571 900
ITI Neovision S.A.nc+ MOBILE2 556572 499
Telestrada S.A.lajt mobile2 2103051 905
Multimedia Polska S.A.MULTImobile80781726
FM GROUP Mobile Sp. z o.o.FM Mobile55254210
Vectra S.A.Vectra4294425
Lycamobile Sp. z o.o.Lycamobile1451 945-1 800
Sat Film Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.k.SAT Film1263888
Polskie Sieci Cyfrowe Sp. z o.o.W naszej Rodzinie3959-20
Klucz Telekomunikacja Sp. z o. o.KLUCZ Mobile30170-140
AHMES Sp. z o.o.IZZI522-17

Wykres:

Fot: MVNO-GSM.PL

Tu chyba bez większych niespodzianek. Premium Mobile i Virgin Mobile są niekwestionowanymi liderami. Obie sieci wydają sporo na marketing i na bieżąco odświeżają swoje oferty. Stawkę zamykają MVNO działające na Plusie – W naszej Rodzinie, KLUCZ Mobile oraz IZZI. Ta ostatnia w całym kwartale pozyskała zaledwie 5 numerów.

Ranking pod względem oddawania numerów:

OperatorSieć/markaPrzyjąłOddałBilans
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.Virgin Mobile11 37012 390-1 020
Lycamobile Sp. z o.o.Lycamobile1451 945-1 800
PREMIUM MOBILE S.A.Premium Mobile11 8321 33410 498
VikingCo Poland Sp. z o. o.Mobile Vikings2 8579571 900
FM GROUP Mobile Sp. z o.o.FM Mobile55254210
Netia S.A.Netia3 6375283 109
Telestrada S.A.lajt mobile2 2103051 905
Klucz Telekomunikacja Sp. z o. o.KLUCZ Mobile30170-140
Multimedia Polska S.A.MULTImobile80781726
Polskie Sieci Cyfrowe Sp. z o.o.W naszej Rodzinie3959-20
ITI Neovision S.A.nc+ MOBILE2 556572 499
Sat Film Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.k.SAT Film1263888
AHMES Sp. z o.o.IZZI522-17
Vectra S.A.Vectra4294425

Wykres:

Fot: MVNO-GSM.PL

Tu jednak wg mnie mamy małą niespodziankę. Virgin Mobile góruje pod względem oddawanych numerów i to mocno. Bardzo dobry wynik lajt mobile, kiepski Lycamobile.

Na zakończenie jeszcze jeden wykres ilustracyjny – udział operatorów w przyjętych numerach:

Fot: MVNO-GSM.PL

Źródło/Fot: UKE, wł / MVNO-GSM.PL

***
Stronę tworzymy na internecie mobilnym
OTVARTA
Znajdziesz nas w:
tekst alternatywnytekst alternatywny
Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Wyświetl więcej komentarzy
0
Skomentujx