Nieubłaganie zbliża się moment, w którym każda działająca w Polsce karta Pre-Paid będzie musiała zostać przypisana do konkretnego użytkownika. Do rejestracji jest wiele milionów kart, a biorąc pod uwagę brak czasu, może powstać spory chaos, zwłaszcza pod koniec roku. Operatorzy mogą też chcieć wykorzystać zaistniałą sytuację do… zdobycia nowych użytkowników. Niemożliwe?
Obowiązek rejestracji kart SIM może stanowić dla operatorów szansę do pozyskania nowych użytkowników. Jak? To wbrew pozorom dość proste. Im bliżej obowiązku rejestracji numeru, tym dłuższe mogą być kolejki w salonach operatorów. Pewne jest też to, że niektórzy klienci zwyczajnie przegapią termin rejestracji numeru i zwrócą na to uwagę dopiero, gdy numer zostanie zawieszony i przestanie działać.
To doskonała okazja dla operatorów posiadających rozbudowane sieci sprzedaży, którzy pod pretekstem możliwości rejestracji numeru mogą namówić klienta do przeniesienia numeru do swojej sieci, kusząc dodatkowo jakąś promocją, albo – co łatwiejsze – namówić ogólnie do zakupu nowego numeru „z nową i lepszą ofertą”. Nieświadomych użytkowników nie jest wcale mało. Pomyłki typu, że ktoś wchodzi nie do tego salonu co trzeba, zdarzają się. Atrakcyjne materiały reklamowe w stylu „Tu możesz bezpłatnie zarejestrować swój numer, w prezencie dostaniesz 100 zł” mogą tylko dodatkowo zdezorientować i zachęcić klienta do wejścia, który po przeczytaniu takiej informacji (np. na witrynie sklepowej lub na otrzymanej na ulicy ulotce) może nabrać przekonania, że w tym miejscu zarejestruje swój numer i jeszcze dostanie bonus. Gdy numer zostanie zawieszony i przestanie działać, nietrudno będzie namówić klienta do niezwłocznego załatwienia sprawy „tu i teraz”, i przekonać go, że „za chwilę wszystko będzie już działać”.
Jak bezpiecznie zarejestrować swój numer Pre-Paid?
Najlepiej udać się do najbliższego punktu swojego operatora z dokumentem potwierdzającym tożsamość i kartą SIM, którą chcemy zarejestrować. Warto też zapytać o promocję, jaką operator przygotował dla nas za to, że chcemy zarejestrować swój numer. Gdy wejdziemy do przypadkowego salonu GSM jest prawdopodobne, że sprzedawca będzie się starał zachęcić do zmiany operatora, kusząc promocją i będzie przekonywał, że to się opłaci, bo przecież czeka za to atrakcyjny bonus i niższe ceny.
Submarki operatorów infrastrukturalnych
Należy pamiętać, że tzw. submarki operatorów infrastrukturalnych są własnością tychże operatorów i numery posiadane w takich właśnie ofertach możemy zarejestrować w salonach. Mając nju mobile powinniśmy pójść do punktu Orange, korzystając z Plusha swój numer zarejestrujemy w Plusie, TuBiedronkę i Heyah w T-Mobile, zaś Red Bull Mobile i Fakt Mobile – w Play (w przypadku marek TuBiedronka i Fakt Mobile nie ma jeszcze oficjalnych informacji, ale można spodziewać się, że tak właśnie będzie). Istnieje jeszcze telefonia komórkowa wRodzinie, której zawiłe powiązania biznesowe zaprowadzą nas do Polkomtela, czyli operatora sieci Plus, jednak jeszcze nie wiemy, czy numery tej sieci zarejestrujemy w punktach sprzedaży Plusa/Cyfrowego Polsatu, warto jednak zapytać. My wysłaliśmy do operatora zapytanie w tej sprawie i czekamy na odpowiedź.
Pochopna zmiana operatora kłopotliwa
Pochopna, a zwłaszcza nieświadoma zmiana operatora, może okazać się kłopotliwa. Z dnia na dzień może się okazać, że straciliśmy dostęp do niektórych ofert i promocji, zwłaszcza takich, jak darmowe rozmowy wewnątrz dotychczas posiadanej sieci, czy usługi rocznej ważności konta. Również nasi bliscy i znajomi mogą zostać pozbawieni darmowych rozmów z nami, co może narazić ich na koszty. Dodatkowo klient taki spotka się ze zmianami takimi, jak: numer telefonu do BOK i poczty głosowej, krótkie kody USSD, sposoby doładowania konta, czy okres ważności konta po doładowaniu.
Nie warto czekać!
Z pewnością nie warto jest czekać z rejestracją numeru do ostatniej chwili. Im bliżej końca roku, tym chętnych do rejestracji swoich numerów będzie przybywać. Na pewno kampanie reklamowe operatorów spowodują, że klienci będą bardziej świadomi swojego obowiązku, ale to niemożliwe, aby nikt nie czekał do ostatniej chwili. Wystarczy popatrzeć na to, co dzieje się każdego roku w Urzędach Skarbowych w Polsce, kiedy zbliża się ostateczny termin na złożenie corocznego zeznania podatkowego. Najważniejsze jest jednak to, aby klient dokonał rejestracji swojego numeru w sposób świadomy.
Już widziałem reklamy typu przyjdź zarejestruj i odbierz prezent
Znając nasz naród kochany to każdy rzuci się do rejestracji numeru pod koniec roku bądź koniec stycznia 2017. Aż specjalnie wybiorę się do galerii, żeby zobaczyć co tam się wyprawia 😀
Nie rozumiem. Przcież jeśli przez pomylke trafię do salonu nie mojego operatora, to nie przeniosę numeru, bo u mojego on dalej będzie niezarejestrowany.
Nigdzie nie jest napisane, że przeniesiesz, hodzi o to, że zostaniesz tak poinstruowany, że będziesz przekonany do tego, żeby wrócić po swój pozornie atrakcyjny bonus. Takie rzeczy zdarzają się już dzisiaj, wiem, bo pracowałem ;). Jak sprzedawca powie do klienta, że da mu bonus 100 zł i włączy nową taryfę, gdzie za 29 zł będzie mógł rozmawiać do bólu (a dzisiaj klient płaci doładowanie 50 zł co miesiąc lub dwa), tylko niech wcześniej pójdzie do „tamtego salonu” i zarejestruje się, że będzie wszystko lepiej i taniej, że cud malina, to ten tak zrobi i wróci. Nie znasz dzisiejszych metod 😉… Czytaj więcej »
@Mich
Dziękuję za komentarz. Zwróciłeś uwagę na ważny problem tekstu, w którym źle się miejscami wyraziłem i który to tekst mógł sugerować, że chodzi o bezpośrednią zmianę numeru, co w przypadku niezarejestrowanego numeru jest oczywiście niemożliwe. Zmieniłem w tekście kilka zdań tak, aby było mniej wątpliwości.
Serdecznie pozdrawiam,
J.