Virgin mobile obala mity o operatorach wirtualnych

Największy polski wirtualny operator komórkowy próbuje obalić mity o operatorach wirtualnych. Virgin Mobile zaczął od trzech mitów, które zdaniem operatora pojawiają się najczęściej. Jak informuje Virgin Mobile wydarzenia rynkowe, zmiany przepisów to czynniki, które dla przeciętnego użytkownika usług telekomunikacyjnych wciąż są skomplikowane. Właśnie w ten sposób pojawiają się nieprawdziwe informacje, które czas obalić.

Poniżej komentarze wirtualnej sieci komórkowej Virgin Mobile na temat trzech funkcjonujących mitów o MVNO.

Mit 1 – wirtualni operatorzy mają niższe ceny, bo nie są objęci takimi samymi przepisami prawnymi jak operatorzy GSM

Nieprawda. Mniejsi operatorzy, działają na takich samych zasadach jak Ci najwięksi, znani z telewizyjnych reklam. Prawo telekomunikacyjne obowiązuje wszystkich operatorów w taki sam sposób. Nie ma więc możliwości, aby któryś z nich miał uprzywilejowaną pozycję. Z kolei lepsze oferty i niższe ceny u mniejszych operatorów to efekt braku konieczności utrzymania infrastruktury (tzw. masztów) oraz braku rozbudowanej sieci salonów sprzedaży. To sprawia, że oferty mniejszych operatorów nie muszą uwzględniać kosztów ich utrzymania, przez co ceny dla klientów są atrakcyjniejsze.

Mit 2 – u mniejszego operatora mamy większe ryzyko utraty numeru

Istnieje przeświadczenie, że mniejsi operatorzy są mniej stabilni, a przez to mogą zakończyć swoją działalność. Może to stwarzać poczucie możliwości utraty numeru. Nic bardziej mylnego. Każdy mniejszy operator, zwany też fachowo wirtualnym, korzysta z infrastruktury operatora, który posiada wspomniane już maszty. Między nimi podpisana jest umowa, która gwarantuje utrzymanie ciągłości działania numeru i świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

– Mniejsi operatorzy tacy jak np. Virgin Mobile mają zagwarantowane bezpieczeństwo, dzięki podpisanej umowie z operatorem, na którego zasięgu funkcjonuje ich sieć. Warto również przypomnieć, że działające w sieci numery telefonów są przyznawane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. To on czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem rynku telekomunikacyjnego oraz kontroluje działalność operatorów. Każdy z nich jest traktowany tak samo. Nie ma więc różnicy w funkcjonowaniu mniejszego i dużego operatora – mówi Piotr Suchodolski, Dyrektor Marketingu w Virgin Mobile Polska.

Mit 3 – Mniejsi operatorzy mają słabszy zasięg

Każdy mniejszy operator działa na sieci dużego operatora, z którym ma podpisaną umowę. Dzięki temu zasięg ich sieci jest dokładnie taki sam. Co więcej takie umowy posiadają zapisy, w których mniejszy operator nie może być dyskryminowany w dostępnie do zasięgu. W większości przypadków zasięg, z jakiego korzysta dany operator można sprawdzić na jego stronie internetowej.

***

Jak więc widać Virgin Mobile zapewnia użytkowników, że korzystając z MVNO są bezpieczni i mają takie same prawa jak klienci dużych operatorów infrastrukturalnych.

Czy Virgin Mobile przekona użytkowników w Polsce? Patrząc np. na sposób obalenia mitu numer 2 można z tym polemizować. To nie żadne umowy z partnerem infrastrukturalnym oraz UKE a stabilność finansowa operatora wirtualnego oraz jego możliwości techniczne są gwarantami ciągłości usług. Owszem, użytkownik jest bezpieczny mimo wszystko, gdyż zawsze jest czas na przeniesienie swojego numeru do innego operatora, co jest procesem szybkim, łatwym i darmowym.

Dobrze byłoby poruszyć inne obawy użytkowników, jak np. sposób obsługi klienta (czas pracy infolinii, czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, brak salonów), czy dystrybucję starterów i – zwłaszcza – doładowań. Można też poświęcić chwilę na wspomniane już przez nas kwestie techniczne, np. stabilność działania platform bilingowych, jeśli sieć MVNO korzysta z własnej.

Nie mniej również uważamy, że korzystanie z MVNO w Polsce jest naprawdę bezpieczne i bez obaw można zdecydować się na przeniesienie tam swojego głównego numeru telefonu.

Źródło/Fot: Virgin Mobile

1 komentarz do “Virgin mobile obala mity o operatorach wirtualnych

  • 15 grudnia 2017 at 22:55
    Permalink

    Fajnie, że starają się z tymi mitami walczyć, bo zauważyłam faktycznie, szczególnie wśród osób nawet już w średnim wieku, że jest jakaś obawa przed korzystaniem z usług operatora, do którego nie można iść fizycznie do salonu, a to nie są oboawy uzsadnione, ja z Vrgin Mobile korzystam od dłuższego czasu, za 29 zł dostaję wszystko bez limitów z dużym Internetowym pakietem, nie jestem na siłę związana umową, więc jak dla mnie warto się przełamać i dać im szansę bo są bardzo konkurencyjni

    Odpowiedź

Dodaj komentarz