Operator Virgin Mobile zajął pierwsze miejsce wśród polskich telekomów pod względem tworzenia pozytywnych doświadczeń oferowanych klientom. Taki wynik przedstawia najnowszy raport „[Cyfrowy] klient nasz pan. Jak marki na polskim rynku zarządzają doświadczeniami klientów?” przygotowany i opublikowany przez KPMG.
Do customer experience zalicza się szereg działań mających na celu zbudowanie najlepszej obsługi klienta, ale również usprawnienia procesu zakupowego czy dostosowania produktów. W badaniu, którego wyniki znalazły się w raporcie konsumenci oceniali najlepsze doświadczenia w oparciu o sześć filarów Customer Experience, którymi są: Wiarygodność, Rozwiązywanie Problemów, Oczekiwania, Czas i Wysiłek, Personalizacja i Empatia. W Polsce badani oceniali marki z 9 branż obecnych na rynku, tj. Spożywczy handel detaliczny, Gastronomia, Turystyka, Czas wolny i rozrywka, Logistyka, Spożywczy handel detaliczny, Usługi finansowe, Dostawcy energii elektrycznej/gazu oraz Telekomunikacja. I to właśnie w tej ostatniej kategorii Virgin Mobile zajął pierwsze miejsce wśród telekomów działających na polskim rynku.
Raport „[Cyfrowy] klient nasz pan. Jak marki na polskim rynku zarządzają doświadczeniami klientów?” powstał on w oparciu o metodę badawczą CAWI (ang. Computer-Assisterd Web Interview) na reprezentatywnej próbie ponad 5000 polskich konsumentów. Badanie to zostało zrealizowane według tej samej metodologii, która jest wykorzystywana do badań przez KPMG Nunwood w 20 innych krajach.
Na podstawie tego badania powstała również lista TOP 100 marek, które w ocenie konsumentów oferują najlepsze doświadczenia. W tym zestawieniu Virgin Mobile zajął wysokie, jedenaste miejsce.
– W Virgin Mobile starannie obserwujemy jakie trendy panują na rynku, co w zachowaniach konsumentów przynosi cyfryzacja oraz jakie szanse dają wciąż rozwijające się nowe technologie. To wszystko wraz z przemyślanymi działaniami, prostą ofertą oraz dobrą obsługą klienta sprawia, że możemy konkurować z największymi firmami na rynku, a w kategorii telekomów znacząco ją wyprzedzamy. Największą wartością tego badania jest fakt, że to właśnie klienci doceniają te działania. Tak rewelacyjny wynik jeszcze bardziej mobilizuje nas do ciężkiej pracy i wyznaczania sobie kolejnych wyzwań w obszarze customer expierience – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.
To kolejny raz, kiedy Virgin Mobile zajmuje czołowe miejsce w badaniu przeprowadzonym przez KPMG. W poprzednich edycjach również zajmował czołowe miejsce w kategorii telekomów powiększając z roku na rok swoją pozycję w rankingu.
Cały raport dostępny jest tutaj >>.
Źródło/Fot: Virgin Mobile
Ten raport to jakaś lipa. Niby objęli badaniem 14 operatorów, ale wliczając w to submarki W4. Ostatecznie wiadomo tylko, że Virgin wypadł lepiej od Play, Plusa/Plusha i Orange/nju, a których operatorów wcale nie oceniano? Lajt Mobile, LycaMobile czy Mobile Vikings mają obsługę na bardzo wysokim poziomie. Zostali pominięci by kto inny znalazł się w setce?