Wielomilionowe straty, ujemny kapitał własny… To kondycja Virgin Mobile Polska na koniec 2018 roku.

Fatalnie wygląda kondycja jednego z największych polskich operatorów wirtualnych – sieci Virgin Mobile Polska. Ze sprawozdania finansowego obejmującego 2018 rok przekazanego do KRS wynika, że spółka ubiegły rok zamknęła ze stratą netto na poziomie bliskim 30 mln zł. Do tego dochodzą ujemny kapitał własny na poziomie prawie -120 mln zł(!) i zobowiązania krótkoterminowe, które są wyższe niż aktywa obrotowe o 90 mln zł. Wszystko po – uwaga – 7 latach(!) działalności na polskim rynku.

Tu już nie można mówić o stracie, która jest normalna na początku działalności spółki oferującej usługi telekomunikacyjne. Virgin Mobile w Polsce działa od sierpnia 2012 roku, a więc od 7 lat. Tymczasem wyniki finansowe tego operatora zawarte w sprawozdaniu finansowym spółki, do którego dotarła redakcja MVNO-GSM.PL są bardzo ciekawe:

  • Strata netto za rok 2018 – ponad 27 mln zł
  • Kapitał własny – minus 119,5 mln zł
  • Zobowiązania krótkoterminowe wyższe niż aktywa o kwotę 90,3 mln zł

To tylko niektóre liczby. Zwraca uwagę też fakt, że głównym źródłem finansowania spółki było świadczenie usług telekomunikacyjnych dla użytkowników telefonii komórkowej w tzw., modelu przedpłaconym (prepaid). To bardzo ważne w kontekście tego, że operator posiada również ofertę abonamentową, w tym również dla biznesu.

Aby zapewnić płynność finansową niezbędną do kontynuowania działalności zarząd na bieżąco kontroluje poziom dostępnych środków finansowych i utrzymuje poziom gotówki na poziomie nie mniejszym niż 1 mln zł.

Dodatkowo spółka w 2018 r. Spółka wyemitowała obligacje zerokuponowe o łącznej wartości nominalnej 20,6 mln. euro i łącznej cenie emisyjnej 3.4 mln euro. Termin wykupu obligacji przypada na 9 stycznia 2033(!) r. Jednak jak czytamy w sprawozdaniu finansowym zarząd uważa, że obligacje te będą musiały zostać wykupione wcześniej, z uwagi na zaplanowaną sprzedaż całości udziałów spółki innemu podmiotowi.

Z powodu takich wyników finansowych zarząd spółki, co wynika z przekazanego do KRS sprawozdania finansowego, zidentyfikował niepewność dotyczącą możliwości kontynuacji działalności przez spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości. W związku z tym podjęto kroki mające na celu zapewnienie możliwości działalności spółce poprzez utrzymanie optymalizacji kosztów usług reklamowych i marketingowych oraz uatrakcyjnienie i rozszerzenie oferty rynkowej.

W 2018 roku spółka osiągnęła przychody na poziomie 98,3 mln zł. Na koniec 2018 roku posiadała 8,1 mln środków pieniężnych (i innych aktywów pieniężnych) oraz 90,6 mln zł pożyczki udzielonej przez udziałowców.

Przypomnijmy, że na początku 2018 roku spółka podpisała z P4 (operator Play) szereg umów, które pozwalają P4 na wykupienie całości jej udziałów. Pisaliśmy o tym tutaj >>.

Źródło/Fot: wł / Virgin Mobile Polska / Print Screen

Stronę tworzymy na internecie mobilnym

Pracujemy na internecie mobilnym OTVARTA
***

17
Dodaj komentarz

avatar
10 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
14 Comment authors
karroryferMiroJacekKLisekKarolina Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

O matko. Któryś z MVNO w Polsce zarabia?

Jonasz
Gość
Jonasz

Grazyna oliwa mowila ze za jej rzadow wreszcie zaczelo sie cos dziać. Mowila prawde. Teraz nawet p4 ich nie kupi bo mu sie nie oplaca

Skrzypczak
Gość
Skrzypczak

No ładnie. To coś takiego ma kupić Play? Po co im to? Coś czuję, że klientów czeka sporo przygód…

Michał
Gość
Michał

O ryzyku kontynuowania działalności informowano już prawie rok temu (https://www.telko.in/virgin-mobile-podniosl-przychody-o-18-proc), więc nie jest to nowość, a jedynie potwierdzenie tej informacji. Pytanie brzmi jak wyglądają wyniki teraz, bo co jak co mówimy o danych sprzed 8 miesięcy.

Marcin
Gość
Marcin

GPO przyszła tylko po to aby doprowadzić firmę do stanu w jakim jest by można było ją sprzedać Playowi. Grażyna tak lubi.. Przyjść, powiedzieć na dzień dobry “chce mercedesa służbowego”, wyciągnąć kasę i sprzedać firmę. Tak było np z TP. Tylko zazwyczaj nazywa to rebrending. Tak to już jest.

Wojtek
Gość
Wojtek

Mam virgin, ciagle jakies problemy z siecia lub ustawieniami. A to mmsy nie dzialaja, a to netu nie ma… Mam tam 4 numery i uciekam do duzego operatora. Na karte ta sama kasa, a nie bede sie martwil ze nie dziala mi net albo zasiegu nie ma.

Radosław
Gość
Radosław

Za to akurat możesz podziękować sieci Play która woli wydać kasę na celebrytów niż na infrastrukturę. Kilka miesięcy temu uciekłem od nich i co jakiś czas w firmie słyszę tekst od ludzi jeszcze uwiązanych umowa “pożycz telefonu bo z Playa znowu nie da się zadzwonić”.
Co prawda nigdy nie oferowali jakiejś bardzo wysokiej jakości usług ale to co jest teraz to jest dramat. A klienci MNVO mają jeszcze niższy priorytet na nadajnikach od klientów Playa.

Roksana
Gość
Roksana

Zatem ktore sieci maja Twoim zdaniem dobra infrastrukture? Do tej pory myslalam ze problemy z internetem to wina telefonu (mimo ze jest to jeden z flagowcow sprzed 2 lat), teraz wiem ze to siec jest temu winna i chyba pora szukac nowej sieci

Marek
Gość
Marek

Największym błędem Virgin było zmarnotrawienie kasy na budowę własnej platformy. Nie dość, że poszło na to kupę kasy, to jest ona niedopracowana, ciągle są na niej jakieś problemy z usługami. Mam jeden nr z Virgin jeszcze na platformie Playa w starej taryfie (olałem zachęty do wymiany karty) i tam problemy zdarzają się sporadycznie.

Marcin
Gość
Marcin

Muszę Cię zmartwić ale każdy numer VM jest na nowej platformie bilingowej, bez znaczenia jaką masz ofertę czy kartę SIM. Na starych kartach nie można zarządzać usługami ale nie zmienia to faktu przeniesienia pod system bilingowy. Pamiętaj że nikt nie utrzymuje dwóch systemów bilingowych bo są to koszty.

Marek
Gość
Marek

To Ty się mylisz, jak najbardziej niektóre numery VM z taryfą 2012 funkcjonują nadal na starej platformie, gdyż zwyczajnie nie da się ich przenieść na nową bez wymiany karty. Stara platforma oczywiście fizycznie funkcjonuje nadal, bo jest to cały czas platforma używana przez Play, po prostu numery te funkcjonują cały czas w VM na zasadzie taryfy Playa. Można to sprawdzić wpisując kod *127# jeśli w odpowiedzi wyskoczy coś w stylu Twój nr. kary SIM 89480610500xxxxxxxx to taki numer jest nadal na platformie Play. Ponadto wciąż mam dostęp do roamingu krajowego Plusa, czego na nowej platformie już od dawna nie uświadczysz.

Karolina
Gość
Karolina

Jestem w Virgin od jakiś 5 lat. Będzie mi naprawdę smutno i przykro, jeśli ta marka przestanie istnieć. Po przejściu do VM z Plusa naprawdę poczułam ulgę. Cmok-naprawdę super, jeszcze nigdzie i nigdy nie miałam przyjemności tak szybko połączyć się z BOK. A klientem Playa też nie chcę być…

Marek
Gość
Marek

To masz wyjątkowe szczęście z tym CMOK-iem, bo przeważnie dodzwonić się do nich graniczy z cudem, trzeba czekać po kilkadziesiąt minut na odebranie. Poza tym “no limit” w Virgin to fikcja, jak się tylko trochę więcej podzwoni czy wyśle trochę więcej SMS-ów to zaraz blokują numer pod pretekstem generowania sztucznego ruchu. Do tego wszystkiego dochodzi daleko posunięta cenzura na ich profilu na Facebooku.

Lisek
Gość
Lisek

Ja się przeniosłem do Orange, niestety MMS słabo, a zasięg to tragedia, musiałem tel w tryb roamingu na sztywno dać bo w sieci nie działały połączenia, internet leci jak wściekły 1gb bez oglądania niczego w 1 dzień, widać że tną koszty,

Miro
Gość
Miro

Orange to hieny.

karroryfer
Gość
karroryfer

zabawne że pani prezes tej sieci brtyluje w mediach i poucza o dobrym managemencie