Wzrost przychodów Maxcom w 2017 roku

Maxcom, jeden z czołowych producentów i dystrybutorów telefonów komórkowych w Europie, wypracował w 2017 roku 111,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 2 proc. w ujęciu rok do roku. W analizowanym okresie spółka osiągnęła 9,1 mln zł zysku netto, wobec 12,2 mln zł rok wcześniej Zarząd spodziewa się poprawy wyników w 2018 roku, planuje też rekomendować Walnemu Zgromadzeniu przeznaczenie co najmniej 25% zysku za 2017 rok na dywidendę, zgodnie z obowiązującą polityką dywidendową Grupy.

– Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w 2017 roku, pomimo negatywnych trendów rynkowych. W minionym roku pierwszy raz od 10 lat sprzedaż smartfonów i telefonów spadła w Europie o 3,5%, a na świecie o 0,5%. Obserwowaliśmy też wzmożoną konkurencję, która wymagała od nas zwiększenia nakładów marketingowych – mówi Arkadiusz Wilusz, Prezes Maxcom – Prognozy firm badawczych na kolejne lata są pozytywne, co powinno w połączeniu z rozszerzeniem oferty produktowej korzystnie wpłynąć na wyniki Spółki w kolejnych kwartałach – dodaje Prezes.

W 2017 roku sprzedaż krajowa odpowiadała za około 70% przychodów Grupy, jednakże Maxcom mocno rozwija sprzedaż eksportową. Wartość sprzedaży zagranicznej wzrosła o 46% do 33,4 mln zł w porównaniu do 2016 roku. Zarząd spodziewa się, że w związku z rozpoczynaniem działalności na kolejnych rynkach dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej będzie wyższa od krajowej również w kolejnych kwartałach.

Podstawowe dane finansowe za 2017 rok

2016 rok

2017 rok

Dynamika

Przychody (mln zł)

109,2

111,5

102%

Zysk operacyjny (mln zł)

16,9

11,6

68,6%

Marża operacyjna

15,5%

10,4%

67,1%

EBITDA

17,2

12

69,8%

Marża EBITDA

15,8%

10,8%

68,4%

Zysk netto (mln zł)

12,2

9,1

74,6%

Marża netto

11,2%

8,2%

73,2%

W 2017 roku Grupa Maxcom zanotowała wzrost kosztów operacyjnych co jest związane przede wszystkim ze zwiększeniem aktywności marketingowej oraz sprzedażowej. Dodatkowo negatywny wpływ na rentowność Grupy wywarł spadek USD w stosunku do złotego.

Zysk operacyjny Grupy Maxcom wyniósł w 2017 roku 11,6 mln zł. Niższy zysk operacyjny znalazł też odzwierciedlenie w obniżeniu zysku netto do 9,1 mln zł.

Biorąc pod uwagę profil działalności Maxcom, wszystkie wskaźniki finansowe Grupy znajdują się na bezpiecznym poziomie.

–– Rok 2018 to czas kolejnych wyzwań dla Spółki ale też rok ogromnych możliwości. Zakładam wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do 2017 roku, do czego obok działań sprzedażowych przyczyni się m.in. rozszerzenie asortymentu o nowe grupy produktowe czyli hulajnogi elektryczne, bransoletki i zegarki FitGo czy głośniki Bluetooth. Asortyment ten do sprzedaży wprowadziliśmy pod koniec 2017 roku i został dobrze przyjęty na rynku – mówi Prezes Wilusz.

Dodatkowo z początkiem drugiego kwartału 2018 roku w ofercie Maxcom pojawi się nowa marka telefonów komórkowych Meizu, których Maxcom jest jedynym dystrybutorem w Polsce. W ciągu roku Maxcom planuje sprzedać ponad 100 tys. smartfonów chińskiego producenta Meizu.

– Rozszerzenie oferty o smartfony Meizu pozwoli na skokowy wzrost skali działalności Maxcom. Dzięki telefonom Meizu dotrzemy do grup odbiorców, którzy dotychczas nie korzystali z naszych produktów – dodaje Arkadiusz Wilusz.

W drugim kwartale 2018 roku ruszy również sprzedaż innowacyjnego smartfona dla seniorów. W lutym 2018 roku, w czasie największych targów telekomunikacyjnych MWC w Barcelonie prezentowane próbki przedprodukcyjne spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony kluczowych klientów Maxcom.

W 2018 roku działania Spółki będą skierowane na pozyskanie nowych klientów oraz umacnianie pozycji na perspektywicznych rynkach m.in Ukraina, Portugalia, Francja i Wielka Brytania.

Źródło/Fot: Maxcom / Print Screen

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o