Sieć komórkowa Orange testuje innowacyjne rozwiązanie polegające na podpisaniu umowy na tablecie. Pozwala to na całkowite wyeliminowanie papieru. Operator podejrzewa, że wdraża takie rozwiązanie jako pierwszy w Polsce, zachowuje jednak pewną ostrożność 🙂 Jak dokładnie wygląda nowe rozwiązanie i czy przypadnie do gustu klientom?
Testowane przez sieć komórkową Orange rozwiązanie pozwala na pozbycie się papierów przy zawieraniu umów. Umowę podpisuje się na tablecie, następnie ta już w formie pliku PDF i z podpisem wysyłana jest na podany przez klienta adres e-mail.
Takie rozwiązanie testowane jest obecnie w jednym z warszawskich salonów Orange – przy ul. Okrzei 34, przy skrzyżowaniu z ulicą Targową. Taka możliwość dotyczy na razie zawierania umów abonamentowych na usługi mobilne (postpaid), zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, a także internet mobilny oraz domowy 4G.
Jeśli nowa funkcjonalność sprawdzi się i zyska uznanie klientów, zostanie wdrożona szerzej.
Każdy klient oczywiście pozostanie z prawem do zażądania umowy na papierze, możliwość podpisania umowy elektronicznie to tylko możliwość, nie przymus.
Pozostaje pytanie, czy klient zdoła równie dobrze zaznajomić się z treścią podpisywanej umowy, która przedstawiana jest w formie elektronicznej na ekranie tabletu. Znaczna część klientów i tak nie czyta tego, co podpisuje, albo czyta po powrocie do domu (albo dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury), jednak są tacy, co czytają i umowa na papierze wydaje się być bardziej czytelna i przejrzysta. To jednak zweryfikują klienci. Papiery to głównie problem operatora, nie klienta.
Źródło/Fot: Orange